Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤~¤MARRASMURUJEN MA-TI¤~¤

26.02.2007 |

Pistänpäs pinon pystyyn,kun oon kerrankin hereillä tähän aikaan=)!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun täällä pääsin " kehumaan" että on jätetty yksi yösyöttö pois, niin viime yönä sitten syötiin taas urakalla, neljään kertaan. Viime viikko siis meni niin että klo 21 jälkeen nukahdettuaan Veeti veteli unia aina klo 05 asti mutta nyt siis näin vaihteeksi. Ehkäpä täälläkin on nyt tiheän imun kausi tulollaan kun 3kk tuli juuri täyteen.

Eilen lähdin jumppaan illalla klo 20 aikoihin ja mies jäi kylvettelemään vauvaa, 40 minuutin päästä tuli tekstiviesti että tissiä tarvitaan. Lähdin kesken tunnin hippulat vinkuen, onneksi on ihan tuossa lähellä. Olin syöttänyt ennen lähtöäni mutta väsynyt vauva halusi unitissin ja nukahtikin pian. Tuli ihan huono omatunto kun pikkureppana oli joutunut huutamaan (noin 10 min) mutta kuitenkin. Oli kyllä rauhassa isänsä sylissä kun tulin. Joko jätän jumpat nyt väliin vähäksi aikaa tai sitten jos löytyy paremmin vauvan rytmiin sopiva kellon aika.

Huomenna meillä 3 kk neuvola ja saadaan siis se rokotus, onko monille tullut kuumetta ym. oiretta? Varasin lasten kuumelääkettä jo valmiiksi.

Minä täällä pähkäilen asunto ongelman kanssa eli lähteäkkö isompaan vai sinnitellä tässä ( 3h ja k) vielä muutama vuosi, tarkoituksena meillä olisi rakentaa parin vuoden päästä ja lähteä pois pääkaupunki seudulta. Ahdasta tässä alkaa olemaan

kutsu kuuluu pihalta, pitääkin mennä moi

Vierailija
2/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana on käydä lukemassa teidän juttuja, vaikka usein pää lyö tyhjää eikä tule mitään juttuja kirjoitettua.

Laitoi lapullekkin ylös aiheita mistä pitäis kirjoittaa. Hauska lista; tissit, kakka, paino :)

Eli kanelisokeri kun rinnat ovat oikein veltot ja tyhjät vauva saa rasvaista takamaitoa eli ei ihme että nukkuu hyvin.

Kakasta löytyy paljon tietoa täältä, englantia osaaville

http://www.drjaygordon.com/development/pediatricks/poop.aspr

Pian pitää mennä 4 kk tarkastukseen. Hurjaa kuinka aika menee niin nopeasti.

Hyviä vointeja kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika unilla vielä ainakin toistasex joten jos muutaman sanasen tulisin kirjottaan...

Kumma juttu,kun väsyttää ihan turkasesti ku poika heräs yöllä kahteen kertaan kun taas kerkes jo ite tottuun siihen että kerran syö n.klo 06...äkkiä sitä tottuu=)!

Toisaalta ihanaa kun pakkaset näyttää menevän taas pyllylleen... Toisaalta inhoon kyllä suolattuja/märkiä teitä ja loskaa yleensäkin...!Mutta ihanaa kun saa pojan päikyille ulos,kesää odotellessa...=)!

Ei oo kuulunu Hesasta mitään...mä en kestä tätä kyttäämistä!!! Aion kyllä perjantaina viimestään soittaa sinne jollei mitään kuulu taaskaan, ja huomenna Poriin kontrolliin,plääh...

Mutta nyt pää on tyhjä...Huomiseen=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
4/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen rokote saatu ja mitat otettu taas kerran. Pituus 64cm ja paino 6,2kg.Vierastamisesta ei vielä tietoakaan,hymyili ja jutteli t.hoitajalle vaikka herätettiin unilta.

Ei muuta tällä kertaa, täytyy mennä hetkeksi lepäämään..

Jas ja Wilma 3kk ja viikko

Vierailija
5/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän neiti tekee hampaita! Ikää 2 päivää vajaa 4kk!

Ensimmäinen tullut jo ikenestä läpi! Apua! Näin aikaisin! Eihän meidän esikko näin aikasin tehnyt, en ainakaan muista.

Swehina

Vierailija
6/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa Jas teidän neidillä pituutta 3kk iässä, 64 cm! Tuleva koripallon pelaajatar...

Itse kasvulistasta eilen päivittelin että meidän Sofia on 3kk ikäisistä läskein eli painavin (7.1 kg) .... mistä se ne läskit saa kun ei minun painoni ole vähentynyt taas kuukauteen yhtään vaikka täysimetyksellä mennään... vielä 6 kg raskautta edeltävään painoon...

Vierailija
7/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-69: Niin sitähän minäkin, kun meijän poitsu kanssa oli 3kk neuvolassa sen 7100g! :)

Huh, mikä päivä tänään ollu! Poika kyllä oikeastaan muuten ihan hyvällä tuulella ollu, mut päiväunia ei meinannu nukkua kirveelläkään! Heräs siinä seiskan jälkeen jo, mut makoiltiin kasiin. Sit kymmenen maissa nukku tissille, vein sänkyyn, mut heräs jo n. 5 minsan päästä! Yleensä on aamulla nukkunu n. tunnin unet. Ei tänään.

Noh, puoli kahdentoista aikoihin pakkasin sen vähän väkisten vaunuihin, kun tartti kaupassakin lähtee käymään. Ensin vedin lenkkiä sen kanssa ja kesti tosi pitkään ennenkö nukahti kauhean huudon säestyksellä. Vähän ennen kauppaan menoo törmäsin appiukkoon ja sen kanssa hetken juttelin, kun olin lähdössä jatkaan kauppaan, niin katoin et siellä ollaan sitten silmät selällään! Kaupassa piti vähän alkaa kitiseen, rytkytin sit vaunuja, niin nukahti uudelleen. Pääsin kotiin, vein ostokset sisälle, niin jo kohta kuulu huuto! Sain taas hetkutettua takasin uneen ja sit se nukku ehkä jonkun tunnin... Sit iltapäivällä nukku joskus viiden maissa n. puolen tunnin unet sängyssä. Ja nyt illalla veti semmostakin huutokonserttia, et aattelin jo et on joku isompikin hätä. Nyt se sit vissiin nukahti yöunilleen. Paha vielä sanoo, kun just nukahti... Peukut pystyssä nyt! :)

Vois mennä syömään jotain iltapalaa. Huomenna onkin taas uuden pinon vuoro. Heihei.

Vierailija
8/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-69: Piti samaa tulla ihmettelemään, että mistä se meidänkin neiti ne kilonsa kerää, kun ei minullakaan paino ole tippunut kuukauteen (tai kahteen... iiik!)!!! Viikon päästä on meillä 4kk neuvola ja kauhulla odotan lukemia, kun tuntuu, että vaan pöristyy :-( Mulla on joku kauhukuva siitä, että tyttö tulee olemaan lihava ja kiusattu... Kun ei tuo muutenkaan ole mikään suloisista suloisin ja kaunein. Taisi kaikki kauneusgeenit meiltä mennä aikanaan esikoiselle... ;-P

...ja täältä saa lukea, kuinka toisilla vauvat vaan kasvaa pituutta ja tavallaan laihtuu... Onpa sitä ihmisellä pienet pulmat :-O Ja paineet, kun jo nyt pitää miettiä, kuinka toinen on pullukka. Sitä minä murehdin joo... kun vielä saa kuulla kommenttia, kuinka on lastaan lihottanut... Kiitti vaan anoppi :-(

Nyt meen " murheineni" nukkumaan ja odotan, kun tuo meidän perheen kolmas syöppö taas kohta herää tisulle ;-)

TalviSalama

Vierailija
9/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palailen neuvolan jälkeen elikäs iltapäivällä paremmin=)!

Mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille Muruille=)!

Tiitiäinen78 ja vielä uninen poitsu

Vierailija
10/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhtä aikaa tiheän syönnin kausi ja imemislakko... = /. Oltiin pe-la yö pois kotoa ja sitten poika keksi, että tissi on yök. Saas nähdä kuin käy. Yöllä oon antanu pullosta, kun en viitsi taistella, mutta eilinen päivä kyllä raivottiin rinnalla. Masentaa, mutta toisaalta olen päättänyt, ettei mun kuuppa kestä mitään pitkää taistelua, vaan korvikkeet kehiin.

Nyt lisää kahvia kehiin = ).

Pirre ja poppoo

Vierailija
11/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitte näitä vehkeitä allekirjottanu=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
12/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uusi viikko taas alkanut ja tällä viikolla onneksi pitäis ainakin pakkaset pysyä alempana kun viime viikolla :)

Täällä on nyt ollu useammalla sitä, että vauvoilla on jotenki tiheämmän imun kautta menossa tässä kun 3kk:ta tulee täyteen... Mä en oo meijän pikkumiehellä huomannut toistaseksi vielä tollasta. Öisin nukkuu 20.30-21 alkaen jonnekin 05:een asti yhtä päätä (sitten syö ja jatkaa unia), eikä päivisinkään syö toistaseksi ainakaan kovin usein.

Kyllä mun puolesta saa kyllä ihan vapaasti jatkaakin näin, kukapa sitä nyt vastaan laittaa, jos saa itse nukkua yhtä päätä käytännössä koko yön ;) Mutta saa nyt nähdä, tärkeintähän on, että vauva saa syödäkseen just silloin kun ruokaa tarvii :)

Ensimmäinen rokotus olis edessä tossa keskiviikkona ja samoin rota. Toivottavasti pikkuselle ei tuu masu- tai muita vaivoja niistä sitten... :(

Muuten meille ei kuulukaan mitään ihmeempiä... Tupakoinnista oli tossa kyselyä ja mä en oo koskaan itse asiassa maistanukaan, joten en osaa siihen sen enempää vastailla :)

Ja meillä pojan unisuuden näkee aika pitkälti kellosta, eli hän nukkuu säännöllisesti melko samoihin aikoihin joka päivä (on muutenkin aika vakiintunut päivärytmi) ja lisäksi on pientä kitinää, haukottelua, sellasta jännää pientä " örinää" ja silmien hieroskelua.

Jeps, mutta nyt ei muuta kun päivää aloittelemaan ja mukavaa viikkoa kaikille!

Piparminttu :)

Vierailija
13/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkuu aamun ekoja päiväunia :) ja esikoinen katsoo piirrettyjä joten on hetki aikaa :)

Viikonloppu tuli ja meni ja nyt alkaa taas tavallinen arki, ainakin tuohon keskiviikkoon asti. Sitten kipitetään esikoisen kanssa taas leikkuriin. On melkoisen kuluttavia nuo reissut mutta onhan se hyvä että saadaan pojan näkökyky edes lähemmäs normaalia. Ennen leikkauksia kun molemmat silmät olivat luokkaa: +22. Nyt ollaan jo lähempänä nollaa ja normaalia näkökykyä. Esikoisella oli vielä huonompi näkö kuin minulla (muistaakseni +12). Itsekin aion vinkua itseni samaan leikkaukseen mikä esikoiselle tehtiin jos se on vain suinkin mahdollista. Olisi kiva päästä rilleistä eroon lopullisesti. Kunhan nyt tämä meidän perheen pienin ei joutuisi kokemaan tätä samaa. No, kaikilla on omat ristinsä tässä elämässä. Ei tämän vaivan takia kannata jäädä kokematta äitiyttä. Mun mielestä elämä on silti elämisen arvoista vaikka vähän remppaa joutuisikin tekemään. Eikö elämä ole elämisen arvoista, kaikesta huolimatta...

Onhan niitä vakavempiakin vaivoja ku tämä mutta silti sitä syyttää ensin aina itseään. Minultahan tämäkin vaiva on peritty. En kadu kuitenkaan sitä että lapseni tein. Syytän itseäni kuitenkin vähän...

Vaikka ei varmaan pitäisi.

Meillä vietetään kohta 5v. syntymäpäiviä! Mistähän tuon ikäiset pitäisi? Onko lahjaideoita?

Tyttö on kyllä rauhallisemmasta päästä, vauva-aika menee lentämällä. Näin kilttiä vauvaa en ole ikinä nähnyt. Muistelisin että esikoinen olisi ollut paljon hankalampi. Tai sitten kokemusta on karttunut enkä ole enää niin hermona kaikesta.

Nyt ei irtoo enempää :)

Swehina

Vierailija
14/16 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs neuvolassa tuli käytyä...

Painoa 5260g ja pituutta 60,7cm elikä ihan hienosti=)! Täti kirjotti seuraavaa: " Aurinkoinen poika. Pituutta ja painoa tulee nyt hyvin. Leikkausaika ei vielä ole tullut,mutta lähiaikoina menossa. Muuten kaikki hyvin. Ruoka-asiat kunnossa. Kehitys ikää vastaavalla tasolla,päätä ei vielä juuri kannattele."

Rokotuksia me ei saadakaan ennen Hesan keikkaa, antavat varmaan sitte siellä,en tiiä.

Keskivkona olis taas aika Poriin kontrolliin jollei kuulu ennen mitään leikkauksesta, toivottavasti kuuluis ni ei tarttis enää mennä Poriin...=)!

Mutta eipä muuta tälle päivälle=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku 3,5kk

Vierailija
15/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä vähän väsy, ei mennyt yö ihan putkeen, meillä on osattu nyt jonkun aikaa kääntyä mahalleen, mutta sitä on tehty vain päiväsaikaan lattialla ja nyt sitten viime yönä sängyssä..huoh...aika monta kertaa piti nousta poika kääntään ja antaan tuttia, aikamoista menoa oli muutenkin, yhtään pysynyt paikoillaan.

Aika jännä, kun mahalleen kääntyminen opittiin muutamaa päivää ennen ku tuli 3kk täyteen, aattelin et se unohtuu (niinkuin kahella vanhemmalla on käynyt) ja että sit kuukauden päästä alkaa tekeen sitä ahkerammin, mut ei se unohtunut, aluksi kääntyi ite takas selälleenkin, mut se jäi, nyt huudetaan äiti apuun ku ei päästä ite :)

Yhtään ei pysytä peitolla ja varsinkin jos on ilman vaippaa niin meno on hurjaa ;) saas nähä alkaako ryömiin aikaisin, kun on niin kova pönkäämään muulla tavoin.

Täällä on maisteltu nyt viikon verran perunaporkkana sosetta eikä onneksi ole tullut masuvaivoja (meillä kärsitty niistä kovasti alkuun) maissivelli ei sopinut. Ei tuota sosetta mee kun ihan vähä vaan, sellasta harjotteluahan se jonku aikaa on, et oppii nieleen sen mitä lusikalla annetaan.

Eipä tässä sit kai kummempia, myöhemmin taas lisaa!

Tuuli

Vierailija
16/16 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä aletaan vihdoinkin olla terveenä koko porukka.

Joelilla todella lievää yskää enään jota ei oikein vois edes yskäksi enään sanoa.

Aamulla ja illalla jotain yskä rohinoita mutta ei muuten,joten voidaan lähteä äitelleni viikonloppuna.

Mies jää tosin vanhimman pojan kanssa kotiin.

Meillä on kanssa ollut tuota tiheän imun kautta mutta aika usein mielestäni.

Kerran viikossa on mielestäni ollut pojalla semmoinen päivä että asuu rinnalla...

Mutta torstaina sit nähdään miten paino ja pituus on nyt mennyt tässä kuussa,kun poika oli kipeenä.

Mutta eipä muuta tälle päivälle.

toivoovauvaa ja Joel melkein 4kk