Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi päätellä siitä jos joku kertoo juuri tapaamalleen henkilöiden muiden ihmisten nimet puhuessaan heistä?

Vierailija
13.12.2022 |

Esimerkiksi:
"veljeni vaimo Katri, ei pidä sushista"
tai "Ystäväni Mikon tyttöystävän ystävätär Riina petti miestään pikkujouluissa"

Tai jos itselläsi on tapana tehdä näin keskusteluissa jonkun sellaisen ihmisen kanssa jota ette tunne kovin hyvin, niin miksi valitsette kertoa ihmisten nimet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettiin partiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alettiin puhumaan kun piti pari vuotiaalta " Joonalta" leikata kynnet, että oli show. Vasta kun puhui takatassuista, niin tajusin ettei tässä ihmisestä puhutakkaan.

Vierailija
4/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen, että analysoit nyt vähän liikaa.

Vierailija
5/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa haluaa saada uskottavuutta juttuihinsa kertomalla nimet?

Vierailija
6/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei oikein osaa pitää normien mukaista sosiaalista etäisyyttä vieraaseen ihmiseen.

Vierailija
7/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei oikein osaa pitää normien mukaista sosiaalista etäisyyttä vieraaseen ihmiseen.

Mistä se johtuu? Itse olen ihan päinvastainen, jos kyseessä ei ole tuttu henkilö molemmille, niin käytän henkilöstä jotain yeisempää kuten ystäväni, serkkuni jne...jotenkin tuntuu oudolta sanoa nimeä jos toinen ei ole tavannut henkilöä josta puhun. Mitäköhän se ketoo minusta :)?

Vierailija
8/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo vähän häiritsee. Entinen tapailukumppanini teki noin työkavereistaan ja muista miespuolisista tutuistaan. Aina kun hän käytti sanaa "kaveri", tiesin että nyt puhuu jostain naisesta, luultavasti entisestä hoidostaan, jonka nimeä ei halua mainita.

Vierailija
9/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Jopa hyville ja läheisille kavereilleni puhun veljestäni, enkä mainitse veljen etunimeä.

Vierailija
10/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko juoruilija? Ne tykkää selittää ihmisten henkilökohtaisia asioita ja paljastaa nimiä negatiivisessa valossa

Vierailija
11/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tuo vähän häiritsee. Entinen tapailukumppanini teki noin työkavereistaan ja muista miespuolisista tutuistaan. Aina kun hän käytti sanaa "kaveri", tiesin että nyt puhuu jostain naisesta, luultavasti entisestä hoidostaan, jonka nimeä ei halua mainita.

Ahaa, käytätkö siis ihmisten nimiä itsekin mahdollisimman heti puhuessasi uusille ihmisille?

Vierailija
12/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nämä etunimillä puhuvat tyypit eivät edes vaivaudu kertomaan, kuka se Katri tai Mika on.

"Leenakin tänään ihmetteli, miten tässä nyt näin on käynyt."

Kuka Leena???

Vierailija
13/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu? Itse olen ihan päinvastainen, jos kyseessä ei ole tuttu henkilö molemmille, niin käytän henkilöstä jotain yeisempää kuten ystäväni, serkkuni jne...jotenkin tuntuu oudolta sanoa nimeä jos toinen ei ole tavannut henkilöä josta puhun. Mitäköhän se ketoo minusta :)?

Sen, että olet jonkin sortin luulosairas, kun tuollaisia mietit.

Vierailija
14/14 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rasittavaa jos joku höpsöttää joistain ihmisistä nimellä ja et ole koskaan nähnyt näitä ihmisiä tai eivät merkkaa sulle mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan