Onko kuoleman jälkeen minkälaista siis sillä itse kuolleella
Luulen että sitä voi verrata aikaan kun sinua ei ollut ennen syntymääkään koska kun aivot kuolevat lakkaa kaikki tajunta ja aistit. Taivas höpötys on luotu siksi että se lohduttaa ihmisiä mutta raaka fakta on se että elämä loppuu kokonaan kuolemaan mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Maataan tuhansia vuosia haudassa, tukahduttava maakerros päällä, odottamassa viimeistä päivää.
Näin ainakin kristityillä.
Ikuisesti ollaan kuolleita eikä odoteta enää mitään. Ei ole mitään.
Kuolleet nukkuvat odottaen viimeistä päivää ja viimeistä tuomiota. Heillä ei ole enää osuutta tämän maailman tapahtumiin. Sen jälkeen jatkuu ikuinen elämä joko taivaassa tai helvetissä. Ihmisen henki on ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään. Kuolema on loppu. Tätä on vaikea joidenkin käsittää ja ne, jotka käsittävät, ymmärtävät tilanteen lopullisuuden.
Olet väärässä. Miksi haluat jäädä omien luulojesi tai päätelmiesi valtaan? Ota asioista selvää. Päätä vasta sitten.
Miksi luulet, että sinä olet oikeassa? Jonkun satukirjan takia? Sama uskoa, että Taru Sormusten Herrasta tapahtui oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään. Kuolema on loppu. Tätä on vaikea joidenkin käsittää ja ne, jotka käsittävät, ymmärtävät tilanteen lopullisuuden.
Ei ole yhtään vaikea käsittää, mutta on vaikea todistaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Emme tarvitse mitään pelastusta, meillä on jo kaikilla ikuinen olemus, osa meistä maatuu tänne, mutta suurin osa on ajatonta ja paikasta vapaata. Olen oudon varma tästä vaikka en usko mihinkään jumalaan.
Niin minäkin olin varma. Kunnes Jumala herätti minut todellisuuteen, näytti minulle helvetin tulijärven näyssä ja osoitti, että sielunvihollinen oli antanut minulle sen väärän rauhan tunteen. Olin kymmeniä vuosia elänyt täysin rauhallisin mielin, vaikka olin koko ajan ollut matkalla kadotukseen.
Kadotusta ei voi olla. Millä perusteella sinne joutuu, olen kuullut vain ihmisten kriteerejä, misssä sitten on ne Jumalan ehdot, onko ne noin typeriä kuin papit väittää? Sitten on se Jumalakin tyhmä, joten sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kadotusta ei voi olla. Millä perusteella sinne joutuu, olen kuullut vain ihmisten kriteerejä, misssä sitten on ne Jumalan ehdot, onko ne noin typeriä kuin papit väittää? Sitten on se Jumalakin tyhmä, joten sitä ei ole.
Justiin tuollaisten idiootti narsistien takia on vuohet ja lampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madot, toukat ja lahottajasienet hyödyntävät kehon orgaaniset ainekset. Luun mineraalit jää jäljelle, hitaasti nekin liukenevat maaperään. Elämä todellakin jatkuu ja kaikki ihmisvartalon sisältämät alkuaineet palaavat elonkehään, muuttuakseen joksikin toiseksi elolliseksi. Hautausmaan kasveiksi, ruohoksi yms.
Onko kahden metrin syvyydessä enää mitään matoja?
Taas tää matopelkoinen täällä :D
Kyllä siellä on. Ja monia muitakin ruumiinsyöjiä.
Joku tällä palstalla sanoi ettei niin syvällä maassa enää mitkään pieneliöt liiku.
Siis tuleeko ne madot arkusta läpi?
Huvittavimpia ovat nämä nykyajan liberaalit tuohiperse-uskovaiset. Elävät muka Jeesusta seuraten, mutta ovat luoneet ihan omat Raamatun tulkinnat, jotka sopivat siihen omaan liberaaliin maailmankuvaan.
Arkku tuhoutuu ja maatuu ruumiineen ajan saatossa aivan varmasti. Luut jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Miksi haluat jäädä omien luulojesi tai päätelmiesi valtaan? Ota asioista selvää. Päätä vasta sitten.
Miksi luulet, että sinä olet oikeassa? Jonkun satukirjan takia? Sama uskoa, että Taru Sormusten Herrasta tapahtui oikeasti.
Sanoin, että ota selvää ja päätä vasta sitten.
Ylpeys on suurimpia esteitä sille, miksi ihminen ei halua edes ottaa selvää asioista ja miksi ihminen ei halua tulla Jumalan luokse. Sellaisen takia ei kannata jäädä oikeasta junasta.
Yksi kierros tätä riittää hyvin. Yli puolet laskennallisesta ajasta eletty. Valmis lähtemään täältä. Väsynyt elämään. M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään vaikea käsittää, mutta on vaikea todistaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Siitä voi kertoa meille vain ne jotka saavat yhteyden ja tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule enää vaimon nalkutusta
Voi olla että tässä onkin jotakin perää. Huumori on hyvästä.
Mite se kadotus kenen luulet joutuvan sinne ja millä perusteella? Jos ei ole perusteita, niin sithän ei ole väliä miten elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kukaan tullut kertoon. Itsekin oon vielä elossa.
Ajattele jos tulisikin. Miltähän sellainen oikein tuntuisi?
Vierailija kirjoitti:
Mite se kadotus kenen luulet joutuvan sinne ja millä perusteella? Jos ei ole perusteita, niin sithän ei ole väliä miten elää.
On ihan sama miten elämme, kuolema vapauttaa meidät henkimaailmaan eikä siellä ole näitä karmallisia kärsimyksiä.
On se kumma, kun uskovaiset eivät usko suuren kirjansa tosiasioita; Pappihan sano aina arkun äärellä: Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva. Psalmillaulaja vielä vahvistaa: Kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kirjaimellisesti uskon asia, mutta jos usko olikin oikeassa?
Mikä niistä? Primitiiviset luolaihmiset ovat keksineet kaikenlaisia uskomuksia aina apinajumalasta toteemipaaluun.
Ja kaikki on ollut totta. Ihan vuorenvarmasti.
Tieteellisin menetelmin ei päästä esim. pianon värähtelyä kauemmas, audio data ei näytä soittajaa. Voimme mitata kaiken syntyyn asti mutta sielu on meidän mittareiden ulottumattomissa.