Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki ihmiset eivät pysty pitämään salaisuutta?

Vierailija
23.12.2024 |

Olen menettänyt useita ystäviä viime vuosien aikana sen vuoksi, että hyvänä ystävänä pitämäni ihminen ei ole pystynyt pitämään salaisuutta. 

Tieto ollut liian herkullinen niin sanotusti.

Mitä juoruileva ihminen itselleen kuvittelee saavansa kun kertoo vannotetun salaisuuden? Ei tuota voi ymmärtää. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sen ihmisen jakamattoman ja palavan huomion, jolle salaisuuden kertoo. Salaisuudethan ovat kaupankäynnin välineitä esim. peruskouluikäisten tyttöjen keskuudessa. Vähemmän suosittu voi ainakin hetkeksi päästä jonkun muuten tavoittamattoman suosioon, jos hänellä on kertoa jotakin noloa jostakusta.

Vierailija
22/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot yhdelle, kerrot kaikille.Jos et halua kertoa kaikille, älä kerro kenellekään.

Varsinkin naisten pitäisi tietää tämä.

Pahimmat tuntemani juoruakat ovat miehiä, jotka kertovat naisten salaisuuksia toisille naisille ja kuvittelevat tällä eripuraa luovalla toiminnallaan lunastavansa lipun jonkun sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka vastaisi alkuperäiseen kysymykseeni Miksi salaisuutta ei pysty pitämään?

Toisten asioista puhuvalla ei ole omassa elämässään mitään mielenkiinnon kohdetta tai maailmanmenosta kiinnostunutta luonnetta. Toisen kertoman salaisuuden vuoksi ei tarvi ponnistella. Sitten kun itse juoruaa sitä eteenpäin, on itse hetken huomion keskipisteenä ilman että tarvisi jollain tavalla puhua itseään tai yhteisöään koskettavista asioista.

Esim juoru: En saisi tätä kertoa, mutta Kuura-Mimmin puoliso voitti verrattain ison summan rahaa Lotossa ja nyt ne ovat lähdössä vuodeksi maailmanympärysmatkalle. Eivät edes laita asuntoaan vuokralle siksi aikaa. Kuura-Mimmi aikoo kertoa tästä ensimmäisessä päivityksessään ulkomailta.

Vierailija
24/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ap itsesi aivan liian vakavasti, todella raskaita ovat nämä "salaisuuksiensa varjelijat", jotka jahtaavat "vuotajaa" raivoisalla vimmalla, kun ovat ensin kertoneet salaisuutensa puolelle kylää.

Älä tee mitään, jonka paljastuminen on sinulle maailmanloppu. Opettele myös nauramaan itsellesi.

Vierailija
25/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri saa vaikka vauvan (tai kaukaa työpaikan) ja yhteys vähenee tai katkeaa, ja toinen tietää sen. Joku voi ahdistuneena käsitellä asiaa, puhumalla siitä jonkun kanssa. Ehkä kokee että vauva menee kaveruuden edelle tai joku mies. Mutta jos juttu leviää ei hyvä. Jos olisi halunnut olla kaveri ja homma kosahti jotenkin.

Vierailija
26/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka vastaisi alkuperäiseen kysymykseeni Miksi salaisuutta ei pysty pitämään?

No ystävä on kertonut salaisuuden ja heti kotiin päästyä se halutaan kertoa omalle puolisolle kun katsos parien välillä ei ole salaisuuksia. Se on vaan kerrottava. 

Moni tekee noin. Ja sitten kehtaavat valittaa, miksi et kerro asioitasi.

Vierailija
27/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenelle kerroin ja joka sitten kertoi oli nainen. Ei olisi pitänyt kertoa. 

Vierailija
28/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulon eräs pikkuserkku joka ei osaa olla luottamuksellinen. olen vuosia syöttänyt hänelle höpöjuttuja.

Vierailija
29/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan kerro asioistani juuri mitään yhdelle sukulaiselle, joka kertoi minulle aina koko suvun salaisuudet ja ystävien salaisuudet. 

Vierailija
30/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jahdata vuotajaa, koska tässä minun tapauksessani vuotaja itse lipsautti että oli kertonut asian eteenpäin, koska oli luullut että ko. henkilö tietää jo. 

Vierailija
31/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita, joista ei vielä halua puhua kuin joillekin harvoille valituille. Kipeät asiat saatava käsitellä ensin itse. Joskus tulee aika jolloin voi kertoa muillekin.

Vierailija
32/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina epäillyt että pariskunnat kertovat toisilleen salaisuuksia joita on luotettu käsiin. Juuri tuon vuoksi pariskunnista toiselle isapuolelle ei kannata kertoa asioita vaikka luulisi luottavansa.

Parempi kertoa vain sinkuille joihin luottaa.

Jos pariskunta eroaa, niin voi olla että samalla lipsuu salaisuudetkin eteenpäin. 

Vierailija
33/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi luottaa enää kehenkään. Pelkään että ystävä ghoostaa ja kertoi sitten salaisuudet eteenpäin.

Ainoastaan terapeutille kerron salaisuudet. 

Vierailija
34/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu nainen on oikea tietotoimisto, kertoo kaikkien naapureiden jutut eteenpäin. Niinpä miehen kanssa kerrotaan sille mitä halutaan naapureiden tietävän meistä 🤣

Vierailija
35/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, ja ystävyys, ellei se ole molemminpuolista, niin olet tuhoon tuomittu.  Kateus laittaa joskus ainakin pettämään luottamuksella kerrotun asian ja kertomaan sitä eteenpäin.  Mikäli jollain on oma ystävä johon voi 100-prosettisesti luottaa, niin ole myös itse saman kertoimen arvoinen.  Lähtökohtaisesti olettaisin, ettei ihan kaikkea kannata kertoa, ainakaan mikäli luottoystävänä pitäväänsä ei edes kovin hyvin edes tunne.  Hyvä mittari voisi olla esim. se, kuuntele mitä luottoystävänäsi pitävä henkilö paljastelee muista teidän yhteisistä tutuista. 

Vierailija
36/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Secrets are made to be secrets. 

Vierailija
37/42 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä salattavaa sinulla on? oletko rikollinen?

Äitis oli rikollinen, kun sinut teki🤭hui, anteeksi se lipsahti tämä salaisuus tähän.

Vierailija
38/42 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulon eräs pikkuserkku joka ei osaa olla luottamuksellinen. olen vuosia syöttänyt hänelle höpöjuttuja.

Anna palaa vaan😆naurattaa ihan.

Vierailija
39/42 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi puolituttu nainen on oikea tietotoimisto, kertoo kaikkien naapureiden jutut eteenpäin. Niinpä miehen kanssa kerrotaan sille mitä halutaan naapureiden tietävän meistä 🤣

Hyvä systeemi👍Itsekin huvittelen näin.

Vierailija
40/42 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä niin ,ole ryöstänyt,tappanut,taiskannut,no eihän se ole salaisuus kaikkin tietää,mutta sitä ei tiededä että dikkaan ?