Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä tyhmä? Mixei ole olemassa 24-tunnin analogikelloa?

Vierailija
22.12.2024 |

Kuinka tyhmä mä voin olla kun en tajua yhtä yksinkertaista juttua.

Digitaalikellossa on tunnit 0-24. Eli aina tietää että onko aamu vai ilta.

Mutta analogikellossa on tunnit 0-12. Eli ikinä ei voi tietää onko aamu vai ilta! Ei ikinä! Jos analogikello sanoo "6", niin ei voi tietää onko kello 6 aamulla vai kello 6 illalla. Ei vaan mitenkään voi tietää. Eli siis semmonen kello jossa on viisarit. Numerot on 0-12. Ja sitten viisari sojottaa jotain numeroa kohti. Se on analogikello. Ei ikinä voi tietää sojottaako viisarit aamua vai iltaa kohti.

MIXEI analogikellot voi olla 0-24 ihan niinkuin digitaalikellotkin? MIXEI MIXEI MIXEI?

Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla jos ei tota tajua! Kuinka tyhmä mä olen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan mittaamisen varhaisimmat todisteet ovat noin 4-5 tuhannen vuoden takaa Egyptistä ja Mesopotamiasta joissa molemmissa mitattiin päivän valoisaa aikaa aurinkokellolla ja pimeää aikaa vesikellolla. Molemmat jaksot jaettiin 12 osaan joista tulevat nykyiset tunnit. Eli yhteensä 24h. Jakaminen juuri 12 tuntiin sai mahdollisesti alkunsa tähtikuvioista joiden yli kuu yöllä kulki. 

Silloin ei siis osattu vielä tehdä kelloja jotka luotettavasti mittaisvat kokonaisia vuorokausia, mutta auringon ja kuun liikkeiden avulla saatiin aurinko- ja vesikellot tahdistettua mittaamaan 12h jaksoja (yö tai päivä) melko tarkasti. Näin ajan mittaamisen perusyksiköksi mitä yhdenlaisella ajanmittaajalla pystyttiin mittaamaan muodostui 12h. 

Ensimmäiset mekaaniset kellot syntyivät vasta joitakin satoja vuosia sitten merenkulkijoiden tarpeisiin. Kelloa tarvittiin siihen, että pystyttäisiin määrittämää

Minuutit ei mahdu enää kunnolla jos on viivoille puolet vanhasta tilasta. Aika söhräämistä katsella Tarkkaa aikaa sellaisesta kellosta.

Vierailija
22/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis samanlaisella aivotoiminnoilla kuin monen vanhustentalon asukit. Asuvat omissa asunnoissaan, mutta hoitajat käyvät antamassa lääkkeet ja kääntävät seinäkellon vieressä olevan ison plakaatin, jossa lukee joko aamu tai ilta. Näin nämä puolihöperöt vanhukset unilta herättyään tietävät, onko aamupäivä tai iltapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä on ollut ns. ana-digi-kelloja, jossa 12 h viisarikellon lisäksi on digitaalinäyttö, johon voi valita 24 h ajan.

Vierailija
24/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIXEI on homobaari Tampereella.

Vierailija
25/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskartelin itselleni anaalikellon jossa on 26 tuntia.

T: Urpo

Vierailija
26/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis samanlaisella aivotoiminnoilla kuin monen vanhustentalon asukit. Asuvat omissa asunnoissaan, mutta hoitajat käyvät antamassa lääkkeet ja kääntävät seinäkellon vieressä olevan ison plakaatin, jossa lukee joko aamu tai ilta. Näin nämä puolihöperöt vanhukset unilta herättyään tietävät, onko aamupäivä tai iltapäivä.

Minulla on ollut kyllä tuo tilanne jo parikymppisestä lähtien kun menin työelämään ja aloin kärsiä suht kroonisesta univelasta jota paikkasin ottamalla alkuillasta tunnin torkut.

Kun heräsin kahdeksan maissa illalla olin niin sekaisin etten tiennyt edes mikä viikonpäivä on ja muutaman kerran sain sätkyn kun kuvittelin myöhästyväni töistä kun heräsin vasta puoli yhdeksältä. Vasta sängystä pompattuani huomasin suihkuun rynnätessäni että minullahan on vaatteet päällä ja sain käyttää pari minuuttia selityksen keksimiseen.

Vierailija
27/29 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea jauhaminen asiasta, johon on annettua ratkaisu ja linkki jo kauan sitten...

Vierailija
28/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanmainen.

Sä kirjotit ton sanan väärin. Se sana on vamnainen.

ap

Vierailija
29/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIXEI on homobaari Tampereella.

En oo ikinä kuullukkaan mistään tollasesta baarista. Mutta googlasin sen äsken. Osoite: Itsenäisyydenkatu 7-9. Ja herrantähdensentään: joitain vuosia sitten mä asuin siinä! Siinä samassa rakennuksessa on nimittäin opiskelijakämppiä, soluasuntoja. En vaan näköjään ikinä katsonut että mitä muuta siinä rakennuksessa oli. MIXEN katsonut? Ei vaan tullut mieleen katsoa. SIXEI!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi