Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä tästä.

Vierailija
23.12.2024 |

En tiedä miten selvitä tästä. Velkaa joku 42 tuhatta euroa, pienet vakituiset tulot, elämiseen ei juuri yhtään jää rahaa, makselen 2 luottoa+ luottokorttia vielä ja lyhennys kaikista yhteensä 680 € kk. Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan ja jatkossa haet rahat sossusta. Unohda velat.

Vierailija
42/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lainaa enää yhtää rahaa mistään, en tiedä ei ole mahdollista saada yhdistelylainaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiiä suomessa tällästä-.. eivät myönnä lainaa vaikka on vakituinen työ.. tällästä tää on

Vierailija
44/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen sainkin jopa lainaa, mutta enää ei tipu yhtään

Vierailija
45/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia velkaneuvonta ja talousneuvolat on perustettu, että tuollaisiin tilanteisiin saa neuvoja.

Eli sulla on tuo velka nyt liian isoilla koroilla, sun pitää saada pienempikorkoista lainaa jolla maksat kaikki pois, ja sitten saat kohtuullistettua menoja esim. 400 euroon/kk. Sitten pärjäät jo hyvin. Maksuaika voi pidentyä, mutta mitä sitten, pääasia että elää.

Vierailija
46/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuts atilanne on varsin yksinkertainen. Jos aapeellä on niin pienet tulot, että ei pysty velkojaan maksamaan, oikea menettelytapa on antaa niiden mennä ulosottoon. Sitä maksaa hetken, vaikka hyvin tietää, että ikinä ei pysty maksamaan kokonaan ja sen jälkeen hakee velkajärjestelyyn. 

Velkajärjestelyn saa, kun on säännöllisiä tuloja, mutta ne ovat niin pienet, että velka ei niillä tule maksetuksi, JA velka ei ole syntynyt rikoksesta. sitä ei aina saa ensimmäisellä yrityskerralla, mutta kun voi osoittaa, että on yrittänyt maksaa velkojaan, todennäköisyys paranee. Ennen pitkää sen saa, jos oikeasti ei pysty velkojaan maksamaan.

sitten kun sen velkajärjestelyn saa, elää muutaman vuoden sillä minimisummalla, joka siinä elämiseen jätetään, pihistää kaikesta - ja sitten saa uuden tilaisuuden uuteen elämään. Tällä kertaa ei kannata tehdä velkaa - lainkaan, koska ei sun tulos edelleenkään sen maksamisen riitä,  ja toista velkajärjestelyä ei nykylain mukaan yleensä saa. Mutta saat pitää kaikki ansaitsemasi rahat. Se on jo paljon parempi kuin nyt.

Vierailija
47/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sen takia velkaneuvonta ja talousneuvolat on perustettu, että tuollaisiin tilanteisiin saa neuvoja.

Eli sulla on tuo velka nyt liian isoilla koroilla, sun pitää saada pienempikorkoista lainaa jolla maksat kaikki pois, ja sitten saat kohtuullistettua menoja esim. 400 euroon/kk. Sitten pärjäät jo hyvin. Maksuaika voi pidentyä, mutta mitä sitten, pääasia että elää.

Ongelma etten saa.. pankki ei anna lainaa mistään, olen tehnyt myös vertailuja ei kukaan anna noin isoa lainaa+ pienempi korkoista.

Vierailija
48/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että ne luottokortit olisi jo leikattu kahtia. Miksi eivät ole?

Nyt kun lakkaa kuluttamasta ylimääräistä ja makselee velkojaan pikkuhiljaa pois, niin sillä tavalla ne velat sitten eräänä päivänä on kokonaan maksettu. Kaikki nääs loppuu aikanaan. Jopa velatkin. Sinullakin on veloissa se viimeinen eräpäivä olemassa, vaikka siihen päivään vielä olisikin matkaa. Jokainen maksettu erä on lähempänä viimeistä erää.

Itse sain voimaa velanmaksukalenterista. Laskin velan päättymispäivämäärän, ja kun näin sen kk:n ja vuoden paperilla, jaksoin paremmin, kun  tiesin, että silloin velan maksaminen todellakin päättyy. Itse asiassa se kyllä sitten päättyi jo aiemmin, kun sain perintöä ja pystyin maksamaan velan pois etuajassa.

Vierailija
49/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitäisi saada laina, muttakun ne vaatii takaajan, ei ole ketään takaajaa

Vierailija
50/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun lakkaa kuluttamasta ylimääräistä ja makselee velkojaan pikkuhiljaa pois, niin sillä tavalla ne velat sitten eräänä päivänä on kokonaan maksettu. Kaikki nääs loppuu aikanaan. Jopa velatkin. Sinullakin on veloissa se viimeinen eräpäivä olemassa, vaikka siihen päivään vielä olisikin matkaa. Jokainen maksettu erä on lähempänä viimeistä erää.

Itse sain voimaa velanmaksukalenterista. Laskin velan päättymispäivämäärän, ja kun näin sen kk:n ja vuoden paperilla, jaksoin paremmin, kun  tiesin, että silloin velan maksaminen todellakin päättyy. Itse asiassa se kyllä sitten päättyi jo aiemmin, kun sain perintöä ja pystyin maksamaan velan pois etuajassa.

Mulla on isoimmassa lainassa 15 v enkä todellakaa jaksa niin kauaa maksella ja tehdä töitä. No tarvin luottokorttia mulla on auto+ autonkin kulut maksaa vuodessa

Vierailija
51/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on hiljasta.. mikäs ihmisiä vaivaa.. eivät ymmärrä jos on velkaantunut

Ylivelkaantuminen on useimmiten ihmisen oma vika.

Vierailija
52/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan on hiljasta.. mikäs ihmisiä vaivaa.. eivät ymmärrä jos on velkaantunut

Ylivelkaantuminen on useimmiten ihmisen oma vika.

No niin on valitettavasti käynyt

Vierailija
53/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isoimmassa lainassa 15 v enkä todellakaa jaksa niin kauaa maksella ja tehdä töitä. No tarv

Et jaksa tehdä töitä 15 vuotta ja pakko on luotolla maksella autoilua...? Kuulostaa aika huonolta asenteelta.

Sitten ei varmaan auta enää kuin Yläkerran Herra, joten kädet ristiin ja ylhäältä apua anomaan.

Vierailija
54/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isoimmassa lainassa 15 v enkä todellakaa

No kuka jaksaa tehdä niin kauan töitä... tulee vielä sairaaksi...

Vierailija
55/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus: Luottokortin idea ei ole ostaa velaksi, vaan se tarjoaa joustavuutta. Käytät väärin/ostat yli maksukykysi, jos annat mennä korolle. 

Vierailija
56/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus: Luottokortin idea ei ole ostaa velaksi, vaan se tarjoaa joustavuutta. Käytät väärin/ostat yli maksukykysi, jos annat mennä korolle. 

Pakko kun on auton kuluja välillä vuodessa

Vierailija
57/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yritetään kk kerralla selvitä eteenpäin

Vierailija
58/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tässä oikein muu auta kun selvitä

59/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
60/94 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä selviät. Ei se varmaan mitään mukavaa ole vuosia maksella velkoja, mutta selviät sinä siitä.