Milloin hallitus kaatuu? Veikkauksia? En tiedä miten enää selviän edes puolta vuotta hengissä...Tukia on leikattu niin ankarasti
Tukia on leikattu niin ankarasti että enää ei ole mahdollista tulla toimeen niillä...Elän jatkuvassa nälässä, talvivaatteita ei ole, kesävaatteet rikki. Joulun vietosta ei voi edes unelmoida. Istun pimeässä asunnossa, kun ei ole varaa ostaa lamppuja valaisimiin...Kiitos vain tästä hallitus!!!!
Eihän tämä voi jatkua näin, kansa nousee barrikaideille, milloin hallitus kaatuu??
Kommentit (448)
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli pitäisi olla joka vuosi 6 kuukautta töitä tai joka toinen vuosi 12 kuukautta, jotta saa leikattua ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli pitäisi olla joka vuosi 6 kuukautta töitä tai joka toinen vuosi 12 kuukautta, jotta saa leikattua ansiosidonnaista.
Pienemmillä palkoilla ei saa enää ansiosidonnaista.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Sellainen novellikokoelma voisi mennä kaupaksi, jossa köyhä avaa raadollista elämäänsä.
1. luku. "Viimeistä viedään"
Aina se on se viimeinen. On se sitten kolikko, varaparisto taikka varalamppu taikka leivänpala kaapin nurkassa. Koskaan ei tule sitä päivää, että se olisi toiseksi viimeinen tai että varastoa olisi yllin kyllin. Varastoa, jonka määrä hivelisi silmää ja mieltä. Sitten kuulee sanottavan että kerätkää hyvät ihmiset pahan päivän varalle varastoa, jos vaikka sähkökatkos tai konfliksi tulee. Kerääpä siinä, kun aina viedään viimeistä.
Tässä näin vain esimerkiksi. Minä voisi sellaisen novellikokoelman ostaa. Tai voisin kirjoittaakin, jos olisi enemmän aikaa.
2. luku "Bussi vie jalat tuo" (Kun bussikortilla ei ole enää rahaa)
3. luku "Henkilökortin viemää (Kun henkilökortti meni umpeen ja asiat eivät sen takia hoidu)
4. luku "Kiitos tyhjästä" (Kun Kelasta tulee hylkäävä päätös)
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1100 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 900 netto.
Jos palkka on pienempi niin saa vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
ootko kusipää jankuttanut aamusta asti tota samaa paskaa?
Vierailija kirjoitti:
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1100 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 900 netto.
Jos palkka on pienempi niin saa vielä vähemmän.
Kaupan alan osa-aikatyöllä saat ansiosidonnaista 600 netto kuukaudessa.
Meillä hoivalaitoksessa on tollasia mitkä jankuttaa asiakkaina.jouluna oli töitä ja kuuntelin mulla on kolme autoa jankutusta.tämä henkilö oli ollu autokolarissa ja selvis hengissä mut nyt lapsen tasolla ja jankuttaa tota mulla on kolme autoa.sitä kun 8 tuntia päivässä kuuntelee niiiin mutta on onneks muunkinlaisia potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 kuukauden lopussa.
Ja potkulaki tulee keväällä voimaan.
Ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä hoivalaitoksessa on tollasia mitkä jankuttaa asiakkaina.jouluna oli töitä ja kuuntelin mulla on kolme autoa jankutusta.tämä henkilö oli ollu autokolarissa ja selvis hengissä mut nyt lapsen tasolla ja jankuttaa tota mulla on kolme autoa.sitä kun 8 tuntia päivässä kuuntelee niiiin mutta on onneks muunkinlaisia potilaita.
Voimia työhös <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä hallituksen leikkaukset vaikuttanu omaa elämään millään muotoa.
Me keskituloiset tätä maata pyöritetään. Joten pitäähän ne meistä jatkossakin huolta. Mun puolesta lisää vaan leikkuria sinne sun tänne.
Sulla leikataan sairaspäivärahoja 400 kuukaudessa ensi vuonna eli jos sairastut syöpään tai jalka murtuu niin 2400 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1000 brutto - verot ensi vuonna.
Jep, eli turha huudella että ainoastaan köyhät osallistuisi näihin talkoisiin. Kaikilta otetaan pois etuuksia. Jos elämä on yhteiskunnan tukien varassa niin kärsii eniten. Valitettavasti kaikki ei voi, mutta ne jotka pystyvät tekemään töitä pitäisi hakeutua vastaanottaville aloille ja paikkakunnille jotta ämä valtio ei menisi täysin konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia työhös <3
no jouluna tuli palkka onneks 200%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
hitto olet lapsellinen ja tyhmä jankuttaja .saat varmaa turpaas heti kun pikku neukku kuutiosta ulos astut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mutta kohta taas laitokseen mut paripäivää oon äitillä ja isillä hoidossa niin kerkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos omistaa kesämökin niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin eikä muuhunkaan.
Vain pelkän leikatun työttömyyskorvauksen eli pitää olla säästöjä, jos meinaa mökit pitää.
Tätä on varmaan kysytty jo aiemminkin, mutta miksi yhteiskunnan - eli käytännössä naapuriesi koko Suomen alueelta - pitäisi maksaa jotta saat pitää kesämökkisi? Mökki myyntiin, jos rahat on loppu eikä lapsille riitä ruokaa niin sitten niitä tukia kehiin.
Omistusasunnon ymmärrän koska se olisi halvempaa yhteiskunnalle maksaa vastiketta kuin vuokraa, mutta ymmärän toisaalta myös miten omistusasujille heidän omaisuutensa ylläpidosta maksaminen verrattuna vuokralla asuvaan mökinomistajaan voisi olla laillisesti tai vähintäänkin eettisesti kyseenalaista, joten menköön sitten sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy odottaa kaikki palkat ja lomarahat eikä ne ainakaan viimeksi kerinneet saman kuukauden palkka ajoon ja vasta kun työnantaja on maksanut kaikki voi hakea ansiosidonnaista ja sen käsittelyssä kestää eli kaksi kuukautta meni taas.
Vierailija kirjoitti:
"Yli 16000 suomalaiselta loppuu asumistuki tammikuussa."
Suomess asuu 6 000 000 ihmistsä, ei tuo ole sinänsä paljonkaan. Eivät ilmeisesti ole oikeutettuja asumistukeen, eli pitää sitten etsiä halvempaa asuntoa. Eiköhän heille sitten jotain muuta tukea makseta tilalle. Kun on 50 tukimuotoa, niin ne eivät jakaudu reilusti, vaan joku nostaa monta, joka ei saa yhtäkään-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mutta kohta taas laitokseen mut paripäivää oon äitillä ja isillä hoidossa niin kerkeen.
Kuule jankuti jankuti. Laitoksessa ei saa kirjoittaa eikä Suomessa viedä laitokseen, jo et itse sinne halua.
Ja työkkäri ei ole mielenterveystoimisto
Jos sut irtisanotaan eikä ole säästöjä niin on hyvä ja oikein että joudut mökin myynään heti halvalla.
JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI JANKUTI.....