Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku esimerkiksi ulkomailla toteaisi että näytät ihan suomalaiselta, olisiko se hyvä vai huono asia?

Vierailija
23.12.2024 |

Minkälaiset mielikuvat? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä oon naamasta niin suomalaisen näköinen, että jos joku toteaisi ulkomailla, että oon suomalaisen näköinen, se olisi aika neutraali asia (ja todistaisi, että sanoja sekä tietää, miltä suomalaiset piirteet näyttävät ja hänellä on silmät päässään).

Vierailija
2/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään lievästi negatiivinen. Ajattelisin että näytän semisti juopolta ja vaatteet on puhujan mielestä rumat. Ruotsalaiseksi olettamisen ottaisin positiivisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali asia, mutta viittaisi varmaan siihen, että tuntee suomalaisia keskimääräistä paremmin, koska omalla kohdallani ensimmäiseksi varmasti veikattaisiin isompia pohjoiseurooppalaisia kansallisuuksia, kuten ruotsalaiseksi yms. Tosin Suomessa ulkomaalaiset usein sanovat minulle, etten näytä suomalaiselta, joten mene ja tiedä, mitä ulkomailla ajateltaisiin. 

Vierailija
4/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Suomalaiset näyttää perunoilta. Turpeat ja kelmeät naamat, pienet silmät, olematon leuka.

Vierailija
5/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei kukaan muu tunnista minua ulkomailla suomalaiseksi kuin toinen suomalainen. Asuessani Lontoossa minua luultiin ylensä saksalaiseksi.

Vierailija
6/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, koska pukeudun hyvin enkä ole lihava

Vierailija
7/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luullaan saksalaiseksi tai skandinaaviksi, etenkin ruotsalaiseksi, mutta etelä-eurooppalaisen näkökulmasta ilmeisesti voin mennä myös venäläisestä. Jos joku veikkaisi suomalaiseksi, olisin vähän yllättynyt ja olettaisin, että tuntee maan hyvin. 

Vierailija
8/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin, en näytä tyypilliseltä suomalaiselta.

Vierailija
9/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Suomalaiset näyttää perunoilta. Turpeat ja kelmeät naamat, pienet silmät, olematon leuka.

En näytä lainkaan tuolta, mutta toisaalta olenkin puoliksi jotain muuta. Muttei todellakaan kaikki supisuomalaiset ole tuollaisia. Turha projisoida omaa huonoa itsetuntoa muihin.

Vierailija
10/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neutraali kommentti.

Vierailija
11/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia, koska olen suomalainen niin on varsin kiva myös näyttää siltä.

Monilla suomalaisilla on hirveä tarve todistella etteivät näytä suomalaisilta ja ajatellaan että on joku outo kehu jos luullaan jonkun muun maalaiseksi. Tämä kertoo huonosta itsetunnosta ja on mielestäni vähän noloa aikuisilla.

Vierailija
12/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ulkomailla useasti luultu tanskalaiseksi. En osaa sanoa miksi.

Jos minua joskus luultaisiin suomalaiseksi, se olisi ainakin mukavaa vaihtelua.

Vierailija
13/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ruotsalaiseksi luulisi, koska ruotsalaisten jahtaaminen aseilla oli vuoden 2023 trendi Saksassa. 

Vierailija
14/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mukavaa vaihtelua.  Yleensä luullaan saksalaiseksi, sekä miestä että minua.

Vierailija
15/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin, en näytä tyypilliseltä suomalaiselta.

En toki tiedä, miltä sinä näytät, mutta sitä ei välttämättä tajua, millaiset piirteet ovat muiden silmissä suomalaisia. Mä olin vaihdossa toisella mantereella, ja kun näytin ihmisille kuvia kavereistani Suomesta, useampi henkilö huomautti, miten olemme kaikki niin samannäköisiä. Erityisesti esimerkkinä on jäänyt mieleen kuva, jossa olimme minä ja ystäväni, joka kävi vierailulla tuossa maassa ja kuva oli siellä otettu. Ystäväni on siis suomalaiseksi tumma, kun taas minä olen sellainen suomalaisen vaalea. Mielestäni emme myöskään näytä samalta, mutta tosi moni kaverini sanoi, että te olette ihan samannäköisiä!

Vierailija
16/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ulkomailla useasti luultu tanskalaiseksi. En osaa sanoa miksi.

Jos minua joskus luultaisiin suomalaiseksi, se olisi ainakin mukavaa vaihtelua.

Muakin on luultu tanskalaiseksi. Myöskin saksalaiseksi, venäläiseksi ja ranskalaiseksi. Suomessa luultu virolaiseksi.

Vierailija
17/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ulkomailla luultu venäläiseksi naiseksi, enkä ole juuriltani sitä ollenkaan, vaan suomalaisugrilainen, pohjoismainen juuriltani. 

Otan sen nykyään suurena kohteliaisuutena, kun ostoskadulla putiikkiin astuessani minua tervehditään venäjäksi, nuorena loukkaannuin. 

Otan kohteliaisuutena, koska monet venäläiset naiset ovat tyylikkäitä, naisellisia ja huoliteltuja. 

Vierailija
18/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia, koska olen suomalainen niin on varsin kiva myös näyttää siltä.

Monilla suomalaisilla on hirveä tarve todistella etteivät näytä suomalaisilta ja ajatellaan että on joku outo kehu jos luullaan jonkun muun maalaiseksi. Tämä kertoo huonosta itsetunnosta ja on mielestäni vähän noloa aikuisilla.

Katsopas ketjun tykätyintä viestiä, jossa suomalaisten ulkonäköä mollataan. Jos tällaiset ikävät mielipiteet ovat niin suosittuja, ei ihme, että joillain saattaa olla tuollainen halu näyttää muulta kuin suomalaiselta. Mutta fakta myös on, että Suomi on pieni maa, ja jos näytät pohjoismaalaiselta, kuten suomalaiset näyttävät, ensiksi yleensä veikataan ulkomailla skandinaavia tai saksalaista tms. 

Vierailija
19/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ulkomailla luultu venäläiseksi naiseksi, enkä ole juuriltani sitä ollenkaan, vaan suomalaisugrilainen, pohjoismainen juuriltani. 

Otan sen nykyään suurena kohteliaisuutena, kun ostoskadulla putiikkiin astuessani minua tervehditään venäjäksi, nuorena loukkaannuin. 

Otan kohteliaisuutena, koska monet venäläiset naiset ovat tyylikkäitä, naisellisia ja huoliteltuja. 

Länsivenäläisillä on haplokarttojen mukaan paljon suomalaisugrilaista verta.

Vierailija
20/57 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se olisi rehellinen kommentti, kun näytän suominaiselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän