Mikä olisi hyvä ensimmäinen "määmatkakohde"?
Mulla nyt sellainen tilanne että jäin vajaa vuosi sitten parinkymmenen vuoden avioliiton jälkeen yksin, koska puoliso päätti harrastaa *eksiä liittomme ulkopuolella oikein huolella. No, se on toinen tarina se, mutta mä haluaisin jonnekin ulkomaanmatkalle (lähinnä aurinkoon) kesällä, mutta en ole ikinä matkustanut yksin! Aina puolison tai ystävien kanssa, mutta viime vuosina puolisoa ei enää kiinnostanut, joten ei matkustelu. Mun pää huutaa nyt jotain reissua ihan itseni kanssa, mutta en tiedä mikä olisi hyvä kohde yksinäiselle 45-v naiselle.
Olisiko teillä joitain hyviä suosituksia?! Mitään lomaromanssia tai biletystä en ole hakemassa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gambiassa muista kuitenkin että kaikkialla yritetään huijata turisteja. Rahanvaihdossa, vaihtorahoissa kaupassa ravintoloissa jne. Ja valokuvia ei saa ottaa ihmisistä ilman lupaa, muuten lompakko kevenee. Mutta aurinkoa ja maksettua rakkautta on tarjolla ..
Seksin perässä ei suomalaisen naisen tarvitse Gambiaan lähteä, Tinder on täynnänsä ilmaisia suomalaisia miesl*rttoja, myös eksoottisempiakin saatavilla.
Jodelista saa parempia kuin tinderistä. Tinderissä on jäljellä alin kuona, jota ei viitsi edes panna.
Reissuun? Lähes minne tahansa Euroopassa. Itse reissaan aina yksin, ikinä sattunut mitään.
Suosittelen Sisiliaa. Se on kaunis, idyllinen ja rauhallinen, ei mikään biletyskohde. Taormina tai Giardini Naxos on kivoja paikkoja yksin matkustavallekin. Siellä voi tehdä esim. retken Etnalle tai Kummisetä-leffojen kuvauspaikoille.
Vierailija kirjoitti:
Gambiassa muista kuitenkin että kaikkialla yritetään huijata turisteja. Rahanvaihdossa, vaihtorahoissa kaupassa ravintoloissa jne. Ja valokuvia ei saa ottaa ihmisistä ilman lupaa, muuten lompakko kevenee. Mutta aurinkoa ja maksettua rakkautta on tarjolla ..
Hohhoijaa. Taas ne alapeukuttaa, jotka ei ole ikinä käyneet Gambiassa.
Itäkeskukseen. Eksotiikkaa ja kiihkeitä yllätyksiä.
Joku jo mainitsikin Krakovan. Se on todella hieno kohde ja suht edullinen. Olen käynyt Puolassa myös Gdanskissa ja Varsovassa, mutta ne eivät kolahtaneet samalla tavalla. Myös Nizza on hyvä, jos tykkäät rantalomasta ja ranskalaisesta elämänmenosta.
Mikä määmatka se sellainen on, jonka kohdettakaan ei keksi itse?
Madeira. Varsinkin jos tykkäät ulkoilusta.
Just tänään mietin et uskaltaisko lähtee keväällä kuukaudeksi yksin Italiaan :D Eipä mua täällä kukaan kaipaa, joten miksen olisi kerralla vähän kauemmin, koska lähteminen aina vaikeinta.
N32
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Sisiliaa. Se on kaunis, idyllinen ja rauhallinen, ei mikään biletyskohde. Taormina tai Giardini Naxos on kivoja paikkoja yksin matkustavallekin. Siellä voi tehdä esim. retken Etnalle tai Kummisetä-leffojen kuvauspaikoille.
Joo jos on ajokortti. Autotta ei oikein pärjää Sisiliassa.
Meet interreilaamaan ympäri Eurooppaa! Kivaa!
Mikä tahansa pakettimatka turistirysään on lammaslauman määmatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos on ajokortti. Autotta ei oikein pärjää Sisiliassa.
Hyvin pärjää, junat kulkee.
Sinä jo rajasit paikan jonnekin aurinkoon. Mene sinne.
Itse olisin suositellut ihan muita kohteita, mutta noilla parametreillä suosittelen Latvian Jurmalaa, 24 km hiekkarantaa ja mahtava ympäristö missä sivistyä, vaikkapa Riika.
Pohjois-Italia ehdottomasti. Aurinkoa, kulttuuria, henkeäsalpaavat maisemat, ruokaa ja viiniä. Lennot esim Veronaan. Siitä helppo liikkua esim Gardalle, Venetsiaan, Milanoon.
Vierailija kirjoitti:
Gambiaan vaan
Miksi kaikki ehdottaa tätä? Ei kaikki naiset halua nekkejä ja tuliaiseksi sukupuolitauteja.
Etelä-Ameriikka. Zinzilloja, jättihämppejä, atsteekkien jälkeläisiä, amatsooneja, huumekartelleja, natsomiehiä, juoksuhiekkaa, upeita maisemia ja muutama kutistettu pää, näin aluksi.
Kivaa matkaa!
Itse suuntaan Kreikkaan - hyvä ruoka, lämmintä ja ystävällistä palvelua. Ja vähän kulttuuria myös!