Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus vauvakadosta: Nuorille opetettiin vuosikausia, ettei lapsia pidä tehdä, jos ei ole varaa elättää heitä, nyt ei ole!

Vierailija
23.12.2024 |

Ihmiset noudattaa ohjeita, joita ovat saaneet. Jos ei ole rahaa elättää lapsia, varaa hankkia kotia eikä mitään taloudellista turvaa elämässä, niin niitä lapsia ei tehdä.

Nyt päättäjät, rikkaat ja valtaapitävät kohdistavat syyttävän sormen tavallisiin ihmisiin ja erityisesti naisiin, kun eivät tee riittävästi vauvoja. Kiinnostaako heitä edes näiden lasten ja naisten elämänlaatu ja tulevaisuus? Fakta kumminkin on, että kaikki kallistuu koko ajan, samalla palkat ei nouse, työelämästä on tehty epävarma silpputyöstä koostuva temppusirkus. Ensimmäiseen omaan asuntoon on yhä vaikeampaa päästä kiinni, koska hallitus poisti siitä verovapauden jne. 

Jos asialle halutaan tehdä jotain, niin kannattaisi varmaan pitää huoli siitä, että ihmisillä on jonkinlainen taloudellinen varmuus elämässä.

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itsellä ikää 36 vuotta ja kohta voisi olla elämän tilanne sopiva lapselle. Tässä on eletty opiskeluaikoja, oltu työttömänä, oltu alaan liittymättömissä matalapalkka töissä sekä kouluttauduttu uudelleen. Sitten erokin ehti tulla ennen lasten hankintaa ja tuskin enää miestä ehdin hedelmällisyyden aikana löytää. Eli lapsettomuudesta voi osin syyttää nykyistä työelämää. Toki tiedostan, että jos lisääntymisviettini olisi ollut voimakkaampi, olisin lapsen hankkinut vaikka työttömänä. 

Vierailija
62/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli kuolla syntymäpäivänään (hätäsektio) ja on nyt sosiaalityön mielestä jatkuvaa tukea vaativa lapsi vaikkei mitään hätää enää ole. Myös minä aiemmin päihteitä käyttäneenä ja masentuneena olen ilmeisesti tikittävä aikapommi joka tarvitsee erityistä tukea. Se tarkoittaa psykologin palveluita ja perhetyötä jota on kumpaakin kerran viikossa.

Mitä tiedän niin lasun tai sosiaalityön rattaisiin joutuminen ei ole harvinaista. Paikkakunnallani se on tavallista ja kaikille naispuolisille ystävilleni on käynyt näin. Nyt tulee tietysti epäilyä ja leimaa, että ollaan kaikki sekakäyttäjiä ja lapset ovat FAS-lapsia tms. Ei. Lähinnä matalampi sosioekonominen status ja surkea tuuri riittää.

Jos on masentunut tai päihteiden kanssa ongelmainen niin se voidaan tulevaisuudessa lukea naiselle haitaksi jos tästä tulee äiti. Se on ihan sama vaikkei enää joisi tai olisi masentunut. Siinä sitä saa sitten lukea hassuja kirjauksia ja siivota kotia viimeisen päälle sekä yrittää olla täydellinen äiti ja hyvä ihminen etteivät keksi ryhtyä sen enempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lasta ei kannata yrittää tehdä, jos ei kykene elättämään ja kasvattamaan häntä itse omin kyvyin. Suomessa on jo liikaa köyhiä lapsiperheitä, joissa on useampi lapsi ja muutama lemmikki, ja joissa vanhemmilla ei ole varaa tarjota ruokaa tai muutakaan elintasoa lapsilleen. Vastuutonta! Näissä tilanteissa pitäisi jättää lapset tekemättä. Ensin säästetään rahaa ja hankitaan koulutus ja työ. Säälittävää, jos ei itse pysty lastaan elättämään. Ei yhteiskunnan kuulu lapsia elättää, vain antaa hieman tukea, mutta se on vanhempien velvollisuus huolehtia omista lapsistaan.

Vierailija
64/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh. joka paikka pitäisi tunkea täyteen kaikenmailman elikoit.

Vierailija
65/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli kuolla syntymäpäivänään (hätäsektio) ja on nyt sosiaalityön mielestä jatkuvaa tukea vaativa lapsi vaikkei mitään hätää enää ole. Myös minä aiemmin päihteitä käyttäneenä ja masentuneena olen ilmeisesti tikittävä aikapommi joka tarvitsee erityistä tukea. Se tarkoittaa psykologin palveluita ja perhetyötä jota on kumpaakin kerran viikossa.

Mitä tiedän niin lasun tai sosiaalityön rattaisiin joutuminen ei ole harvinaista. Paikkakunnallani se on tavallista ja kaikille naispuolisille ystävilleni on käynyt näin. Nyt tulee tietysti epäilyä ja leimaa, että ollaan kaikki sekakäyttäjiä ja lapset ovat FAS-lapsia tms. Ei. Lähinnä matalampi sosioekonominen status ja surkea tuuri riittää.

Jos on masentunut tai päihteiden kanssa ongelmainen niin se voidaan tulevaisuudessa lukea naiselle haitaksi jos tästä tulee äiti. Se on ihan sama vaikkei enää joisi tai olisi masentunut. Siinä sitä saa sitten lukea hassuja kirjauk

Saa tukea yhteiskunnalta jaksamiseesi useamman kerran viikossa ja kehtaat vielä valittaa!

Tervepäinen äiti, jolla ei ole päihdetaustaa, ei saa apua yhteiskunnalta, vaikka olisi jalka poikki ja kolme alle 5-vuotiasta lasta hoidettavana.

66/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matalasta syntyvyydestä kärsi mikään muu kuin yhteiskuntajärjestelmä ja talous, jotka ovat loppujen lopuksi pelkkiä abstrakteja käsitteitä, meidän itse keksimää huttua. Jos yhteiskunta ei pärjää tai sopeudu tällaisessa paikassa, se ei ole yksilön vaan yhteiskunnan oma ongelma.

Vierailija
67/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edellisen hallituksen aikana ollut varmuutta elämästä jota te vassarit kovasti kaipaatte?Missä ne vauvat ovat?

Globaali pandemia? Sähkökriisi? Sodan syttyminen Euroopassa?

Sulla taitaa olla kultakalan muisti. 

Ai silloinkin kun edellinen hallitus aloitti oli jo pandemia ja sota?Katso kalenteria ja mieti kenellä on kultakalan muisti.

Edellisen hallituksen alussa oli  muistissa vielä Sipilän sikailuhallituksen teot. Se ottaa aikansa toipua siitäkin.

Vierailija
68/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on masentunut tai päihteiden kanssa ongelmainen niin se voidaan tulevaisuudessa lukea naiselle haitaksi jos tästä tulee äiti. Se on ihan sama vaikkei enää joisi tai olisi masentunut. Siinä sitä saa sitten lukea hassuja kirjauk

Tämä on yksi hyvä esimerkki, miksi monet jättävät lapset tekemättä, jos on minkäännäköistä päihde- tai mielenterveystaustaa. 

Vierailija
69/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Ei matalasta syntyvyydestä kärsi mikään muu kuin yhteiskuntajärjestelmä ja talous, jotka ovat loppujen lopuksi pelkkiä abstrakteja käsitteitä, meidän itse keksimää huttua. Jos yhteiskunta ei pärjää tai sopeudu tällaisessa paikassa, se ei ole yksilön vaan yhteiskunnan oma ongelma.

Yhteiskunnan muodostaa ihmiset. Ei ole mitään erillisiä yhteiskunnasta irrallisia ihmisiä. Jos yhteiskunta hajoaa tai romahtaa, se on ongelma niille ihmisille.

Vierailija
70/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi naisjärjestöiltä. Järjestöiltä ketkä auttavat hädässä olevia naisia. Räkäsy osui suoraan kohtuihin!

Samoin synnytyssairaaloita ja leikkaussaleja lakkautettiin. Niille paikkakunnille tuskin enää syntyy lapsia, kun eihän siellä voi enää edes synnyttää ja entä jos tulee jokin komplikaatio? Naisen ja lapsen turvallisuus vaarantuu.

Pikkusairaala on pahin paikka, jos synnytyksessä tulee joku komplikaatio. Muutenkin on parempi, että leikkaukset hoidetaan isommissa sairaaloissa, joissa on parempi osaaminen.

Vierailija
71/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka ymmärtää vauvakriisin oikeita syitä ovat muut kolmekymppiset jotka elävät ap:n kuvailemaa arkea.

Ja ne + nelikymppiset jotka jäi jo lapsettomaksi samasta syystä.

Kyllä me vanhemmatkin tämän aivan hyvin ymmärrämme. Luulen jopa, että poliitikotkin ymmärtävät tämän. Epäilen tämän lapsien hankkimisen vaikeuttamiseen olevan heidän taholtaan jopa aivan suunniteltu juttu. Tavoitteena on maailmanlaajuinen väkiluvun alasajo. Tämä ilmiöhän ei koske ainoastaan Suomea, vaan koko läntisen kulttuurin omaksunutta maailmaa.

Vierailija
72/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on masentunut tai päihteiden kanssa ongelmainen niin se voidaan tulevaisuudessa lukea naiselle haitaksi jos tästä tulee äiti. Se on ihan sama vaikkei enää joisi tai olisi masen

Luuletko, että se että joku tulee kotiin keskustelemaan on apua? Se on pois ajasta jonka voisin käyttää kaikkeen muuhun arjen toimintaan.

Vierailija
73/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin lapsia kun tyttöjä ei saa edes syntyä? Itsehän halusitte tytöistä eroon. Kiittäkää itseänne. Ja en tee lapsia niin kauan kun sukunimet menee vain miesten mukaan eikä naisen sukulinjaa käytännössä ole. Ja ei, vapaa valinta ei merkkaa kun kukaan ei sitä valintaa käytä muuhun kuin syrjintään.

Vierailija
74/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan itse  kohta uskoa ns v*estönvaihtoon kun tietyt mmuuttoa kannattavat tahot tuuttaa tätä agendaa, ettei suomalaisilla ole varaa lisääntyä. 

Vierailija
75/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kokoajan kehitellä jotain erityisiä syitä? Miksi se on tabu, että moni ei vain halua lapsia? Ei haluta lapsiperhearkea? 

Vierailija
76/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on jäänyt myös ymmärtämättä. Nykyään ei enää riitä, että nainen synnyttävät 1-2 lasta, niinkuin on riittänyt viimeiset 50v, vaan naisten pitäisi synnyttää 3-5 lasta, jotta syntyvyys saataisiin nousuun, kun synnytysikäisiä naisia väestöstä on niin vähän, toisin kuin vielä esim. 1974, jolloin hedelmällisyysluku oli n. 1.5 lasta, kun synnytysiässä oli suuret ikäluokat, joita oli paljon, eikä syntyvyys lähtenyt laskuun. 

Vierailija
77/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lasta ei kannata yrittää tehdä, jos ei kykene elättämään ja kasvattamaan häntä itse omin kyvyin. Suomessa on jo liikaa köyhiä lapsiperheitä, joissa on useampi lapsi ja muutama lemmikki, ja joissa vanhemmilla ei ole varaa tarjota ruokaa tai muutakaan elintasoa lapsilleen. Vastuutonta! Näissä tilanteissa pitäisi jättää lapset tekemättä. Ensin säästetään rahaa ja hankitaan koulutus ja työ. Säälittävää, jos ei itse pysty lastaan elättämään. Ei yhteiskunnan kuulu lapsia elättää, vain antaa hieman tukea, mutta se on vanhempien velvollisuus huolehtia omista lapsistaan.

Sama tilanne on kaikkialla maailmassa ja näin on aina ollut. Jos toisin, mummoikäiset pitäisi synnyttää ja olla vanhempana, kun varallisuus ja työura huipussa. 

Paras hedelmällisyysikä on nuorena alle 35v jolloin opinnot on monella kesken, työura vasta alkamassa ja varallisuus alhaisimmillaan ja suurin osa lapsista on historian aikana syntynyt köyhyyteen. 

Ja mitä vanhempi synnyttäjä, samoin isä, riskit kasvavat, niin vauvan kuin äidin, jo 30 ikävuoden jälkeen. 

Eli ihanteesi on käytännössä mahdoton toteuttaa. 

Vierailija
78/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tervepäinen äiti, jolla ei ole päihdetaustaa, ei saa apua yhteiskunnalta, vaikka olisi jalka poikki ja kolme alle 5-vuotiasta lasta hoidettavana."

Jokaisella lapsella 0-7 ikävuoteen on subjektiivinen kunnallinen päivähoito-oikes.

Alakouluikäisellä iltapäiväkerhot

Palkallinen vapaa työstä sairaanlapsen hoitoon.

Vanhemmat saavat hoitaa lasta yhteiskunnan tukemana kotiin, kunnes lapsi täyttää 3v. 

Jommalla kummalla vanhemmalla mahdollisuus tehdä osa-aikatyötä, jota Kela tuker, kunnes lapsi täyttää 10v +12v.)

Vanhemmat voi palkata kotiin lastenhoitoapua ja vähentää paökkakuluja 60% kotitalousvähennyksenä ja kahden vanhemman perheessä se on 2 x 3500e yht. 7000e vuosi 

Jne. Jne. 

Vierailija
79/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö edellisen hallituksen aikana ollut varmuutta elämästä jota te vassarit kovasti kaipaatte?Missä ne vauvat ovat?

Koronapandemian aikanahan syntyvyys nousi hetkellisesti.

Vierailija
80/224 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka ymmärtää vauvakriisin oikeita syitä ovat muut kolmekymppiset jotka elävät ap:n kuvailemaa arkea.

Ja ne + nelikymppiset jotka jäi jo lapsettomaksi samasta syystä.

Kyllä me vanhemmatkin tämän aivan hyvin ymmärrämme. Luulen jopa, että poliitikotkin ymmärtävät tämän. Epäilen tämän lapsien hankkimisen vaikeuttamiseen olevan heidän taholtaan jopa aivan suunniteltu juttu. Tavoitteena on maailmanlaajuinen väkiluvun alasajo. Tämä ilmiöhän ei koske ainoastaan Suomea, vaan koko läntisen kulttuurin omaksunutta maailmaa.

Niinhän sitä ajattelisi, mutta nyt yritetään painostaa, manipuloida ja lahjoa tekemään enemmän lapsia.