Onko kuoleman jälkeen minkälaista siis sillä itse kuolleella
Luulen että sitä voi verrata aikaan kun sinua ei ollut ennen syntymääkään koska kun aivot kuolevat lakkaa kaikki tajunta ja aistit. Taivas höpötys on luotu siksi että se lohduttaa ihmisiä mutta raaka fakta on se että elämä loppuu kokonaan kuolemaan mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Kommentit (89)
Luukkaan evankeliumista 16:1931. Tämä on yksi tunnetuimmista Raamatun kohdista, jossa kuvataan yksityiskohtaisemmin, millaista kärsimystä helvetissä on.
Rikas mies valittaa, että hän on liekkien keskellä ja kärsii tuskallisesti: Isä Abraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormenpäänsä veteen ja koskettamaan kieltäni, sillä kärsin kovasti tässä tulen liekissä Helvetissä kärsimys on todellista, eikä sieltä ole pääsyä pois. Maanpäälliset varoitukset ja Jumalan sana ovat riittäviä, mutta ne täytyy ottaa vakavasti ennen kuolemaa.
Keho maatuu ja katoaa. Sielu palaa lähettäjälleen?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se ihan sama ois kuin ennen syntymää koska ennen hedelmöitystä ei oo vielä olemassa. Kuoleman jälkeen on ollut elossa mut on kuollut. Oon kristitty joten mulla on sen mukaiset ajatukset mutta jos ajatellaan ateismin kannalta niin ei se oo ihan sama kuin ennen syntymää koska on eletty se elämä ja on sen muistot ennen kuin aivot maatuu.
Itse asiassa on, ikääkuin kvanttina kahdessa eri kehossa yhtä aikaa! Ja äitisi on kantanut omaa osaansa jo oman äitinsä kohdussa!
Eikö olekin ihmeellistä?
Joko on lämmintä ja hyvät bileet hyvässä seurassa tai sitten vietät ikuisuuden ahtaassa kuutiossa laulamassa ylistyslauluja kosmiselle diktaattorille. Näin siis kristityillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki tässä kaikessa olisi jos kuoleman jälkeen ei olisi enää mitään?
Ei mikään muukaan elollinen synny yksilönä uudelleen. Olemme vain uuden elämän pohjaraaka-ainetta, niin kuin kaikki komposti!
Vierailija kirjoitti:
Luukkaan evankeliumista 16:1931. Tämä on yksi tunnetuimmista Raamatun kohdista, jossa kuvataan yksityiskohtaisemmin, millaista kärsimystä helvetissä on.
Rikas mies valittaa, että hän on liekkien keskellä ja kärsii tuskallisesti: Isä Abraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormenpäänsä veteen ja koskettamaan kieltäni, sillä kärsin kovasti tässä tulen liekissä Helvetissä kärsimys on todellista, eikä sieltä ole pääsyä pois. Maanpäälliset varoitukset ja Jumalan sana ovat riittäviä, mutta ne täytyy ottaa vakavasti ennen kuolemaa.
Näinpä. Ota pelko pois uskonnosta ja se on kuin tökkäisi ilmapalloa neulalla. Nietzsche ei ollut ihan väärässä orjamoraalista puhuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko on lämmintä ja hyvät bileet hyvässä seurassa tai sitten vietät ikuisuuden ahtaassa kuutiossa laulamassa ylistyslauluja kosmiselle diktaattorille. Näin siis kristityillä.
Niin ja seurana mm. Päivi Räsänen. Ikuisuuden. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpöhöpö! Kaiken maailman sepityksiä! 🤣
Mikä järki tässä kaikessa olisi jos kuoleman jälkeen ei olisi enää mitään?