Jos joku esimerkiksi ulkomailla toteaisi että näytät ihan suomalaiselta, olisiko se hyvä vai huono asia?
Kommentit (57)
Mitäs pahaa siinä on olla maailman sinisilmäisen, maailman vaaleatukkaisin ja maailman 16. pisin kansa koko pallolla. En pane pahakseni. Itselläni maailman harvinaisin silmien väri (harmaansininen), vaalea tukka ja pituuden puolesta kuulun n. kahden prosentin huippuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on ulkomailla luultu venäläiseksi naiseksi, enkä ole juuriltani sitä ollenkaan, vaan suomalaisugrilainen, pohjoismainen juuriltani.
Otan sen nykyään suurena kohteliaisuutena, kun ostoskadulla putiikkiin astuessani minua tervehditään venäjäksi, nuorena loukkaannuin.
Otan kohteliaisuutena, koska monet venäläiset naiset ovat tyylikkäitä, naisellisia ja huoliteltuja.
Näyttävät pikemminkin tyrkyiltä.
No eivät näytä mielestäni, mutta puhunkin mualla kuin Instassa tai yöllä tavatuista ja nähdyistä naisista.
Minusta venäläisnaiset näyttävät vttumaisilta ja halvoilta. Aina.
Ei nyt kaikki, mutta ne kyllä joita yleensä tietyn tyyppiset ihmiset ihailevat. Halvan oloiset vaatteet strasseilla ja brändinimillä, kova meikki ja kuivat, värjätyt hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa siinä on olla maailman sinisilmäisen, maailman vaaleatukkaisin ja maailman 16. pisin kansa koko pallolla. En pane pahakseni. Itselläni maailman harvinaisin silmien väri (harmaansininen), vaalea tukka ja pituuden puolesta kuulun n. kahden prosentin huippuun.
No, niin no. Kasvojen muoto, nenä, luusto ja silmien muoto myös vaikuttavat aika paljon siihen, näyttääkö hyvältä. Että onko se tunnistettavuus sitä, että näyttää pystyyn nostetulta sialta, vai jotain muuta. Jos ainoat kriteerit on silmien väri, hiukset päässä ja PITKÄ, niin sitten toki.
Suomalaiset tunnistaa aika helposti ainakin euroopassa. Naaman muodosta, ilmeestä, ihon väristä, painosta. Ollaan sellanen pyöreä taikinapallonaamainen perunanenäinen kansa. Siis ei millään pahalla, tälläsiä ollaan.
Sehän olisi ihan törkeä kommentti kertoa jollekulle hänen näyttävän jonkunmaalaiselta. Siksi Suomessakaan ei saa arvioida ulkoisen olemuksen perusteella ketään minkään maalaiseksi. Tuollaiset huomauttelijat pitää heti canceloida ja kivittää nykymuodin mukaan.
Jos joku haluaisi käyttää - kun kerran näyttää- ulkonäköään tietynmaalaiseksi esiintymiseen, hänet taas pitää pidättää ja laittaa kuritushuoneeseen kulttuurisesta omimisesta.
Ihmettelen, ettei kukaan ole tuonut tätä asiaa esille, vaikka mitä ilmeisemmin tästä juuri oli kyse.
terveisin ihmiseltä näyttävä kissa, joka ei tiedä sukupuoltaan ja oikeasti on uniikki lumihiutale ja siksi ei myöskään edusta mitään kansallisuutta, vaan hakee koko ajan ns. harmaata passia ottaakseen jäniksenpassit maailmalle, jossa sentään on vielä sen verta häpyä jäljellä että kaikki ovat hyvin tasa-arvoisia paitsi tietysti ne(me) jotka olemme tasa-arvoisempia kuin muut ja siksi saamme päättää, mitä muut saavat ajatella.
Itseäni ei tunnista ulkomailla suomalaiseksi edes toiset suomalaiset, ellen ala suoraan puhumaan suomea.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tunnistaa aika helposti ainakin euroopassa. Naaman muodosta, ilmeestä, ihon väristä, painosta. Ollaan sellanen pyöreä taikinapallonaamainen perunanenäinen kansa. Siis ei millään pahalla, tälläsiä ollaan.
Ai niin kuin Florence Pugh, Melissa McCarthy, Martine McCutcheon, Renee Zellweger, Ashley Benson, Kirsten Dunst, Melanie Lynskey?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin Florence Pugh, Melissa McCarthy, Martine McCutcheon, Renee Zellweger, Ashley Benson, Kirsten Dunst, Melanie Lynskey?
Nuo kävisi ehkä suomalaisesta, jos niillä olisi tonnin seteli ilme, niinkun usein meikäläisillä on.
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä vaan.
Minua luultiin Espanjassa espanjalaiseksi hotellin uima-altaalla. Yrittivät sönköttää englantia, mutta tunnistin suomalaisiksi, joten vastasin selvällä suomenkielellä. Olivat ihmeissään. Hiukset mulla on maantien väriset, silmät vihreät ja aito suomalainen perunanenä, ei ylikiloja.
Jos olisivat tunnistaneet suomalaiseksi, se olisi ollut ihan kiva juttu.
En näytä kovin suomalaiselta, joten yllättyisin jos pelkän ulkonäön perusteella tunnistettaisiin. Minulla taitaa olla vähän saamelaista verta enkä siis todellakaan ole Elovena. Puheen perusteella tunnistetaan paremmin, ainakin suomalaisten suosimissa lomakohteissa tämä on vakio :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo suomalaisia? En uso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo suomalaisia? En uso.
Eivät ole suomalaisia. Suomalaisia sen sijaan ovat Laura Birn, Niina Kurkinen, Krista Kosonen, Eija Vilpas ja Maria Ylipää.
Vierailija kirjoitti:
Huono. Suomalaiset näyttää perunoilta. Turpeat ja kelmeät naamat, pienet silmät, olematon leuka.
Peiliinkö kattelet?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minua luultiin virolaiseksi. Kiistin ja väittäjä jatkoi inttämistä että camaan on ihan OK olla virolainen
WTF
Olit siis vain luonnonkaunis sekä vaatimaton. Virolaisia piirteitä :)
Ihan faktakommentti, jos joku sanoisi mua suominaisen näköiseksi. Sitten vähän ihmettelisin, jos joku sanoisi mun näyttävän suomimieheltä.
Yleisesti ottaen mulle ei kommentoida, mutta käyttäydytään kuin olisin paikallinen Virossa ja Latviassa, koska alkavat puhua ja joudun sopertamaan englanniksi, etten ymmärrä.
Itsellä ei ole pelkoa että venakoksi luultaisiin, ku on pallopää ja persjalat.