Milä on mielestäsi hyvä palkka? Tai edes keskiverto? Bruttona.
Kysymys otsikossa. Ja puhutaan siis kokopäivätyöstä. Tienaatko itse sen verran?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa keskimäärin n. 12000 e/kk ja pidän sitä kyllä hyvänä, mutta on karmivaa miten pieni osa suomalaisista saa tuollaista tai suurempaa palkkaa.
Tämä ei ole rikas maa, eikä kauaa/enää edes hyvinvointivaltio.
Käteen jää n. 6500 e/kk. Raskas verotus sinänsä ei v*tuta, mutta se miten tehottomasti tämä maa käyttää verotulonsa on surullista ja pistää vihaksi.
Karmivaa tai ei, niin ei tuollaisia summia ole koskaan Suomessa saanut kuin hyvin pieni osa. Tuolla summalla jää sijoituksiin pirusti ja pääsee halutessaan ennenaikaiselle eläkkeelle jo viisikymppisenä. Tai voi matkustella luksusmatkoja pari kertaa joka vuosi. Tai voi asua hulppeassa omakotitalossa hyvällä sijainnilla. Tai voi ajella kalliilla autolla ja veneellä. Olisihan se tietysti kiva, jos 90% suomalaisista voisi elää noin. Ei vaan ole tämä maailma raken
Jos tuon 6500 € tienaa yksi henkilö ja elättää sillä esim kolme muuta, ei siitäkään enää riitä loputtomiin, jos haluaa hulppean okt:n hyvällä sijainnilla ja kalliin auton.
Vierailija kirjoitti:
Veroprosentti mulla 27 ja käteen jää noin 2900 e/kk. Siitä pois lainat ja muut laskut, niin ei ole hurraamista. Työuraa takana 30 vuotta eikä parempaa ole näköpiirissä.
Tätähän tässä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Veroprosentti mulla 27 ja käteen jää noin 2900 e/kk. Siitä pois lainat ja muut laskut, niin ei ole hurraamista. Työuraa takana 30 vuotta eikä parempaa ole näköpiirissä.
Eli minusta noin 3500 e/kk netto ylöspäin olisi jo kohtuu hyvä, ettei tarvitse kitkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja elätän kahta muuta ihmistä itseni lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa keskimäärin n. 12000 e/kk ja pidän sitä kyllä hyvänä, mutta on karmivaa miten pieni osa suomalaisista saa tuollaista tai suurempaa palkkaa.
Käteen jää n. 6500 e/kk. Raskas verotus sinänsä ei v*tuta, mutta se miten tehottomasti tämä maa käyttää verotulonsa on surullista ja pistää vihaksi.
Jos tuon 6500 € tienaa yksi henkilö ja elättää sillä esim kolme muuta, ei siitäkään enää riitä loputtomiin, jos haluaa hulppean okt:n hyvällä sijainnilla ja kalliin auton.
Miksi yhden ihmisen palkalla pitäisi saada hulppea okt hyvällä sijainnilla ja kalliin auton? Toki halut ne on hiirelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmivaa tai ei, niin ei tuollaisia summia ole koskaan Suomessa saanut kuin hyvin pieni osa. Tuolla summalla jää sijoituksiin pirusti ja pääsee halutessaan ennenaikaiselle eläkkeelle jo viisikymppisenä. Tai voi matkustella luksusmatkoja pari kertaa joka vuosi. Tai voi asua hulppeassa omakotitalossa hyvällä sijainnilla. Tai voi ajella kalliilla autolla ja veneellä. Olisihan se tietysti kiva, jos 90% suomalaisista
On se 6500€ nettona silti kahden hyvätuloisen (reilu 6000€ bruttona per aikuinen) vanhemman saama summa. Eli paljon. Oletusarvoisesti lapsilla on kaksi elättäjää. Toki joskus myös vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmivaa tai ei, niin ei tuollaisia summia ole koskaan Suomessa saanut kuin hyvin pieni osa. Tuolla summalla jää sijoituksiin pirusti ja pääsee halutessaan ennenaikaiselle eläkkeelle jo viisikymppisenä. Tai voi matkustella luksusmatkoja pari kertaa joka vuosi. Tai voi asua hulppeassa omakotitalossa hyvällä sijainnilla. Tai voi ajella kalliilla autolla ja veneell
Korjaus, kahden reilu 5000€ bruttona tienaavan vanhemman nettotulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on menoihini nähden melko pieni palkka, vain 3670€/kk , mutta sillä kyllä pärjäilee kun en ole perheellinen eikä minulla ole velkoja lainkaan. Minimi palkka velattomalle sinkkumiehelle on minun mielestäni 3500€/kk nettona. Jos on lisäksi nainen ja 1 lapsi niin noin 1000€/kk enemmän. Naisen pitäminen on yllättävän kallista.
Huomattu on, että naisen pitäminen todellakin lisää menoja ihan älyttömän paljon. Niiden vaatteisiin, meikkeihin ym kuluu ihan älyttömän paljon.
Älä stana.
Punkkari nainen