Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä ensimmäinen "määmatkakohde"?

Vierailija
22.12.2024 |

Mulla nyt sellainen tilanne että jäin vajaa vuosi sitten parinkymmenen vuoden avioliiton jälkeen yksin, koska puoliso päätti harrastaa *eksiä liittomme ulkopuolella oikein huolella. No, se on toinen tarina se, mutta mä haluaisin jonnekin ulkomaanmatkalle (lähinnä aurinkoon) kesällä, mutta en ole ikinä matkustanut yksin! Aina puolison tai ystävien kanssa, mutta viime vuosina puolisoa ei enää kiinnostanut, joten ei matkustelu. Mun pää huutaa nyt jotain reissua ihan itseni kanssa, mutta en tiedä mikä olisi hyvä kohde yksinäiselle 45-v naiselle.

Olisiko teillä joitain hyviä suosituksia?! Mitään lomaromanssia tai biletystä en ole hakemassa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt yksin Virossa, Ruotsissa, Italiassa ja Kreikassa. Kaikissa kaupunkikohteissa, koska olen kiinnostunut historiasta. Jos sinua kiinnostaa aurinko, niin valitse sen mukaan. Hyvin se sujuu, jos englantia osaat.

Vierailija
42/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurtigruten. Hyvää ruokaa, ihania maisemia, hauskaa seuraa. Kaksi kertaa olen käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt yksin Virossa, Ruotsissa, Italiassa ja Kreikassa. Kaikissa kaupunkikohteissa, koska olen kiinnostunut historiasta. Jos sinua kiinnostaa aurinko, niin valitse sen mukaan. Hyvin se sujuu, jos englantia osaat.

Missään näistä maista ei ole tähän  vuodenaikaan kovin lämmintä. Jos siis Ap:n oli tarkoitus ottaa aurinkoa.

Vierailija
44/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere.

Vierailija
45/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Italia ehdottomasti. Aurinkoa, kulttuuria, henkeäsalpaavat maisemat, ruokaa ja viiniä. Lennot esim Veronaan. Siitä helppo liikkua esim Gardalle, Venetsiaan, Milanoon.

Ihan paskapaikkoja.

Vierailija
46/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään näistä maista ei ole tähän  vuodenaikaan kovin lämmintä. Jos siis Ap:n oli tarkoitus ottaa aurinkoa.

Ap on lähdössä matkalle kesällä. 

Vierailija
47/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä hän oli menossakin.

Vierailija
48/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffalle. Ainakin munanpuutteessa oleva vanhapiika töistä tykkää käydä siellä.

Vierailija
49/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teneriffalle. Ainakin munanpuutteessa oleva vanhapiika töistä tykkää käydä siellä.

Taidat vain olla kateellinen kun äänensävysi on tuollainen.

Vierailija
50/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai

Vierailija
51/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Italia ehdottomasti. Aurinkoa, kulttuuria, henkeäsalpaavat maisemat, ruokaa ja viiniä. Lennot esim Veronaan. Siitä helppo liikkua esim Gardalle, Venetsiaan, Milanoon.

Noihin kohteisiin en lähtisi kesällä vaikka maksettaisiin. Milano on todella tylsä kaupunki, Venetsia täynnä turisteja, Veronassa ei ole mitään erityistä, no Gardalla ehkä voisi käydä. 

Vierailija
52/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Kreetalle.

Vierailija
53/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn Italiassa Gardalla. Helppo päästä, siistiä, rento tunnelma, muttei snobi. Majoitun aina pahimpien turistirysien ulkopuolella, niin pääsee nauttimaan enemmän paikallisten menosta. 

Vierailija
54/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puola on kaunis, turvallinen ja helppo maa. Hintataso on alhainen, joten yhdenkin henkilön budjetilla majoittuu ja syö ja shoppailee oikein mukavasti. Esim. Krakova on aivan ihana.

Kiitos tästä, eksän ja mun viimeiseksi jäänyt matka oli juurikin Krakova. Käytiin keskitysleirillä tutustumassa. 

Ap

Vierailija
55/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itseesi.

No sinne, ihan itsekseni. Mutta samalla veisin itseni fyysisesti jonnekin kauas. 

Ap

Vierailija
56/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gambia. Ei se ole romanssia, se on seksiä.

N48

En halua seksiä Gambiassa. 😅

Ap

Vierailija
57/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella sanottiin ennen mää eikä mä. Nyt on mä.

Kävin Tampereen joulutorilla määmatkalla eilen. Sekin tuli tarpeeseen.

Ap

Vierailija
58/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue/kuuntele Anna-Katri Räihän Menolippu kaikkialle, siinä on todella paljon yksinmatkustelusta asiaa. Kaikista peloista jne. Jäi itselle todella positiivinen kuva ja keräänkin rohkeutta ihan samaan.

Minä haluaisin mennä ekalle määmatkalle jonnekin esim. Atlanta tai muu kaupunkikohde.

Kiitos tästä! Mä en uskalla ekalle määmatkalle noin kauas!

Ap

Vierailija
59/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän sulla on vapaus miettiä, mistä juuri itse pidät. Aurinkoa, kaupunkia, vuoria, merta liikuntaa, loikoilua.

Niin on, mutta vähän on uskalluksestakin kyse. En ole ikinä käynyt yksin ulkomailla, Suomessa kylläkin oon lomaillut paljon yksin. Siksi täällä kyselen kokemuksia ja suosituksia.

Ap

Vierailija
60/71 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän sulla on vapaus miettiä, mistä juuri itse pidät. Aurinkoa, kaupunkia, vuoria, merta liikuntaa, loikoilua.

Niin on, mutta vähän on uskalluksestakin kyse. En ole ikinä käynyt yksin ulkomailla, Suomessa kylläkin oon lomaillut paljon yksin. Siksi täällä kyselen kokemuksia ja suosituksia.

Ap

Madeiralla on hyvä sää ympäri vuoden ja hyvät patikointimaastot ja turvallista matkustaa yksin.