Oletko itse tai tunnetko jonkun keskosena syntyneen?
Kommentit (25)
Minä olen syntynyt 2kk liian aikaisin. Olin alle 2kg painoinen. Minulla on lievä cp-vamma keskosuudestani johtuen. Pärjään kuitenkin ihan hyvin, käyn kokopäiväisessä työssä ja minulla on perhe jne.
Mieheni syntyi keskosena. Eipä näy mitenkään, pitkä miehenköriläs on kasvanut.
En osaa lainata mutta huonot keuhkot pojalla tarkoittaa ettei ehtinyt kypsyä keuhkot eikä ne toimi täysin. Flunssat ottaa lujille, painuu lähes aina keuhkoihin ja sairaalareissuja on riittänyt. Samoin hengästyy helposti rasituksessa mutta pärjää kun itse tiedostaa mitä pystyy tekemään. On oppinut elämään asian kanssa. Keuhkojen alaosat ei toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Läheinen syntyi keskosena ja on normaali. Naapuri oli sitä mieltä että keskoset pitäisi ta p p a a syntyessään kun ovat turha kuluerä. Ei tiennyt että läheiseni on syntynyt keskosena. Katsoin häntä vain ja en sanonut mitään. On kuitenkin ottanut 3 kappaletta ''niitä'' nyt viime vuosina eli kyllä yläkerrasta katsotaan että oikeus toteutuu.
3 kappaletta mitä?
Itse olen, painoin alle kilon. Olen pieni ja siroluinen ollut aina, sekä huono syöntinen. Silloin ei ollut nykyisiä keskoskaappeja saati teho osastoja vauvoille. Yks alkeellinen keskoskoppa oli ja siihen minut laitettiin, ruiskulla syötettiin milli kerrallaan hunajamaitoa, siksipä onkin osteoporoosi..