Vaasalaiset!!! Millainen kaupunki Vaasa on??
Mies tulossa sinne opiskelemaan ja kesällä olisi tarkoitus muuttaa! Työhakua myös luvassa.. Suositelkaa hyviä alueita.. Ei lapsia meillä..
Kommentit (7)
nuoria ja lapsiperheitä. Kivasti on viime vuosina ostosmahdollisuudet parantuneet, paljon uusia liikkeitä avattu ja lisää tulossa. Jos muuttaisin Vaasaan lapsettomana, valitsisin kyllä ihan keskusta-alueen tai ehkä Palosaaren asuinpaikaksi. Vaasassa on paljon ruotsinkielisiä, mutta eivät ne mielestäni ole mitenkään ylimielisiä. Joo, ja jos tuulee, niin Vaasassa on kylmä. Avoimin mielin vaan kun sinne muutatte, niin varmasti tulette viihtymään.
etelään isompaan kaupunkiin. tällä tiellä olen yhä, mies löytyi täältä ja lapset ja talo on niin en kyllä kaipaa muualle. mutta siis varmaan yleisä että tollaisen anuoren alkaa ahdistaa kotinurkat ja haluaa lähteä omilleen muualle. mutta nykyään ihan kiva kaupunki kun käydään silloin tällöin, ei tartte jäädä asumaan. riippuuminkäkokoisesta paikasta on lähtöisin että mihin on tottunut. onhan vaas aika lailla ton kokoisista kaupungeista mielestäni isomman oloinen kuin mitä voisi kuvitella. meininki jotenkin aika kansainvälistä mielestäni. hurreja riittää joo, mutta ei ne pure, samanlaisia ne on kuin muutkin. itellä jo niin paljon suvussa ja kaveripiirissä että ei niitä mikään erota elleivät itse te ittestänä bättre folkia, mutta tollasia nyt riittää kaikissa ryhmissä. kesällä todella kaunis paikka, ja ei mikään pelkkä betonikaupunki, vaan löytyy ihan omaa kaunista historiaa ympäriltä. ei kannata pelätä etukäteen, kyllä mun mielestä ainakin vaasalaiset on ihan yhtä avoimia ellei enemmänkin kun tällaisessa isossa etelä-suomen kaupungissa.
ja kaupunki on kiva. Juuri sopivan kokoinen, hyvät ulkoilumaastot ja ihanaa kun meri on lähellä. Ainoa miinus on tuo " sisäänpäin lämpiävyys" mutta siihenkin kyllä vaikuttaa aika paljon oma asenne.
Voisin hyvinkin muuttaa takaisin, niin ja tuo ruotsinkieli on siellä vahva, eli sitä pitää osata jos aikoo Vaasassa työskennellä.
Asuimme Vaasassa miehen opintojen vuoksi 2002-2004, meitä oli 2 lasta ja vanhemmat siis, itse olin työssä. IHAN KAMALA PAIKKA!! Mikään ei toiminut, oli kyse joukkoliikenteestä, päivähoidosta, terkkakeskuksesta etc. myös minulla parasta oli se, kun muutimme pois!!
muualta tulleet ovat olleet sitä mieltä, että on sisäänpäin lämpiävä. Eli että olis vaikea päästä paikkakuntalaisten kanssa tekmisiin. Tiedä häntä itse olen syntynyt Vaasassa, joten siihen asiaan en voi ottaa kantaa.
Hyviä asuinalueita on Palosaari, keskusta, Kotiranta, Vetokannas, Korkeamäki... Kyllähän niitä löytyy. Opiskelija-asuntoja on ainakin Palosaarella paljon (siis löytyyhän niitä melkein joka asuntoalueelta). Asuinpaikkaa kannattaa miettiä myös sen kannalta mihin miehesi on menossa opiskelemaan...
ei oikein toimi, jos vaikka on tottunut siihen, että on hyvät yhteydet. Siksi kannattaakin muuttaa lähelle esim kouluja.
Minä opiskelin yliopistossa ja olin töissä, mies kävi töissä, ei lapsia silloin. Elämäni paras päivä siihen mennessä oli se, kun päästiin muuttamaan sieltä pois!
Vaasa oli meidän mielestä todella sisäänpäinlämpiävä paikka, ei oikein päässyt paikallisiin tutustumaan. AINA tuulee ja on kylmä. Tykkään ruotsin kielestä (ja osaan sitä) mutta en vaasalaisesta " bättre folkista" , olin asiakaspalveluhommissa ja nuo " hurrit" ärsyttivät todella. Joka paikkaan on pitkä matka, pitää ensin ajaa tunti että pääsee lähtemään johonkin. Junat kulkevat harvoin ja vain yhteen suuntaan. Pussinperä!
Toivottavasti sinä viihdyt paremmin, me ei ikinä mentäisi takaisin.