Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** VK 9

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla mammutti jo tositoimissa, lupaavalta vaikutti ainakin tuolla helmisten pinossa. Hirveästi onnenpotkuja hänelle ja toivotaan, et hyvin menee ja sutjakasti! Jo oli aikakin :)

LapaLepa, siitä sun kaverin synnytyksestä, oliko se kuinka mones lapsi hänellä? Tosi pelottava juttu, oikein tossa aloin miettiä, et mitä sitä osais tehdä jos tosiaan alkais kotona syntyä. Pitääkö sen vauvan hengitystiet putsata ja mitä napanuoralle tehdään ?!? Kauhee paikka olis kyllä. Oliko sillä sit ollut jotain enteitä tulevasta vai ihan yhtäkkiäkö se oli alkanut syntyä? Minkä kokoinen se vauva oli?

Tänne ei mitään uutta. Alkaa olla aika pitkäveteistä tää odotus, kun ei tosiaan mitään tapahdu, odotellaan vaan et jätkä lihoo vielä aikansa ja putkahtaa sitten ulos... Jotenkin tyhmää odottelua...

Huomenna sitten sinne TAYSiin heti aamu kymmeneksi. Eli taitaa olla tänään viimeinen insuliiniton päivä ennen synnytystä, nautitaan nyt sitten vaikka siitä. Ihan kiva kyllä päästä taas ultraan ja kuulla, et minkä kokoinen möllikkä siellä masussa nyt köllii. Tuntuu ainakin olevan nyt " oikein päin" eli pää alaspäin.

Luna ja " Aarre" rv 35+3

Vierailija
2/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea keli pihalla. Meillä tosiaan meni koko viime viikko sairastaessa ja mies reppana taisi saada vielä poskiontelontulehduksenkin jälkitautina. Lapset lähtivät tänä aamuna eskaan ja kouluun viikon tauon jälkeen. Tämä viikko onkin arkea ja sitten on täällä hiihtoloma.

Kävin tuossa äsken itsekin kokeilemassa ulkoilmaa, kun piipahdin lähikaupassa. Muuten hyvä juttu, mutta kävely yhtä helv....ä! Lyllerrän, vaapun ja etenen hyvin hitaasti ja tuntuu, että joka askeleella vauvan pää luiskahtaa ulos. Vaikka viime tiistaina sanoi neuvolassa, ettei pää ole edes lähtökuopassa. Painaa silti. Tänään olis pakko kyetä kaupungille, kun esikko olis vietävä hammaslääkäriin. Pitää vaan rauhallisesti edetä ja jospa siitä kävelystä olis jotain hyötyäkin, alkais vaikka supistella.

Eilen illalla telkkua katellessa tossa n.klo.23 tuli muutamia todella napakoita supisuksia, puristelin tyynyä sylissäni ihan tosissaan. Vaan sitten kun kävin pitkälleni, siis muka nukkumaan, niin ne loppuivat. Eipähän tässä nyt enää mahdottomia aikoja olis jälellä, 3vkon päästä toiv. viimeistää olis vauva sylissä. Toisaalta kolme viikkoa tuntuu kamalan pitkältä ajalta, että saishan tuo vaikka tänään syntyä. Äitini kanssa eilen juttelin ja puhuimme juuri tästä malttamattomuudesta odottaa enää päivääkään. Sittenhän se " työ" vasta alkaa, kun vauva on maailmassa. Että siihen nähden 3 vkoa on kovin lyhyt aika. Vaan kun tahtois vauvan just ja heti!

Mammutin fiiliksiä olen käynyt helmiksien pinosta erittäin suurella mielenkiinnolla lukemassa, hänelle soisi jo tositoimien alkavan.

Vaan nyt menen ripustamaan pyykit ja sitten syön jotain, olen valmiina esikon tullessa, jotta ehdimme bussiin ja hampilääkäriin.

Rouvar Rv 39+0 *poks*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästää.....!! kaikki mahdollinen mitä suusta alas eksyy laittaan! Rennietä heittelen lättyyn välillä, mutta eipä kestä kauaa vaikutus mulla ainakaan. Mun namilakko on kyllä joku vuoden vitsi.. ei oo pitäny yhtään..

Oma moka kun niitä ostelen, mutta kun saan jonkun maailman naksut jos ei jotain hyvää oo suuhun laittaa..

Perjantaina olis neuvola ja musta tuntuu että saa puntarin kiertää kauaa jos ei halua porua alkaa vääntää. =(

Viime yönä taas alko nää ihanat päänsäryt.. sitä migreeni lääkettäkään en uskalla enään ottaa, kun niitä ei saa ottaa viimesellä raskauskolmanneksella, vaikkakin en ihan vielä siellä asti oo, mutta kumminkin ei uskalla niin ei uskalla.. nyt vaan kitkutellaan panadolin voimalla..

Mua ei oikeestaa vaivaa tällä hetkellä mikään muu kun tää närästys ja käsittämättömän lyhyt pinna!! Mun hermot ei kestä mitään tai ketään.. välillä oikein v*** itteensä, kun menee hermot ihan turhasta ja pienestä ja oikeestaan ihan suottakin... sit vielä kun oon päivät läpeensä kotona poikien kanssa (mikä vielä rassaa hermoja enemmän) niin ne musta joutuu kärsiin.. isäntä joko töissä tai omissa harrastuksissaan ja mulla kun niitä ei oo... en edelleenkään oo löytäny uikkareita että voisin mennä uimaan.. ja sais purkaa ahdistusta siihen...

Taitaa mennä valitusvirreks mun tarina, joten palaan astialle myöhemmin..

Taidan käydä lukemassa n mammutin kuulumiset... *Tsemppi säteitä hälle*

mani ja purri 25+4

Vierailija
4/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin helmisten sivuilta että teiltä 100 kilsaa taysiin.. missä päin asutte, koska tuntuu että ollaan samalta paikkakunnalta tai ainakin viereisiltä?

Vierailija
5/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiätkö sää mitään tosta taysin rempasta? Huomenna kun oot sinne menossa niin tuli vaan mieleen=)

Vierailija
6/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin lupaavia olivat nuo viimeyön supistukset, mutta kestoltaan vielä liian lyhyitä ollakseen niitä oikeita.

Koko yö meni kuitenkin valvoessa. Ihan hyvät fiilikset on kuitenkin nyt, kun tietää, että synnytys saattaa sittenkin käynnistyä itsekseen tässä lähipäivinä!!

Mani:

En viitsis täällä julkisesti kertoa ihan tarkkaa paikkakuntaa, mutta Jyväskylän ja Tampereen välissä kuitenkin majailen..

Saattaapa hyvinkin olla, että asutaan samalla paikkakunnalla.

Nyt lähdetään lasten kanssa ulkoileen, jos tulis lisää supistuksia!

mammutti ja Vilppu rv 41+3 (toivottavasti kauaa ei enää tarvii viikkoja laskee)

Vierailija
7/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne päin mitään ihmeellisiä kuulu. Olo on kuten ennenkin. Ainut, että olen nyt viime päivinä huomannut, että vauvan liikkeet alkavat sattua. Kaipa siltä alkaa tila olla lopussa kun väliin tuntuu, että vatsanahka repeää kun toukka alkaa hyörimään.

Kuopuksen 2-vuotissynttäreitä pitäisi järjestää. Sunnuntaina kyllä vasta juhlitaan, mutta kun tekee mahdollisiman paljon jo valmiiksi niin välttyy viime hetken paniikilta. Olisi kiva vaan keksiä jotain hauskaa ja hyvää tarjottavaa kun tuntuu, että juhlista toiseen on vaan aina ne samat jutut tarjolla. Tänään käytiin tyttöporukalla neuvolassakin 2-vuotistarkastuksessa ja esikoinen hölötti ummet ja lammet tulevasta vauvasta. Kovin innoissaan tuntuu tyttö vauvaa odottavan. :0)

Huomenna olisi sitten oma neuvola (taas) ja sinnekin todennäköisesti suunnistetaan porukalla kun isi ei pääse tyttöjä nyt tällä kertaa vahtimaan. Vähän jännittää mitä terveydenhoitaja tykkää tarjonnasta siis onko peppu vai pää alaspäin.

Hyvää viikkoa kaikille!!!

adalat, 35+5

Vierailija
8/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin kävi satumainen tuuri, että ambulanssi ehti tulemaan paikalle. Synnytin siis paareilla keittiössä kuuden miehen katsellessa ;) Ja asutaan muuten parin kilsan päässä Taysista eikä ehditty silti. Kun vedet meni, ei voinu enää mitään. Typy suorastaan syöksähti kanavaan ja ponnistamisen tarve oli valtava. Ambulanssimies (palomies) oli onneksi kuuden lapsen isä ja siten ollut monessa menossa mukana. Tällä kertaa lähden todella hyvissä ajoin matkaan.

Tuli vaan tosta avauksesta mieleen. LapaLepan (meniköhän oikein) tarinaa sen kaverista en ookaan lukenu. Ilmeisesti vähän isompi juttu kuin meitin perheessä.

Mulla on kauhee tuplavaunupähkäily, ihan tässä polla sekoo. Käveleekö isoin kun vauva syntyy. On meinaan patalaiska 3,5v. Eli tarviisko tuplat ja seisomalauta vai vaan tuplat. Phil ja Teds kiinnostas kauheesti tai sitten jotkut kapeat peräkkäinistuttavat. Mites muut ootte asiaa ajatellu?

Olo ok, huomenna toka neuvola ja taas joutuu puntarille, Pääks!

Täplä 13+6

Vierailija
9/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa nuo Phil & Teds tuplat. Näin mainoksen jossain ja näyttivät kovasti käteviltä. Taitavat vaan olla aika arvokkaat?

Meillä oli Brio Twinettet esikoisella ja kuopuksella (ikäero 1v 8kk) ja hyvät olivat nekin käytössä, mutta säilytystilojen puutteessa myimme ne pois. Nyt olen vähän kahden vaiheilla tarvitsemmeko tuplia vai emme. Ikäeroa kakkosen ja kolmosen väliin tulee nyt vähän reilu 2v (2v 1kk jos laskettuna päivänä syntyisi) ja kuopus on kyllä aika kova kävelemään kuten myös esikoinen, joten ehkä tavallisillakin rattailla ja seisomalaudalla pärjäisi. Kuitenkin toisaalta voisi olla hyvä, että kakkosenkin saisi jonnekin istumaan....

Vierailija
10/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli manille tuosta taysin rempasta.. En tiennyt siitä mitään ennenkun luin sun alotukses, eli ihan oli yllätys tieto mulle. Sinne minäkin vissiin joudun synnyttämään ja olis ollut kiva, et olisivat rempanneet ne synnytyssalit sitä ennen jos niissä kerran on itänaapuri-meininkiä niinkuin joku totesi siinä toisessa pinossa! (haikeana haaveilee VASin tutusta ja turvallisesta synnytyssali 1:stä :)

Ja mammutti, eiiii voi olla totta, sä oot vieläkin täällä!!!! Ens yönä sitten lähtö, jookos :)

Luna ja " Aarre" täällä taasen rv 35+3 edelleen

Vierailija
11/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sunnuntain pinossa. Ei silleen mikään hurja kertomus, mut viikolla 37+2 muistaakseni syntynyt poika kotona vauhdikkaasti. LapaLepa tietänee enemmän... Alkoi vaan itseäkin mietityttää, et mitä siinä tilanteessa tekisi. Jos ei tosiaan apu ehtisi ajoissa paikalle ja pahimmassa tapauksessa tietysti mieskin olisi vielä yövuorossa! Kääks!

Luna vieläkin

Vierailija
12/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikolla ja kakkosella tasan 3-vuotta ikäeroa.Ei ollu tuplakärryjä,eikä seisomalautaa.Esikoinen oli kyllä kävelly tosi vähän,kun kakkonen syntyi,mutta meidän elämä pyöri silloin lähipuisto,neuvola,lähikauppa akselilla,niin en tuplia hommannu.Kannattaa varmaan miettiä niitä,jos tulee pitkiä reissuja tehtyä jalan.Meillä oli kyllä esikolla kärryt,ja jos lähettiin pitemmälle,niin isukki tuli mukaan ja työnsi niissä.esim.eläintarha uimareissut missä väsyypi.Nyt mulla tuo kakkonen patalaiska 4-vuotias,mutta oon opettanu pikkuhiljaa kävelemään pitempiä matkoja=)

Jollain oli uimapuku ongelma.Mä oon käyny ihan ronskisti mun bikineissä uimassa.Joka paikka tursuaa,kun tissitkin kasvanu pari kuppia,mutta pysyy nuo päällä.Ja oon aatellu,että jos joku haluaa tiirata niin katelkoon=)Tänäänkin kävin uimassa,ja tekee kyllä hyvää mielelle ja mahalle.Käveleminen aiheuttaa mulle heti supistukset,mutta tuo uiminen tuntuu hyvältä.

Huiskutin 33+6

Vierailija
13/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin pitkästä aikaa tänään aamusta kunnolla tyttöjen kanssa ulkona, kun mennyt viime viikko taas sairastaessa ja oli niin pirun kylmäkin vielä. Kyllä sitä rupeaa jo huomaamaan, että tuo maha vaan tuossa kasvaa, kun selkä vihoittelee vaunulenkin ja ulkoilun jälkeen :b

Täplä mietti tuplia: Meillä esikoinen on 3v3kk ja kakkonen 1v8kk, kun tää kolmonen syntyy. Ostettiin Ora Land tuplat. Niihin sitten vielä Oran seisomalauta. On meillä kyllä Gracon tuplamatkarattaatkin, ja niihin saa sitten kaukalon kätevästi kiinni kauppareissuilla. Gracot ostettu jo aiemmin. Noissa peräkkäin istuttavissa ja komipyöräisissä vaan se huono puoli, ettei niihin saa seisomalautaa, ainakaan kunnolla. Niissä kun naama lapsilla aina menosuuntaan, ja sitten jos selkänoja alhaalla, niin ei jää tilaa sille laudalle ja itse työntää. Orat on kaikista kapeimmat, 74cm, ja niissä silti tilaa tosi hyvin isommallekin :)

Sain kelastakin jo pe äitiysavustuspäätöksen +äitiysrahapäätöken ja avustusraha tulee tilillle torstaina :) Ärsyttää vaan, kun kelassa ei sisällä kierrä asiat ollenkaan. Heti kun hakee äitiyspäivärahaa niin sitten niille pitää itselleen ilmottaa kotihoidontukeen muutoksena, mitä ne maksaa sitä äitiyspäivärahaa :b

Esikoisen yritän nyt hakea syksyksi seurakunnan päiväkerhoon. Kaksi kertaa viikossa pari tuntia kerta :) Josko se vähän oppis muidenkin kanssa enemmän leikkimään ja toimimaan. Saas nähdä, kesäkuussa vasta tulee ilmoitus että pääseekö vai ei. Se paikka ois vaan tossa ihan meidän vierässä :)

PP 24+1

Vierailija
14/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perjantaina sitten käynnistetään aamulla jos sitä ennen ei ole vaavi syntynyt!!

Siihen asti vielä täällä todennäköisesti roikun näitten supistusten kera, mitä tulee nytkin kaikenaikaa, mutta ei tunnu kunnolla ainakaan vielä!

huomenna neuvola..palailen asiaan kuulumisten kera ellei yöllä lähdetä..

mammutti

Vierailija
15/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ora-systeemi kuulostaa tosi kivalta. Meillä esikoinen täyttää just neljä kun vauva syntyy. Ja on kyllä tosi laiska kävelijä, mutta toisaalta jos en enää sille seisomalautaa hankkis, niin kai sekin pakolla oppis kävelemään. Alottas lyhyillä matkoilla lähipuistoon.

Meillä oli Emmaljungan tuplascooterit hetken aikaa käytössä noiden kahden kanssa kun esikoinenkin jossain vaiheessa nukahti matkalla. Nukahti pari kertaa seisomalaudalla. Scooterit myytiin mahd pian pois, koska huomasin etten oikein tykännyt tuplista. Tuntuivat raskailta ja hankalilta. Siksi ehkä ihastuin Phil and Ted vaunuihin kun eivät ihan varsinaiset tuplat ole. Tampereella on niitä myynnissä Muksutallissa, joten ollaan käyty niitä jo koeajamassa ja oli ihanat. Hinnan lisäksi on tosin vielä pari muutakin muttaa mitä pitää miettiä.

Kotisynnytys: Vaikka meillä kaikki menikin paremmin kuin hyvin, en voi kyllä suositella ;) Sukulaiset oli aivan hädissään kun olivat hetken aikaa uutispimennossa kun synnärillä parsittiin mua kasaan ja tsekattiin vauva. Paikat oli aivan tohjona, kun ei ollut kokenut kätilö toppuuttelemassa vauvan tuloa. Ja sitten se psyykkinen puoli. Asiaa piti kelailla pitkään, mitä jos sitä, mitä jos tota....

Mammutti: Oli varmaan ihana saada käynnistyspvm. Tietää ainakin viimeisen takarajan mihin saakka pitää jaksaa sinnitellä. Kovasti voimia perjantaihin saakka ellette lähde sitä ennen ja ennen kaikkea voimia itse synnytykseen!!!

Täplä 13+6

Vierailija
16/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti vaan omaa napaa....varhaisultrassa käyty...ja ei ollut kovin lupaavaa...Tuulimuna epäily... vielä kuitenkin pitkän kiertoni (ja vaihtelevan) takia menen viikon päästä uudelleen. Raskauspussi näkyi ja ehkä vähän ruskuaispussia.... Itse pidän aika epätodennäköisenä, että kaikki olisi ok....sillä kaiken järjen mukaan enemmän olisi pitänyt jo näkyä....mutta lääkäri (joka on myös kättärillä töissä, eli pätevä ja oli muuten tosi ihana) antoi pientä toivoa.

No, nyt on sitten kyllä masentavan pitkä viikko edessä....

Mr

Vierailija
17/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintturouva: Olipa ikäviä uutisia, mutta en mäkään silti vielä lannistuisi tuosta. ;) Alkuraskauden ultrat antaa tosi paljon vääriä hälytyksiä.

AIHA muuten laitto eilen viestiä, että niiden nettiyhteys katkes vahingossa liian aikaisin joten palailee linjoille ilmeisimmin vasta muuton jälkeen.

MAMMUTTI: Nyt vaan ilo irti näistä viimeisistä päivistä ennen synnytystä. :D Lepäät ja hemmottelet itseäs.

Mun piti hakea niitä äippärahoja vasta kun selvii saanko vakituisen työn. Mut en mä nyt sit taida hakeakaan noita paikkoja, kun esikoisen kanssa noi kuntoutukset ja muut vie nyt niin paljon aikaa etten mä oikein ehdi edes opintojani suorittaa. Eilen kuntoutustyöryhmässä totesivat, että esikoinen vaatii päivähoitopaikassa kahden lapsen paikan ja erityiseskari on ainoa suositeltava vaihtoehto, vaikka lapsi muuten on normaali, mutta kielellisesti lieviä, tosin laajoja vaikeuksia. (Osittain kielen kehityksessä n. vuoden viive.) Mä en syksyllä millään voi viedä sitä 7km:n päähän erityiseskariin, kun tokakin käy eri päiväkodissa ja mulla ei oo autoa. (Ja vauva kainalossa ravaan päivät pitkät pitkin kylää?) Toisekseen päiväkodin mielipide on, että lapsi selviää normaalissa ryhmässä, mutta tarvitsisi aikuisen tukea normaalia enemmän. Eli avustaja normaaliin eskariin? Se kuulostais meistä tosi hyvältä, kun on vaikea kuvitella, että muuten noin " normaali" lapsi menis erityisryhmään, jossa muilla lapsilla on selkeitä vaikeuksia. Mutjotenkin se avustaja teilattiin, kun niitä on vaikea saada...

No, siis tähän asiaan mun kaikki energia nykyään menee. :/ Vaikka oonhan mä tarvittaessa sit valmis ravaamaan vaikka kaikkien kolmen lapsen kanssa koko viikon pitkin maita ja mantuja, jos siitä on selkeä hyöty lapselle.

Oma olo muuten ihan ok. Pitkiä istumisia paikoillaan ei kyllä yhtään siedä. Hulda 24+5

Vierailija
18/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskistunut loppua kohden...luen kyllä ahkeraan teidän juttuja, mutta on jäänyt vähemmälle tuo kirjoituspuoli..

Oma olo on aika ISO. Eilen supisteli jo siihen malliin että piti ruveta harkitsemaan laukkujen laittamista valmiiks, oman ja tyttöjen...en ole viel oikein uskonut, että tää asukki joskus ulkoistuu=) Mutta soisin kyllä mammutin synnyttävän ensin, sen verran upeat vkot jo on!=)

Hassua kun supistelee, aikasemmat on lähtenyt tulemaan vesien menosta niin sitten sitä ei oikein usko että muulla tavalla voi edes alkaa tulemaan. Ja viimeks kesti vaan 3h ja jos nyt jo supistelee niin miten sitä osaa ajoissa lähteä ja kotisynnytys ei ole mun mielessä...

Aika lailla omaa napaa..

Mutta nytten jauhelihakastiketta ja spagettia! NAM

Pamppari ja sokerinirppu 35+5

Vierailija
19/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamppari:Mulla taas kaksi ekaa synnytystä alkanu supistuksilla,ja sairaalassa menny lapsivedet vasta,kun ovat puhkaissu kalvot.Nyt sitten pelkään,että jos meneekin lapsivedet,mites sitten tehdään=)Sanoivat kyllä sairaalassa,että jos vedet menee niin ei kiire sairaalaan,mutta luulen,että lähen heti matkaan paniikissa=)

Olo mulla ihan ok,väsyttää kun ei saa pitkiä pätkiä unta.Lähden ulos vähän lenkkeilemään,jos piristyisi.Ei kyllä kovaa pysty kävelemään,mutta hitaasti taaperran=)

Huiskutin tasan 34viikkoa

Vierailija
20/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinttuRouva: Olipas kurjia uutisia, mutta ei vielä kannata toivoa menettää! Toivotaan parasta! VOIMAHALI!

Mullakin vähän samanlaisia mietteitä kuin pampparilla! Molemmat aiemmat synnytykset alkaneet vesienmenolla. Esikoisen synnytys ei tosin tahtonut lähteä käyntiin vesienmentyä, supisteli koko ajan muttei tarpeeksi tiuhaan. Tyttö syntyikin 42h vesienmenosta. Synnytyksen kestoksi merkattu n.11,5h. Toka syntyi n.14h vesienmenosta, ja synnytksen kestoksi merkattu reilu 11,5h. Vaikka todellisuudessa tuo toinen synnytys oli lyhyempi! Kaikki kätilöt ym tuntuu laskevan tuon keston eritavalla, kun siitä joskus kyselin. Toka on merkattu alkavaks jo ennen kun mentiin sairaalaan, vaikka supistukset ei ollut vielä pitkään aikaan säännöllisiä eikä kovin tiheitä. Eka taas niistä säännöllisistä supistuksista.

Saas nähdä tuleeko tää kolmas nopemmin, toivottavasti. Mutta eiköhän me sairaalaan sentään keretä, kun ei nuo edellisetkään mitään kovin nopeita oo olleet. Vaikka mistä sitä ikinä tietää. Toivon vaan että alkais vesienmenolla, niin sitten olis ainakin " pakko" lähteä sairaalaan näytille (vaikkei kiirettä olekaan), eikä miettiä niitä supistuksia kotona. Mulla on sen verran hyvä kipukynnys, että varmaan sinnittelisin tosi kauan kotona, kun en sairaalassa olosta yhtään välitä!

Eipä tällä erää muuta! 3 viikon päästä 4D-ultra, jee! :D

Onkohan Mammutti päässyt tositoimiin? :)

PP 24+2