Jos voittaisit 20 miljoonaa lotossa niin antaisitko parhaalle kaverillesi 2 miljoonaa?
Kommentit (119)
En antaisi. Mutta kymppitonnin antaisin 200:lle, jotka pystyvät hyvin perustelemaan hyvin, mihin tarvitsevat 10 000e rahaa.
Antaisin perheenjäsenille eniten, sitten ystäville sen mukaan paljonko he tarvitsevat, ja sitten loput "ylimääräiset" rahat käyttäisin hyväntekeväisyyteen, perustaisin luultavasti säätiön jos kerran rahaa olisi noin paljon käytettävissä. En tiedä miksi yhdelle parhaalle kaverille pitäisi antaa juuri 2 miljoonaa. Siitähän menee älyttömän paljon veroihinkin.
En antaisi. Voitin minä 660000 ja annoin veljelleni 100000 euroa. Maksoin myös salibandy joukkueeni kausiimaksut.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin perheenjäsenille eniten, sitten ystäville sen mukaan paljonko he tarvitsevat, ja sitten loput "ylimääräiset" rahat käyttäisin hyväntekeväisyyteen, perustaisin luultavasti säätiön jos kerran rahaa olisi noin paljon käytettävissä. En tiedä miksi yhdelle parhaalle kaverille pitäisi antaa juuri 2 miljoonaa. Siitähän menee älyttömän paljon veroihinkin.
No meneehän sitä veroa myös, kun annat ystäville sen mukaan paljonko he tarvitsevat. Saat lahjoittaa verottomana vain just alle 5000 euroa kolmen vuoden välein. Toisekseen ystävä sen lahjaveron maksaa etkä sinä. Ystävälle jää vielä noin 1,4 miljoonaa käyttörahaa. Jos mulla ois 20 miljoonaa, niin en yhdestä 600 000 eurosta välittäis laisinkaan vaikka verottajalle menisi.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Mutta kymppitonnin antaisin 200:lle, jotka pystyvät hyvin perustelemaan hyvin, mihin tarvitsevat 10 000e rahaa.
Mulla ei ole edes noin paljon tuttuja. Antaisin isommat summat lähimmille ystäville ja sukulaisille.
En, sillä verottaja veisi liikaa... Verosuunnittelulla voisin avustaa kyllä.
Tuskin. Parantaisin perheeni elämää, mm ostamalla ison kodin ja kaikki olisi tervetulleita
En varmasti, mutta persujen nuoriso-osastolle antaisin. Nuorissa on tulevaisuus.
En antaisi koska sitten pitäisi maksaa lahjavero.
Velallisesta tulee aina velkojansa/ lahjoittajansa vihollinen. Aina.
Ei ole parasta kaveria.
Hyväntekeväisyyteen antaisin.
Vierailija kirjoitti:
Velallisesta tulee aina velkojansa/ lahjoittajansa vihollinen. Aina.
Useimmiten kyllä, ei aina. Itse olen maksanut velkani enkä ole alkanut inhota velan antajia.
Kyl ny jonkun summan antaisin. Elämä on tehty jaettavaksi!
Vierailija kirjoitti:
En varmasti, mutta persujen nuoriso-osastolle antaisin. Nuorissa on tulevaisuus.
Sama. Myös olen ajatellut testamentata kaiken persuille. Ei vihervassari veljentyttärille latiakaan.
En antaisi, hullu ajatuksenakin. Sama kuin polttaisi ison kasan rahaa koska verottajahan tosta eniten tienaa. Läheisille pyrkisin tavalla tai toisella kustantamaan luksusta elämään ja helpotusta arkeen. Isojen summien lahjoittaminen kertarysäyksellä johtaa yleensä pelkkiin ongelmiin joten asiaa pitäisi vähän tuumia.
En antaisi, voisin viedä ravintolaan syömään.
Enpä usko, mitäpä kissa miljoonilla tekis..
En kertos kellekään. Pian sais koko kylä tietää ja olisi joku nurkan takana uhkailemassa. Monia auttaisin huomaamattomasti tarpeen mukaan.