Mies valittaa, kun pitää käydä kolmessa kyläpaikassa
ja hautausmaalla joulupyhien aikaan. Kyläpaikat ovat minun sukulaisiani, itse ei halua tavata oman puolen sukuaan.
Menisin muuten itse, ja jättäisin tuon kiukuttelevan käppänän kotiin, muttei ole ajokorttia.
Onks muilla tälläistä?
Kommentit (45)
Ymmärrän tuon perinteen. Ja moni vanhus varsinkin tykkää, että joku käy edes joulun pyhinä :). Muistan lapsuudesta, kun kierrettiin joulun aikaan isovanhempien ja sukulaisten luona viemässä joulukukka ja suklaata. Olispa ap:llä ajokortti, niin vois käydä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pitää käydä?
Kuka pakottaa?
Se on joulun perinne, johon minut on kasvatettu.
Miksei teille voi tulla kyläilemään?
Koska vsnhat ihmiset ei halua lähteä minnekkään. On juhlavampaa kun tullaan heille, eikä heidän itse tarvitse vaivautua.
Oletko lahja-automaatti?
Saatko itse sukulaisilta lahjoja?
Toi pakotus just jouluna vierailuun on lahjojen toivossa tehty, kun muuten ei tarvi ollenkaan vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon perinteen. Ja moni vanhus varsinkin tykkää, että joku käy edes joulun pyhinä :). Muistan lapsuudesta, kun kierrettiin joulun aikaan isovanhempien ja sukulaisten luona viemässä joulukukka ja suklaata. Olispa ap:llä ajokortti, niin vois käydä yksin.
Kun tämän palstan juttuja on lukenut, niin kukaan vanhus ei halua ketään kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi! Minäkin haluan viettää joulun kaikessa rauhassa omassa kodissa pyjama päällä.
Kännissä tottakai!
MItenkäs muuten. Pitkät vapaat niin aloitettu jo eilen.
Saisitko kyydin sukulaisilta niin jättäisit sen käppänän kotiin. Aikamoisia erakkoja ja murjottajia te naiset siedättekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pitää käydä?
Kuka pakottaa?
Vastaaja ei ole ap
Ei ole tuollaista vierailuruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tämän palstan juttuja on lukenut, niin kukaan vanhus ei halua ketään kotiinsa.
Todennäköisesti ei haluakaan, jos joutuu vastaamaan ķoko suvun kestitsemisestä.
Ap, miksi sinulla ei ole ajokorttia ja autoa? Vaikea kommentoida ennenkuin vastaat tähän.
Pitää käydä?! Kuka käskee ja mikä on syy, että juuri teidän pitää käydä. Miksi teillä ei käydä?
Aloittaja ei tunnu välittävän puolison tunteista ja toiveista. Puoliso ehkä haluaisi viettää omaa kahdenkeskistä joulua: sauna, ruokaa, joulurauhan julistus, ehkä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua, että käydään ennen joulua. Joulu on aattona ja parina seuraavana päivänä. Muut päivät on tavallisia arkipäiviä. Jos ei pääse jouluna, ei tarvitse tulla ollenkaan.
Minä taas en pidä siitä, että nimenomaan jouluna (3 vrk) tehdään niitä pakkovisiittejä sukulaisille eli meille. Tapaninpäivänä on jouluperinteenä mennä mummolaan (ei pakkovisiitti), joten erityisesti sinä päivänä joulutuomisten tuojat ovat erityisen inhottuja. Jos en erikseen pyydä tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan joulukylään, niin ihanko oikeasti juuri jouluna ajellaan tästä ohi ja halutaan tuoda kukkanen, ihan vaan piipahtaa.
Toivottavasti ap saa mieheltään joululahjaksi opetuspolkimet ja ensi jouluna hänelläkin on ajokortti ja voi mennä ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pitää käydä?
Kuka pakottaa?
Kasva aikuiseksi.
Jos haluat kyläillä sukulaisillasi, mene. Mutta älä vaadi miestä mukaan. Ongelma on omasi.
Onneksi ei ole kutsuttu mihinkään. Olemme miehen kanssa kotona emmekä lähde minnekkään jouluna emmekä tällä viikolla.
Meillä on monta pientä lasta ja olisi kauhistus lähteä useampaan kyläpaikkaan joulunaattona. Muina päivinä ehtii kyllä kyläillä
En voi moittia miestäsi, kuulostaa helvetilliseltä joululta. M50
Kännissä tottakai!