Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla joulu jää viettämättä syömishäiriön takia?

Vierailija
23.12.2024 |

Vähän kairaa sielua, kun ennen olen ollut jouluihminen. Nyt ei vain pysty, joulunvietto ei tunnu edes mahdolliselta. Tämä viikko vierähtää kaikessa hiljaisuudessa ja mahdollisimman kaukana muista ihmisistä. En vain kestä nähdä ketään.

Myötätuntoa muille samoin ajatteleville!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä. Riepoo koko riivatun joulu, olisi ohi vain...

Vierailija
2/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeitako olet sitten syönyt? Vai etkö osaa rajoittaa mitä ostat kaupasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata hakea apua häiriöön. Mieliummin vaan vetäytyä yksinäisyyteen kurkunpalojen kanssa, good luck!

Vierailija
4/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tuohon suuntaan, enemmän niin päin, etten voi tavata perhettäni, koska aikovat todennäköisesti syödä jouluna. Minä taas haluan paastota ja tiedän, että se kiinnittäisi huomiota. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
5/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää viettämättä järkyttävän raskauspahoinvoinnin vuoksi. Mikään pysy sisällä ja voin vaan maata pimeässä huoneessa. Harmittaa, koska tykkään jouluruuista. 

Vierailija
6/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tuohon suuntaan, enemmän niin päin, etten voi tavata perhettäni, koska aikovat todennäköisesti syödä jouluna. Minä taas haluan paastota ja tiedän, että se kiinnittäisi huomiota. Suo siellä, vetelä täällä.

Et sitten voi vaikka mennä vasta ruokailun jälkeen? Sanot että " kaveri tarjosi ja kävit hänen kanssa syömässä". Jos et syömishäiriötä halua sanoa. Mietit vähän, että tuletko ollenkaan on vähän outo olo ja ruoka ei oikein maistu. Tai sitten haet apua,kerta aihe noin aiheuttaa vaivaa ettet perhettä voi edes nähdä.

Vierailija
7/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voi vaikka mennä vasta ruokailun jälkeen? Sanot että " kaveri tarjosi ja kävit hänen kanssa syömässä". Jos et syömishäiriötä halua sanoa. Mietit vähän, että tuletko ollenkaan on vähän outo olo ja ruoka ei oikein maistu. Tai sitten haet apua,kerta aihe noin aiheuttaa vaivaa ettet perhettä voi edes nähdä.

Voisi olla hyvä vaihtoehto, jos välimatka ei olisi ihan niin pitkä (normaalioloissa olisin mennyt yöksi). Mutta aika aikaa kutakin, monesta aikaisemmasta joulusta ehdin jo nauttia!

Vierailija
8/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kannata hakea apua häiriöön. Mieliummin vaan vetäytyä yksinäisyyteen kurkunpalojen kanssa, good luck!

Olen eri, mutta itse olen terapiajonossa nyt kolmatta vuotta. Ei sinne hoitoon noin vain mennä. Itse tiedän että syömishäiriökäyttäytymiseni on järjetöntä, mutta en pysty lopettamaan, enkä ole varma olenko henkisesti valmis paranemaan.

Masennuslääkitys auttoi hetkeksi, enkä ole enää vaarallisen alipainoinen, mutta mieli ei ole parantunut. Vaikea sitä on varmasti terveen ihmisen ymmärtää. 

Syön jouluna suht. normaalisti, oksennan jos pystyn ja välipäivinä alkaa maaninen treenaaminen.

N26

Vierailija
9/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää viettämättä järkyttävän raskauspahoinvoinnin vuoksi. Mikään pysy sisällä ja voin vaan maata pimeässä huoneessa. Harmittaa, koska tykkään jouluruuista. 

Voi ei, harmittaa puolestasi! Minäkin rakastan etenkin lanttu- ja perunalaatikkoa. Toivon, että voit pian paremmin!

Vierailija
10/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse olen terapiajonossa nyt kolmatta vuotta. Ei sinne hoitoon noin vain mennä. Itse tiedän että syömishäiriökäyttäytymiseni on järjetöntä, mutta en pysty lopettamaan, enkä ole varma olenko henkisesti valmis paranemaan.

Masennuslääkitys auttoi hetkeksi, enkä ole enää vaarallisen alipainoinen, mutta mieli ei ole parantunut. Vaikea sitä on varmasti terveen ihmisen ymmärtää. 

Syön jouluna suht. normaalisti, oksennan jos pystyn ja välipäivinä alkaa maaninen treenaaminen.

N26

Hurjan pitkä odotus sinulla, pääsisitpä pian eteenpäin!

Vähän sama tilanne, ja juuri siksi en kehtaa ottaa yhteyttä mihinkään. En ole enää alipainoinen, joten minut varmaan naurettaisiin ulos joka paikasta.

Vierailija
11/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö,tuota paastoa voi siirtää toiseen kohtaan, miksi joulu? Paasto ja syömishäiriö eivät ole sama asia.

Vierailija
12/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö,tuota paastoa voi siirtää toiseen kohtaan, miksi joulu? Paasto ja syömishäiriö eivät ole sama asia.

Koska paastoan 56 päivänä viikossa joka tapauksessa enkä halua rikkoa rytmiä. Syömisestä tulee aina niin tolkuton ahdistus, etten halua pilata joulua sillä. Mieluummin sitten viettämättä kokonaan.

Vierailija
13/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska paastoan 56 päivänä viikossa joka tapauksessa enkä halua rikkoa rytmiä. Syömisestä tulee aina niin tolkuton ahdistus, etten halua pilata joulua sillä. Mieluummin sitten viettämättä kokonaan.

Äh, tuossa oli ajatusviiva, jota av ei näköjään näytä. Piti siis olla 5-6 päivänä :DD

Vierailija
14/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on vetelä. On ollut jo kohta kolmekymmentä vuotta

t. Pietu

Vierailija
15/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia siis. Tyttöystävällä myös, tosin jo toipumaan päin mut jouluna pitää olla varovainen ettei provosoi oireita. Eli ei ahmita näkyvästi

Vierailija
16/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joulu ole pelkkää syömistä, syömistä? Minä olen anorektikko, istun kyllä asiallisesti pöytään, otan vähän kaikkea lautaselle mutta närsin näön vuoksi vain murusia. Loput heivaan lautasliinan alle. Syömishimoiset sukulaiset eivät huomaa mitään.

Vierailija
17/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama tilanne, tosin vielä olen kahden vaiheilla. Yhteinen joulu olisi niin ihana ajatus, jos vain osaisi olla.

Vierailija
18/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas luuserin elämä kovaa. Kannattaako mässätä itsensä läskiksi? Jos et olisi mokaillut, et nyt nyyhkyttäisi aaveellä.

Vierailija
19/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on taas luuserin elämä kovaa. Kannattaako mässätä itsensä läskiksi? Jos et olisi mokaillut, et nyt nyyhkyttäisi aaveellä.

Oivasti sait kiinni juuri siitä, miltä minusta tällä nimenomaisella hetkellä tuntuu! Luuseri, joka ei edes ansaitse parempaa. Nappiin meni. Tämän sanon itselleni joka päivä.

Vierailija
20/38 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä voi tuhlata monella tavalla. Sinä olet löytänyt omasi.