Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?
Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.
Kommentit (147)
Keittiöön pöydän päähän tai vaatekomeroon, pieni pöytä. Iso työpyötä kierrätyskeskukseen.
Olohuone, jotta videokonferenssissa ei näy takana sänky.
Vähän kiinni siitä, mitä tekee työkseen, riittääkö joku läppärialusta vai pitääkö olla erikseen näyttö ja näppäimistö jne. Ja onko pelkkä pöytä vai teetkö työpisteen ovien taakse komeroon.
Tarkoitus siis ostaa sähköpöytä ja siten minulla olisi oikea työpiste ensimmäistä kertaa ikinä, aiemmin olen tehnyt töitä keittiön pöydän ääressä!
ap
Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.
Hankin siis sähköpöydän, sekä yhden näytön, johon liitän läppärini. Lisäksi erillinen näppäimistö. Äärimmäisen harvoin palavereja, joissa pitäisi pitää kameraa päällä.
ap
Meillä on pieni makkari ja tupakeittiö ja työpistettä ei mahdu muualle kuin keittiön pöydän ääreen. Eli siis nostan läppärin, puhelimen ym työpäivän jälkeen jääkaapin päälle 😄 Kaikkeen tottuu kun ei muuta vaihtoehtoa ole.
Ei ikinä töitä tai viihde-elektroniikkaa makuuhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus siis ostaa sähköpöytä ja siten minulla olisi oikea työpiste ensimmäistä kertaa ikinä, aiemmin olen tehnyt töitä keittiön pöydän ääressä!
ap
Noin pienessä asunnossa se onkin ainoa järkevä vaihtoehto. Työpiste on ok, jos se on tilassa jossa ei vapaa-aikana ole tarvetta oleskella.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.
Entä jos sängyn ja työpöydän väliin asentaisi verhon? Tai laittaisi pöydän samansuuntaisesti kuin sänky, ettei kamerasta näy sänkyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä töitä tai viihde-elektroniikkaa makuuhuoneeseen.
Eikä mitään kameroita muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäänsä näyttää kotiaan Teamsissa? Siellä on ne taustakuvat, joita kannattaa käyttää.
Keittiön pöytä toimii täälläkin työpisteenä, tosin en sen ääressä syö kuin pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Noin pienessä asunnossa se onkin ainoa järkevä vaihtoehto. Työpiste on ok, jos se on tilassa jossa ei vapaa-aikana ole tarvetta oleskella.
Hyvänen aika, ei kaikilla ole esim. varaa asua isommassa kämpässä! Sillonko ei ansaitse hyvää työergonomiaa??
Minulla on makuuhuoneessa. Vähän ahtaasti sinne tuo sähkötyöpöytä kaksine näyttöineen mahtuu, mutta mahtuupa kuitenkin. En halunnut työpistettä olohuoneen kodikasta tunnelmaa pilaamaan, makkarissa se häiritsee vähemmän.
Ja teamsiin tietenkin joku neutraali taustakuva, niin ei näy sitä sänkyä tai yöpöytää. Tosin ne on sen verran siistejä, ettei olisi mikään katastrofi, vaikka joskus vahingossa vilahtaisivatkin kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Outoja vaatimuksia. Ihmiset asuu keskimäärin melko ahtaasti eikä ole varaa erillisiin työhuoneisiin. Yhä useampi joutuu muuttamaan pieneen asuntoon. Itse teen etätöitä enimmäkseen kahviloissa koska kotiin ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Olohuone, jotta videokonferenssissa ei näy takana sänky.
Kokouksia voi pitää vaikka vessassa jos käyttää taustakuvia.
Minulla on makkarissa. On helpompi aloittaa työt, kun ei tarvitse siirtyä toiseen huoneeseen.
Kokeile. Kummasta tulee parempi työfiilis.
Laita kattoon.