Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat niin tyhmiä että parhaat vitsit menee heiltä ohi

Vierailija
21.12.2024 |

Olen huomannut, että ihmisiä naurattaa aina eniten tietynlaiset helposti ymmärrettävät massavitsit. Ne oikeasti parhaat vitsit jää usein huomioitta. Välillä oikein harmittaa koomikoiden puolesta kun heidän paras tuotantonsa saa vähiten huomiota ihmisten tyhmyyden takia. Sama toistuu usein esim elokuvissa. Niissä on välillä oikeita huumorinhelmi-kohtauksia, jotka tekijät on selvästi vartavasten tehneet, mutta ne vetistyy siihen kun porukka ei tajua niitä.

Älykkään koomikon työ on varmasti yksi maailman epäkiitollisimmista ammateista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei niitä huomata? Ei kaikki naura hyvällekään vitsille, riittää kun omassa mielessä hyreksii.

Vierailija
2/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran stand up keikalla ja se äijä kertoi vitsin. Ei kukaan nauranut. Menin sitten keikan jälkeen kertomaan oman aikasemmin keksimäni " pohjan " sille samalle asialle, että voi siitä vaikka kehittää, et jos porukka naurais. Mä olin varmaan ainut joka tajus mitä se yritti kertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt jutustasi vitsiä.

Vierailija
4/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tähän nyt yksi hyvä vitsi, jotta ymmärrämme mitä tarkoitat ja voimme myös testata omaa huumorintajuamme.

Vierailija
5/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei niitä huomata? Ei kaikki naura hyvällekään vitsille, riittää kun omassa mielessä hyreksii.

Asian näkee erittäin hyvin esimerkiksi YouTube-kommenteista ja tykkäyksistä jonkun videon tai elokuvan alla. Siellä usein jää esille nostamatta ne todelliset helmikohdat ja huomion saa ne kliseiset helposti ymmärrettävät jutut, kuten aloituksessa totesin.

Ap

Vierailija
6/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki, kiitos.

Vierailija
7/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian näkee erittäin hyvin esimerkiksi YouTube-kommenteista ja tykkäyksistä jonkun videon tai elokuvan alla. Siellä usein jää esille nostamatta ne todelliset helmikohdat ja huomion saa ne kliseiset helposti ymmärrettävät jutut, kuten aloituksessa totesin.

Ap

Ei kai se tykkääminen ole todistus ettei ymmärtänyt. Vaikka ymmärtää ei välttämättä tykkää, eikä varsinkaan pidä jotain huumorikohtausta elokuvan suurimpana antina jota kommentoisi.

Vierailija
8/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran stand up keikalla ja se äijä kertoi vitsin. Ei kukaan nauranut. Menin sitten keikan jälkeen kertomaan oman aikasemmin keksimäni " pohjan " sille samalle asialle, että voi siitä vaikka kehittää, et jos porukka naurais. Mä olin varmaan ainut joka tajus mitä se yritti kertoa. 

Toki kerronnallakin voi vaikuttaa asiaan ja alustaminen on tärkeää, jotta jutulle saadaan toimiva aihio. Silti pohjaa ei saa olla liikaa, jotta vitsi ei mene liiaksi selittämiseksi, vaan täytyy luottaa siihen että yleisö ymmärtää pointin. Joskus näkee stand up-koomikoilta hyviä juttuja, mutta yleisö on hölmistyneenä hiljaa. Sitten he yrittävät vielä jälkeenpäin avata juttua, jotta eivät vaikuttaisi idiooteilta. Se varmasti turhauttaa, kun kenties koko ohjelmanumerosi helmi menee vituiksi tyhmän yleisön takia.

Vierailija
9/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai se tykkääminen ole todistus ettei ymmärtänyt. Vaikka ymmärtää ei välttämättä tykkää, eikä varsinkaan pidä jotain huumorikohtausta elokuvan suurimpana antina jota kommentoisi.

Tätä näkee nimenomaan juuri komediavideoiden yhteydessä, jossa porukka juurikin kommentoi ja peukuttaa niitä mielestään parhaita kohtia.

Ap

Vierailija
10/10 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa myös humoristien haastatteluista, mitä heidän tuotannostaan nostetaan esiin ja mistä näkökulmasta. Kummelissakin oli hyvin monenlaista huumoria, sekä kevyempää ja yksinkertaisempaa että mietitympää ja monikerroksisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi