Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusissa omakotitaloissa on usein suuret ikkunat ihan lattiasta kattoon saakka ja ei verhoja niin

Vierailija
22.12.2024 |

miten niissä voi olla kun kulkijat näkee sisälle? 

Kommentit (642)

Vierailija
621/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun talovelalliset

Vierailija
622/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa.

No jossain vaiheessa niihin ilmaantuu verhot/kaihtimet, jotka aina kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kato sellasia ikkunalaseja joista näkee ulos muttei sisälle🤣

Vierailija
624/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun maaseudulla. Eipä tuolta pellon takaa tänne juuri näe yksityiskohtaisesti ilman kaukoputkea. Ikkunoihin voi asentaa myös kaihtimet.

Vierailija
625/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunasta sisälle katsominen on tirkistelyä ja se on laitonta.

Joskus asuin talossa, jonka takapiha oli aika pieni ja toinen talo oli siinä lähellä.

Istuin olohuoneessa ja katselin ikkunasta lintuja pihallani. Naapuritalosta tuli nainen ulos ja alkoi vihaisena viittoilemaan mulle, ymmärsin, että hän luuli minun tuijottaneen heidän ikkunastaan sisään. Ensinnäkään siitä kohdasta en olisi edes nähnyt ikkunasta sisään, mutta eniten huvitti kun tyyppi avoimesti riehuu mulle asiasta, jota itse paraikaa teki; katsoi meidän ikkunasta sisään.

Hetken mietin, että olis ehkä kannattanut tehdä poliisille ilmoitus tirkistelystä. Olis joutunut edes vähän miettiä omaa käytöstään ja asenteitaan.

Vierailija
626/642 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketä niitä ikkunoita jaksaa pestä

Siivooja?

Vierailija
627/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun uudella onakotitaloalueella ja täällä on tosi paljon juuri näitä ikkunat alas asti-taloja.

Iltaisin kun käy lenkillä, näkyy moneen kotiin sisään.

Siellä ihmiset kokka, katsoo telkkaa ym perusjuttuja.

Selvästikään ei niitä kiinnosta kuka näkyy sisälle

Ovatkohan koskaan katsoneet sitä omaa kotia ulkopäin valot päällä? 

Kai niissä nyt on jotkut sälekaihtimet tapaiset? Muutenhan se on kuin reality tv/valaistu akvaario/näyteikkuna. 

Vierailija
628/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kato sellasia ikkunalaseja joista näkee ulos muttei sisälle🤣

No nyt ei näytä olevan käytössä, vai onko ne asennettu väärin päin... ulos ei näe, sisälle kyllä.😁

Vierailija
629/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun uudella onakotitaloalueella ja täällä on tosi paljon juuri näitä ikkunat alas asti-taloja.

Iltaisin kun käy lenkillä, näkyy moneen kotiin sisään.

Siellä ihmiset kokka, katsoo telkkaa ym perusjuttuja.

Selvästikään ei niitä kiinnosta kuka näkyy sisälle

Ovatkohan koskaan katsoneet sitä omaa kotia ulkopäin valot päällä? 

Kai niissä nyt on jotkut sälekaihtimet tapaiset? Muutenhan se on kuin reality tv/valaistu akvaario/näyteikkuna. 

Ei haittaa, omaa pihaa ja metsä näkyy. On kyllä kaihtimet, mutta lasken ne vain auringon paahtaessa, samoin kuin  markiisit.

Tuskin jäniksiä ja kettuja kiinnostaa katsella sisälle

Minulle valo on tärkeää

Vierailija
630/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HH-takki porukan pitää näyttää naapureille miten on artekkia.

Vierailija
631/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ketä niitä ikkunoita jaksaa pestä

Kuka niitä ikkunoita jaksaa pestä?

Siivooja?

Vierailija
632/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi asua semmoisessa talossa, vaikka olis keskellä erämaata. En pystyisi rentoutumaan ja tuntemaan oloani kotoisaksi. 

Jonkunlainen huomionhakija pitää varmasti olla, että akvaariossa voi elää vaivatta. 

Vierailija
633/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmetellyt samaa, sekä miettinyt myös lämmityskustannuksia, ikkunanpesua ja lentelevätkö linnut jatkuvasti päin ikkunoita. Mutta jokainen tyylillään ja oman makunsa mukaan, tietysti.

Voin kertoa, että lentelevät, ja se on todella surullista ettei ymmärretä tehdä asialle mitään jos noin vastuuton valinta tehdään. t. villieläinpelastaja

Vierailija
634/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pervot noissa asuu

Vierailija
635/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein kakkoskodissa. Kyllä sitä ollaan niin äveriästä ja ylimielistä. Sinfonia soi ja seksielämää ei ole. 

Vierailija
636/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en kaupungissa haluaisi asua näin, mutta koska asun metsän ja rannan ympäröimänä, pidän suurista ikkunoistamme todella paljon. Eikä ole akvaario-oloa, kun ei ole ohikulkijoitakaan.

Vierailija
637/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia Alankomaissa. Siellä näkee kaikkiin taloihin sisään. Valot päällä, ei verhoja. Joku Kalvinistinen perinne; se, että verhot ovat kiinni tarkoittaa, että on jotain piiloteltavaa. 

Vierailija
638/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en kaupungissa haluaisi asua näin, mutta koska asun metsän ja rannan ympäröimänä, pidän suurista ikkunoistamme todella paljon. Eikä ole akvaario-oloa, kun ei ole ohikulkijoitakaan.

Kyllä mulla olisi epämukava olo silti. Joku itsesuojeluvaisto akvaarioasujilta varmaan uupuu. Lisäksi ne ikkunaseinäiset talot ovat kolkon näköisiä laatikoita, joten rumentavat ympäristöä. 

Vierailija
639/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia Alankomaissa. Siellä näkee kaikkiin taloihin sisään. Valot päällä, ei verhoja. Joku Kalvinistinen perinne; se, että verhot ovat kiinni tarkoittaa, että on jotain piiloteltavaa. 

Varmaan, mutta ei ne Suomeen sovi. Karseita. 

Vierailija
640/642 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuriin rakennettiin tällainen musta lato, jossa kadulle päin ikkunat lattiasta kattoon. Aluksi esittelivät auliisti sisustustaan ohikulkijoille, oli Eero Aarnion kuplavalaisin, Artekin huonekaluja yms kliseistä Avotakkakamaa.

Jossain vaiheessa kai kyllästyivät olemaan näyteikkunassa, ja istuttivat tuija-aidan ikkunan eteen.

Heh. On varmaan just sama talo, jota minäkin olen katsonut. Kuplavalaisinkin täsmää 🤣

Noita mahtuu 13 tusinaan, kuplavalaisinta ja tuija-aitaa myöten.