Uusissa omakotitaloissa on usein suuret ikkunat ihan lattiasta kattoon saakka ja ei verhoja niin
miten niissä voi olla kun kulkijat näkee sisälle?
Kommentit (625)
Miksi se teille muille on ongelma, jos ei ole talon omistajille ?
Pitääkö kateuksissaan puida asiaa ?
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa jos joku näkee elämää sisällä, vaikka jonkun syömässä näkkäriä ruokapöydän ääressä.
Isot ikkunat on kivat! Miksi elää hämärässä kopissa. Katse ulos.
PImeällä se on sitten päinvastoin iso musta seinä josta näkee sisään muttei ulos.
Pitäs aina olla kunnon korkeat aidat talojen ympärillä, se hoitais monet ongelmat.
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan nyt myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Vierailija kirjoitti:
ketä niitä ikkunoita jaksaa pestä
Joku turkulainen kyselee ketä ketä ketä.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmetellyt samaa, sekä miettinyt myös lämmityskustannuksia, ikkunanpesua ja lentelevätkö linnut jatkuvasti päin ikkunoita. Mutta jokainen tyylillään ja oman makunsa mukaan, tietysti.
1. Ei ole linnut lennelleet 15 vuoden aikana häiritsevästi todella suuriin ikkunoihimme ( 6m korkeat ja leveät)
2. Meillä ikkunoissa on itsepuhdistuva pinta. Todella kirkkaat ovat, olisko joskus ammipesijöt käyneet pesemässä, ei suuri kustannus.
3. pihan takan on katu, missä naapurit lenneilevät, ei haittaa ja kuumina aurinkopivinä on automaattikaihtimet, jotka laskemme
Varmaan niitä lintuja jotka ovat ikkunaan lentäneet se on häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
se vaan on niin mukava kävellä tappi tanassa aamukahville keittiöön, naapurin rouva käy aina samaan aikaa ulkoiluttamassa koiraansa ja vilkuttelee niin iloisen näköisesti.
Naapurin rouva ei säikähdä pienestä
Näin joulun alla tonttu 🤶 voi tulla ison ikkunan taa
Vierailija kirjoitti:
Naapuriin rakennettiin tällainen musta lato, jossa kadulle päin ikkunat lattiasta kattoon. Aluksi esittelivät auliisti sisustustaan ohikulkijoille, oli Eero Aarnion kuplavalaisin, Artekin huonekaluja yms kliseistä Avotakkakamaa.
Jossain vaiheessa kai kyllästyivät olemaan näyteikkunassa, ja istuttivat tuija-aidan ikkunan eteen.
Jahas, tässä on vanha noita-akka kyylännyt todella tarkkaan talon ikkunoista sisälle :DDD Aikas säälittävää kyllä <3
Vierailija kirjoitti:
ketä niitä ikkunoita jaksaa pestä
Ei näitä itse pestäkään, vaan ne pesetetään, tietysti.
Meidän talossa joka itse rakennettiin Jämerän harkoista, on 7 metriä korkeat ikkunat. Miten upeeta istua sohvalla ja katsella ylös taivasta, sadetta, lunta, aurinkoa, pilviä. Metriäkään en vaihtais ja Helsingissä omakotitaloalueella asutaan.
Te ootte vaan kateellisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa jos joku näkee elämää sisällä, vaikka jonkun syömässä näkkäriä ruokapöydän ääressä.
Isot ikkunat on kivat! Miksi elää hämärässä kopissa. Katse ulos.
PImeällä se on sitten päinvastoin iso musta seinä josta näkee sisään muttei ulos.
Kaunis verho eteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmetellyt samaa, sekä miettinyt myös lämmityskustannuksia, ikkunanpesua ja lentelevätkö linnut jatkuvasti päin ikkunoita. Mutta jokainen tyylillään ja oman makunsa mukaan, tietysti.
1. Ei ole linnut lennelleet 15 vuoden aikana häiritsevästi todella suuriin ikkunoihimme ( 6m korkeat ja leveät)
2. Meillä ikkunoissa on itsepuhdistuva pinta. Todella kirkkaat ovat, olisko joskus ammipesijöt käyneet pesemässä, ei suuri kustannus.
3. pihan takan on katu, missä naapurit lenneilevät, ei haittaa ja kuumina aurinkopivinä on automaattikaihtimet, jotka laskemme
Varmaan niitä lintuja jotka ovat ikkunaan lentäneet se on häirinnyt.
Aika harvoin niitä näkyy olevan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en laittais isoja ikkunoita. Lämmityskustannukset nousee ja onhan ne epäkäytännöllisetkin. Ja tosiaan en ihan haluaisi, että sisälle on niin esteetön näköala vaikka ei kukaan siellä kulkisikaan.
Ja lattia on vtun kylmä, ellei ole varsin kallista lattialämmitystä kaiken lisäksi. Patteri ikkunan alla -ratkaisulle on ihan omat ja kestävät perusteensa.
Miten se lattiaan vaikuttaa ? Ei minulla ainakaan 😁
On kiva tunne, kun köyhät katsovat kateellisina miten me hyvinvoivat elämme.
lämmitys kuluihin se ei vaikuta ,onhan niitä esim autoliikkeitä jotka pelkkää lasia seinät, kovalla pakkasella aivan lämmin se lasi ei johda kylmää kokeiltu on
toiset tykkää naida ikkunassa muitten katseltavana
se vaan on niin mukava kävellä tappi tanassa aamukahville keittiöön, naapurin rouva käy aina samaan aikaa ulkoiluttamassa koiraansa ja vilkuttelee niin iloisen näköisesti.