Tyonhausta: Onko nykyaan niin, etta yritykset eivat vastaa edes " Kiitos milenkiinnostanne yritystamme kohtaan...mutta ette saa paikka" -tyyliin hakijoille, joita ei ole valittu.
Syksyn aikana olen lähettänyt kasapäin työhakemuksia, mutta ei mitään kieltävää vastausta ei ole mistään kuulunut. Sitten sitä aina muutaman viikon miettii, että kuuluukohan sieltä mitään vai ei.
Ehkä olisi fiksua jotain palautetta antaa yrityksen suunnaltakin, eikä jättää tälläistä epätietoisuutta, onko hakemusta edes noteerattu.
Kommentit (12)
Mullekin on vastattu vasta, kun olen soittanut ja kysellyt asioista. Usein tehtävään on valittu firman sisältä ja julkinen haku on vain muodollisuus.
Kerran olin ryhmähaastattelussa, jossa kaikki hakijat olivat nuorempia opiskelijoita ilman kaupallisen alan opiskelu- tai työkokemusta. Jäin valitsematta, vaikka kyseinen liike haki useampaa työntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen. Kaikki valitut olivat " kokemattomia" .
Jokusen kerran myös haastattelija on suoraan sanonut, että meille ei valita töihin ihmistä, jolla on pienet lapset :( että silleen..
Sitä en ole maininnut, että olen yksinhuoltaja, mutta ainakin omalla paikkakunnalla se on monen tiedossa.
Haluja olisi työllä elättää oma perhe ja saada työkokemusta (opintoja vielä muutama viikko), mutta töiden hakeminen on yhtä suossa tarpomista.
-ap-
että esim. minä hain liikkeeseeni viime vuonna työntekijää. Hakemuksia tuli viikon aikana melkein 200 kpl, joten kohtuuttoman suuri työ on jokaiselle esittää pahoittelut. Viisi henkilöä pääsi työhaastatteluun ja heille kyllä kaikille ilmoitin miten oli käynyt.
Tsemppiä työnhakuun, sitkeys palkitaan!
josta saa kätevästi kaikille saman kirjeen omalla nimellä. Vain paria nappia painamalla (kun hakijat kirjattukoneelle, eri asia tietty jos näin ei tehdä
ja ilmoittaa. Huomasin kuitenkin, että siinä vaiheessa kun ansioluettelo alkoi olla jo pätevä (kokemus), vastauksia tuli, ei aiemmin, sillä " eipä tuo keltanokka tarvii vastausta" .
Aina olen pitänyt kunnia-asiana vastata kaikille tehtävään hakeville. Poikkeuksena ovat sitten avoimen hakemuksen lähettäneet, heille en aina ole valitettavasti vastannut. Haastatelluille soitan aina, muille vastaan kirjallisesti.
Tuo perustelu suurista hakijamääristä ei ole kovin hyvä, koska nykyään kaikilla alkaa olla kuitenkin sähköpostiosoite, johon se ilmoitus olisi helppo laittaa, suurellekin joukolle. Ei se niin kauan vie aikaa, etteikö sitä voisi tehdä.
jossa luki, että kiitos, mutta ei kiitos...
jännäillään että pääsenkö mä lopultakin pois tuolta p*askafirmasta. todennäköisesti en, mutta sehän nähdään.
Vierailija:
jossa luki, että kiitos, mutta ei kiitos...
Ja ehkä hyvä niin, itse olen ajatellut että en kyllä haluaisia olla töissä sellaisessa firmassa jossa ei osata alkeellisiakaan käyttäytymissääntöjä...
ei tule edes meiliä kiitos mutta ei kiitos suurimmalta osalta... äitirasismista en tiedä, itse en mainitse missään kohdassa lapsia. olen ollut firman palkkalistoilla äitiysloman ajan, joten minun ei tarvitse mainita äitiyslomaanikaan, joka muutenkin oli erittäin lyhyt
Firmoissa tunnutaan olevan sitä mieltä, että pienten lasten äideiltä on mennyt työkyky ja äly. Siksi heitä ei tarvitse huomioida mitenkään. Olen huomannut saman omakohtaisesti. Erityisen työkyvytön on, jos on sattunut rakastamaan jälkikasvuaan sen verran, ettei ole vienyt heitä heti kymmenkuisina tarhaan.
Samoin työantajat pelkäävät, että äidit aiheuttavat suunnattomia kustannuksia, kun vaan hoitavat kotonaan sairaita lapsia. Typerää ja lyhytnäköistä talouselämältä.
Suosittelen boikotoimaan äitirasistisia firmoja ja niiden tuotteita, myös tulevaisuudessa, kun työkyky palautuu (=lapset kasvavat ja ura etenee).
Älkääkä missään tapauksessa ottatko yhteyttä Clericaliin, jos haluatta säästää itsenne pahemman laatuiselta äitirasismilta.
Suosittelen kapinaa ja valehtelua ansioluettelossa!