Miksi jätetyksi tuleminen romuttaa itsetunnon
Ihan typerää, että jätetyksi tuleminen tai tapailun loppuminen vie itsetunnon ihan pohjamutiin. Kun kuitenkin ymmärtää, että se kelpaamattomuus on vain yhden ihmisen mielipide. Eikä se jättäjäkään välttämättä ole ollut mikään Miss tai Mr Suomi, tai edes Sauvo. Mutta silti sitä tuntee itsensä rumaksi ja kaikin puolin huonoksi, ja kuvittelee aivan kaikkien ajattelevan sinusta niin. Järjellä ymmärtää ettei niin ole, mutta silti kokemus on se.
Kommentit (16)
Tekee vaan jos itsetunto on jo heikoilla jäillä.
Kelpaamattomuus, huonommuuden tunne.
Riippuu myös siitä, paljon on suhteeseen panostanut tai kuinka rakastunut on ollut. Jos koko elämänsä, niin tilanne eri kuin heillä, jotka nyt ovat vähän katselleet jotain ihan kivaa tyyppiä.
Itse en ole "päässyt" kokemaan jättämistä enkä jätetyksi tulemista, mutta ajatuksentasolla se jättäminen tuntuisi vaikeammalta rastilta.
No tietysti sitten olisi helppo jättää, jos inhoaisi sitä jätettävää kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekee vaan jos itsetunto on jo heikoilla jäillä.
Tämä. Lisäksi heikkoitsetuntoisen kanssa ei koskaan kanna tehdä sitä virhettä että edes alkaa suhteeseen.
Pitäisi osata ajatella ettei sitä täysin kelvoton kuitenkaan ole ollut kun on tapailuun asti kelvannut. Että jotain potentiaalia hän sinussa kuitenkin näki vaikka juttu päättyikin.
Mulla meni luottamus ei itsetunto.
Siksi kannattaakin olla se joka jättää. Vaikka olisi muuten hyvä nainen, kyllä siitä jonkin pikkuvian löytää jota käyttää syynä. Haju toimii jos ei muuta keksi, kaikki naiset haisee pahalta tiettyyn aikaan kuukaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaakin olla se joka jättää. Vaikka olisi muuten hyvä nainen, kyllä siitä jonkin pikkuvian löytää jota käyttää syynä. Haju toimii jos ei muuta keksi, kaikki naiset haisee pahalta tiettyyn aikaan kuukaudesta.
Miesten virtsa se vasta haiseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten virtsa se vasta haiseekin.
Näin, siinä älykkään naisen kommentti kun ei muutakaan keksinyt ja piti päästä haukkumaan miehiä. Tekee sukupuolensa ylpeäksi nokkeluudellaan!
Ai että, kyllä teidän naisten kelpaa.
Onpas omituisia vastauksia. Harvassa on ihmiset, jotka eivät ota itseensä, jos puoliso jättää ja itsellä on vielä tunteita jäljellä. Exä meni vielä sänkyyn hyvän ystäväni kanssa.
Meni hyvä tovi päästä asiasta yli ja kyseinen exä kehtasi vielä ihmetellä, että olin päässyt hänestä yli liian nopeasti, kun itse löysin uuden.
Vierailija kirjoitti:
Onpas omituisia vastauksia. Harvassa on ihmiset, jotka eivät ota itseensä, jos puoliso jättää ja itsellä on vielä tunteita jäljellä. Exä meni vielä sänkyyn hyvän ystäväni kanssa.
Meni hyvä tovi päästä asiasta yli ja kyseinen exä kehtasi vielä ihmetellä, että olin päässyt hänestä yli liian nopeasti, kun itse löysin uuden.
Tuo on kyllä aika etova piirre ihmisessä, jos oikein toivoo, että toinen ihminen itkisi perään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvassa. Sä tunnet niin, toinen ei. Vaikka ois tunteita. Kaikilla eri itsetunto
Häpeän tunne musertaa.