Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*>*>ENSIKOIDEN MAANANTAI*<*<

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä minä taas¿ Eilen pinon lopettelin, tänään sitten aloittelen.

On taas jätti-surkea yö takana. Illalla, kun menin nukkumaan jo ennen klo 22, OIKEASTI jo ajattelin, että yöllä ehkä lähtö tulee. Ei siis ollut mitään ihme ¿oireita¿ siitä, mutta tuli vaan sellanen tunne. No, sitä sitten jännitin niin paljon, että en oo tainnu taas nukkua koko yönä ¿sille ainakin tuntuu. :( En edes tiedä, mistä se tunne tuli, mutta niin vaan oli harhaa sekin¿ Eipä siis auttanu eilinen kova ulkoilukaan eikä mikään. Ja nyt oon niin väsynyt tuon yön jäljiltä, että voisin itkeä ja kiljua tästä turhautumisesta, kun joka aamu vaan herää ja on edelleen yhdessä koossa¿¿..

MAKKARA, miten sulla oikein alkoi se synnytys??? Ihanko vain yllättäen, vai oliko jotain tuntemuksia ennen suppareita? Lähtikö sulla limatulppa? Jos, niin milloin? Kyselen vaan siksi, että onkohan mulla oikeasti edes toivoa enää¿ Kun ei kerta mitään tunnu. Sanoin odottavani vielä tiistaihin, ennekuin heitän sen kirveen kaivoon, mutta taidan luovuttaa jo nyt¿¿¿..

Anteeksi tälläinen valitusvirrellä aloitettu aamu, mutta harmitus on tällä hetkellä sanoin kuvaamaton. =(

Hyvää uutta viikon alkua kuitenkin kaikille! Hyppään nyt tuohon sohvalle Oscar-gaalan loppuja kattomaan, kun ei se uni tule, vaikka sänkyyn takaisin menisinkin¿¿

Pi-Ki ja Eemeli 41+0

Vierailija
2/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa Pi-Ki että on rankka yö takana etkä ole päässyt lähtemään tositoimiin.. :( Mäkin ajattelin että tulen ennen neuvolaan lähtöä moikkaamaan ja katsomaan oisko jotain tapahtunut. Sekä kättärin että neuvolan valmennuksen pitäjät ovat sanoneet moneen kertaan että ei kannata väsyttää itseään touhuamalla ja kävelemällä jne vaan kannattaa todellakin ottaa ihan iisisti ja levätä ennen synnytystä. Mitä jos kokeilisit sitä reseptiä tänään? Varmasti turhauttaa ja harmittaa, mutta jos ottaisit lepoa oikein olan takaa. Eihän siitä ainakaan haittaa olisi vai mitä? * sup sup suppareita * kovasti sulle sinne! P.S. Valittaa saa ja pitääkin silloin kun siltä tuntuu.. :)

Nyt vähän nolottaa kertoa että mä sitten nukuin tosi hyvin viime yönä. Tai siis ei tarvinut herätä vessaan kertaakaan.. Ihme. Jostain syystä Tiitiäinen on ollut pari päivää vähän normaalia hiljaisempi liikkeissään. Oisko tila vähentymässä vai mistä johtuu? No, onneksi on nyt kohta neuvola niin taas kuullaan sydänäänet. :) Neljänneksi viimeinen työpäivä ois edessä ja illalla mennään sitten miehen kanssa ostoksille. Stockalta ajattelin imetyspaidan ja ehkä ¿liivit hakea ja vauvelille sitten kaikkea mahdollista pientä ¿krääsää¿. Nyt kun on joku kantamassa. Jos vaikka veisin miehen johonkin siellä syömään niin ei tarvi sitten kokata enää kotiin tultua.. :) Tulen sitten taas illalla kurkkimaan.

Aurinkoista pakkaspäivää! Voikaa paksusti ;) ja suppareita kaikille jotka niitä halajaa!!!

Mammis + Tiitiäinen 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vihdoin pääsen koneelle. eilen illalla kyllä luin muutaman pinon läpi, mut sit ei enää jaksanutkaan kommentoida.

Livelle (näinhän se oli???) onnittelut naimisiinmenosta. en varmaankaan ole muistanut onnitella. Sukunimiasiasta oli kanssa ollut puhetta. Mä vaihdoin kanssa viime kesänä naimisiinmennessäni sukunimeni. Halusin kans, ett koko perheellä on sit sama sukunimi. Toisaalta harmitti luopua omasta, joka on melkoista harvinainen (alle 40). Mut eipä tuo miehenkään sukunimi mitenkään yleinen ole, joten siihen sit päädyttiin, kuitenkin.

Makkaralle ja miehelleen onnittelu prinsessasta.

Ja uusikin oli mukaan tainut tulla. Ei kun teretulemast. Tässäpä samalla linkkiä tuohon esittelylistaan, johon voisi tietoja lisätä. Ja samoin muut jos tiedot puuttuu niin eikun lisäämään, päivityksen pitäisi tapahtua tässä lähipäivinä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9639800&p=1&tmode=1&smode…

Itsellä oli oikein vauvatäyteinen viikonloppu. Kävin vierailulla kahdessakin paikassa, jossa toisessa oli reilu 2kk vanha tyttö ja toisessa paikassa 2 vko:a vanha tyttö. Molemmat aivan ihania. Senkö takia sitten viime yönä näinkin synnytysunia. Päivämääränkin kirjoitin johonkin tekstiviestiin, että silloin syntyi jne.. Sitä en kyllä muista, ett oliko poika vaiko tyttö, ja päivämäärästäkään en muista kuin ekan päivän. Kuukausi siis kateissa.

Viikonlopun aikaan sain viestiä myös kaveriltani, jonka kanssa viikot meni melko lähekkäin (olikohan hällä la viikko tai kaks ennen mua), ett oli syntynyt pieni poika. Kaikki tällä hetkellä hyvin. Onneksi niin.

Mut nyt mun täytynee alkaa hieman siivoilemaan varovaisesti, ett supparit pysyis poissa. Mies makaa tuolla sängynpohjalla kipeänä. Toivottavasti ei tauti tartu..

-Ninca ja Rimpula 28+3-

Vierailija
4/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Hassua, miten toisaalta tuntuu, että nämä viikot vain huristavat hirveän nopsasti eteenpäin...ja sitten taas toisaalta tuntuu kuin aika vain matelisi etanan vauhtia. Mutta taas se vaan olisi uuden viikon alku ja loppusuora tässä odotuksessa jo tuolla häämöttää:)

Voi, Pi-Kin pikkuinen voisi jo kyllä pian putkahtaa maailmaan! Varmasti on tuskastuttavaa vain odotella ja odotella...ja odotella. Noh, enää synnytykseen EI VOI olla montaa päivää, pian saatte vauvelin syliin!!! *energiahalaus*

Mammis, tulehan kertomaan neuvolauutiset:) Kivoja tuollaiset hyvinnukutut yöt! Itse en myöskään viime yönä kertaakaan joutunut ramppaamaan vessassa ja muutenkin uni maistui loistavasti!

Ninca oli päässyt ihastelemaan pikkuväkeä! Vauvat on kyllä aina niin söpöjä ja liikuttava näky:) Toivottavasti kaverisi pikkuinen voi tosiaan hyvin ja kaikki menee jatkossakin heillä onnellisesti! *pöpöjen karkoituspuhalluksen lähettelen sinne, ettet vaan tule kipeäksi*

Oma napa: Tuntuu ihan hassulta ajatella, että sitä ollaan jo itsekin ihan pian ns. loppupääläis-Enskoja! Kääks! Aika epätodellinen, mutta kuitenkin aivan ihana tunne! Raskaus on kyllä pääpiirteissään mennyt tositosi nopeasti! Tuntuu, että vasta eilenhän iloitsin miehen kanssa positiivisesta raskaustestistä, kävin alkuraskauden ultrassa, huomasin masun kasvavan, tunsin ensimmäiset ihanat pikkupotkut...ja nyt sitä ollaan jo kohta ähkimässä synnytyssalissa:) Hurjaa!

Jee, tällä viikolla (luultavasti huomenna) saadaan äitini vanha auto meille omaksi, sillä hän osti itselleen ihan upouuden menopelin:) Ollaankin jo pitkään miehen kanssa haaveiltu hieman paremmasta autosta, sillä tuo meidän vanha ropponen alkaa pian vedellä viimeisiään. Nyt tosiaan meidän äipältä saamme (tai maksamme pikkuerissä siitä jotain) vuoden -99 hyväkuntoisen Opelin:) Kivaa!

Mitäpäs vielä...öö...noh, ehkäpä tässä oli kaikki tältä erää. Ai niin, huomenna olisi taas neuvola (viimeksi oli viime keskiviikkona). Nyt siellä tosiaan käydään jo viikon välein...

Riemukasta viikon alkua!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 37+0 (viikot taas vaihtuivat!!!) ~ ♥ ~

Vierailija
5/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kävin tuossa hetken sängyn pohjalla torkkumassa, ja taisinpa ihan nukahtaakin. Kaiken tän kurjuuden lisäks on vähän sellainen olo, kuin oisin kipeeks (flunssaan) tulossa :( Teinpä sitten lämmintä kaakaota, jos se vaikka auttais¿ Väsymyskin on kova, mutta tuolla sängyssä kun vähänkin joutuu kääntymään ja asentoa vaihtamaan, niin maha on TOSI kipeä joka puolelta. Eipä siis tee mieli oikein makoillakaan. Ehkä siis laitan kohta Kummeli Jackpotin pyörimään ja linnoittaudun sohvalle sitä kattomaan. Kokeilen siispä MAMMIKSEN reseptiä tähän :) Löhöän ja rentoudun vaan. Parhaitenhan se asiaa auttaisin, jos pystyisi olemaan ajattelematta koko synnytystä. Ehkä se sitten lähtisi itsestään käyntiin¿ Mutta koita nyt sitten olla ajattelematta! *huoh*

Kiitokset muuten sympatioista, Mammis ja Viipuli. Kai tässä voisi sitten ruveta melkein öitä laskemaan käynnistykseen¿ Olisi jotain, mitä ainakin voi odottaa varmasti! :) Mitäs sinne onkaan öitä¿ 8 yötä vissiin¿ Ei kun¿ Joo, 8 yötä. Pitäsköhän tehdä ihan joku aamukampa XD

Soitinpa sitten myös sen yliaikaiskontrolli-ajan Hyvinkäälle, ja se on lauantaina. Vähän nyt sekin masentaa, kun ollaan jo niin paljon yli, että piti sekin varata¿ No, jostain pitäis nyt vaan löytää kokonaan uusi asenne tähän touhuun. Ehkä mä nyt koitan asennoitua vaan positiivisesti tuohon kahdeksan yön laskemiseen, niin voipi tulla iloinen yllätys ennen sitä =)

Toivottavasti et tule NINCA kipeäksi! Nyt vaan kovasti käsihygienia käyttöön ja pusuttelut minimiin XD

Voi VIIPULI, sinähän olet JO loppupään enska, ihan selkeästi! =) Ajattele, enää 3 viikkoa laskettuun aikaan! Ei ole kuule juuri mitään. Että tunnustaudu vaan loppu-pääläiseksi, ihan reilusti! :)

Missäs meitin COLTSFOOT on? Teetkö muka vaan kiltisti töitä tänään, kun et ole vielä kirjoitellut? XD

Nyt mä lysähdän tuohon soffalle sitten. Tulehan MAMMIS sitten tosiaan neuvola-kuulumiset kertomaan! Minäkin palailen varmasti vielä myöhemmin tänään¿ Kun ei ole elämää¿ :)

Pi-Ki

Vierailija
6/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta! Nyt sitten on viimeinen työviikko menossa. Ja mullakin taitaa hommat olla ihan aikataulussaan, eli ei mitään paniikkiakaan edes ole tiedossa! Ensi viikolla tähän aikaan ollaankin siskon kanssa (se hiihtolomailee) Ikeassa tuolla Haaparannan puolella. Eli ainakin heti ensimmäiselle äitiyslomapäivälle on ohjelmaa :D Kattelin muuten tuolta netistä juuri, että siellä olisi tosi edullisia pinnasänkyjä¿

Vitsi mulla on nytten alkanut kipeytymään koko ajan tuo oikea kylki/selkä ¿osio, tosi tylsää kun ei ole missään asennossa hyvä olla (mitä se maanantaipäivän teksti olisi ilman kitinöitä). Lisäksi meillä oli yksi historian kaikkein pahimmista riidoista siipan kanssa. Toinen kökki taas rempassa koko sunnuntain ja itsellä alkoi keittämään, koska me ei olla oltu kertaakaan koko raskausaikana (ei kyllä paljon muutenkaan) edes viikonlopun pituista aikaa yhdessä. 36 tuntia maksimissaan (eli perjantai illasta varhaiseen sunnuntai-aamuun, siinä sitten kahdesti vedetään hirsiä). Alkoi vaan tympimään, että karmeeta nysväämistä koko raskausaika ollut, kun olisi ollut niin helppo puuhata kaikkea ja lähteä noin vain reissuun SEN kanssa. Sitten muksun kanssa ei todellakaan pahemmin harrasteta ex tempore ¿juttuja. Ja siippa tosissaan remppailee ihan ¿harrastusmielessä¿ toisten kämppiä¿ About kolmekymmentä tuntia viikossa se siellä rempassa on (ok, toki lapsellista laskeskella tunteja) ja siihen kun vielä otetaan viidenkymmenen viikkotunnin työt, niin pikkasen sitä jää itse paitsioon¿ Ja nyt mun pitäisi olla ihan kädet ristissä kun herra suvaitsee pitää talvilomaa jossain vaiheessa. Argh! Illalla se sitten tuli nukkumaan ja pyysi anteeksi, niin kun kysyin, että mistäköhän, niin ei se edes tiennyt. (Pointti siis oli, että ei pakolliset remppakuviot puskee mun edelle, jos joku ei hoksannut :D)

[color=purple] Kesiksellä ja Mammiksella [/color] siellä viimeisiä työpäiviä viedään! On se kyllä sitten luksusta kurkata aamulla kelloa seiskalta ja vaan kääntää kylkeä :)

[color=purple] Juskalla [/color] on aika varattuna 4D-ultraan. Sieltähän kai saapi kuvaa ihan dvd:llä? Tännä tuli myös tuo 4D vastikään, kovasti olisi innostanut mennä, mutta hintaa sille olisi jäänyt yli 200 euroa, joten piheys iski¿

[color=purple] Pi-Ki [/color] parka se yhä joutuu sinnittelemään paikalla. Ethän sinä täällä enää kuitenkaan ole kuin maksimissaan viikon (juu, varppina lohduttaa!). Vitsi, hoksaisi nyt tuo Eemeli, että mahan ulkopuolellakin saattaa olla oikein rattoisaa.

[color=purple] Ninca [/color] käynyt kahtaalla morjenstamassa vauvoja :D Mua on alkanut pikkasen jo epäilyttämään, että noinkohan sitä uskaltaa edes vauvaan koskea, kun ei pahemmin ole niiden kanssa ollut tekemisissä. Mutta mun on kyllä pakko tunnustaa, että en suuremmin ole kiinnostunut muiden ihmisten lapsista. Ehkä tässä vaiheessa voi noteerata, että jossain on söötti muksu, mutta vielä joku hetki sitten en olisi edes päätä kääntänyt. Mutta oma on tietty eri asia ;D

[color=purple] Viipulikin [/color] siellä kerännyt jo komeat viikot! Ja uusi autokin on teille tulossa, kelpaa sitten ajeluttaa sillä Piksua muutaman viikon kuluttua!

Mutta mäpä jatkan töitä. Ajattelin tänään tehdä oikein ekstrapitkän päivän, mutta saapi nähdä josko mieli alkaa jo kolmen maissa muuttumaan¿

Coltsfoot ja Elsa 34+1 (köhän?)

Vierailija
7/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Pi-Ki [/color] muhun on iskenyt nääs viime hetken työskarppaus! Meni mooonta tuntia ilman ensimmäistäkään lusmuilua :D

Vierailija
8/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vain vastailen tässä PI-KIlle: Kyselit tuosta 4D-ultrasta. Me varattiin aika tuolta Helsingin lääkärikeskuksesta, kun joku sitä täällä palstalla suositteli. On sitten kiva saada tietää vauvan sukupuoli ja nähdä vauvan ulkonäköäkin tarkemmin. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. Kukahan se mietiskeli viikonloppuna 4D ja 3D-käsitteiden eroa? Minusta, jos ultrasta saa DVD:n, jossa on 3D:n näköinen liikkuva kuva, niin se on sitten sitä 4D:tä - 3 tilaulottuvuutta ja aika. (On tullut luettua varmaan liikaa fysiikkaa...)

Paras jatkaa työntekoa nyt...

t. pikku-Juska, rv. 21+4

Vierailija
9/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin pitkästä aikaa Porvoossa miehen vanhempien luona kylässä,kun mullakin oli suhteellisen hyvä olo=sosiaalinen kanssakäyminen helpompaa. Olihan niitä ihmisiäkin ihana nähdä,mut päivän kyllä kruunasi kun nähtiin meidän kisu ekan kerran kuukauteen...eli Basse-kissammehan muutti " fammulaan" samassa kun me Keravalle miehen ja mun allergiaepäilysten takia...ja soin myös vauvan ja uusien huonekalujen ja kaiken muunkin takia.

On se ihana elukka,ihan oli vaikea lähteä kotiin illalla vaik nuhaisuus ja kutittava kurkku alkoikin heti vaivata sen lähellä meitä kumpaakin.

Minä se vaan en saa vastausta niiltä ennustajaeukoilta...höh...oon oottanut jo tosi kauan...ehkä ne ei tahdo ennustaa mulle,onkohan se joku huono enne...hmm...en suostu alkaa pelkäämään nyt mitään. Vai olikohan se tässä pinossa missä näistä puhuttiin...enpäs ole varma... :/

Illalla tuntui siltä et voisi olla jo lähdön enteitä, yö oli katkonainen ja semi-kivulias, mut nyt taas normaalia oloa pukkaa. Eilen oli ihan pakko ottaa niitä viikolla hankittuja auton suojausvarusteita mukaan kun lähdettiin ajamaan Porvooseen...mulla oli sellainen aavistus et nyt kun poistuin pidemmälle kotoa,niin lähtö tulisi varmasti vaan eipä tullut...eihän se vahinko kello kaulassa tulekaan koskaan...

Jaa,josko sitä söisi jotain...mut mitä...hmm,mies päätti perjantaina kaupassa mitä ostettiin(mulla oli silloin aivot alamasukivuissa ja vauvatarvikehyllyjen väliin eksyneenä) niin nyt ei oikein mulla iske mikään jääkaapin sisällöstä...

Palailenpas taas myöhemmin uudestaan.

Masu-mamma 37+1

Vierailija
10/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Toivottavasti Pi-Ki et ole kipeäksi tulossa! Inhottavaa flunssaa tosiaan taitaapi olla nyt kovasti liikenteessä:( Jep, Mammiksen resepti kuulosti hyvältä...nyt vaan vaan otat rennosti, löhöilet ja keräilet voimia tulevaa synnytystä ajatellen:) Teet itsellesi vaikkapa ison mukillisen kuumaa kaakaota/teetä, linnoittaudut sohvan nurkkaan viltin alle ja katselet hauskan leffan (toi Kummeli kuulostaisi juuri sopivalta " aivot narikkaan" -elokuvalta:D!) Ja huih, en mä taida ihan vielä mikään loppupääläis-Enska olla...ehkäpä sitten vaikka parin viikon päästä;)

Coltsfoot: Tympeää, kun olette joutuneet miehuksen kanssa riitelemään tuosta hänen ajankäytöstään:( Varmasti turhauttaa ja ärsyttää, jos toista ei paljoa kotona näy! Toivottavasti tuohon tulisi pian muutos ja saisitte asian selvitettyä! Nyt vaan lisää yhteistä juttelua ja mielipiteiden vaihtoa aiheesta, niin jospa se auttaisi pääsemään jonkinmoiseen kompromissiin!

Kivaa, kun Juska pääsee 4D-ultraan!

Masu-mamma oli nähnyt pitkästä aikaa oman kisun, mukavaa:) Minä olen myös joskus taannoin niiltä ennustajaeukoilta kysellyt lapsista ja taisipa silloinkin aika pitkä aika vierähtää, ennen kuin sain sähköpostiini vastauksen. Kiireisiä eukkoja taitavat siis olla;)

Mitäköhän sitä tekisi... Gradua voisin pakertaa, mutta en taida jaksaa. Sohvalla makoilu kuulostaisi ainakin omaan korvaani huomattavasti houkuttelevammalta;) Siispä nokka kohti sohvaa:)!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 37+0 ~ ♥ ~

Vierailija
11/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, neuvolassa on käyty taas.. Ei mitään ihmeellistä, painoa on tullut nyt yhteensä +11,5kg, vähän kauhistuttaa, mutta jospa se lähtee sit aikanaan pois.. En jaksa listata kaikkea, samoissa lukemissa oli kuin viimeksikin, eli kaikki ok. Terkka sanoi että jos Tiitiäinen vähän on ¿hiljentynyt¿ tuolla masussa niin johtuu tod.näk. siitä että hänellä ei ole tilaa enää niin paljoa liikkua siellä ja monottaa oikein kunnolla. ;) hih!

Nincan ystävälle oli syntynyt pieni poika, aika pieni varmaan on ollutkin jos about noilla viikoilla on syntynyt. :) Ystäväni molemmat pojat ovat tulleet maailmaan rv 30 tienoilla ja olleet sellasia 1,5kg paikkeilla, nykyään toinen on erittäin vilkas 3 v ja nuorempi alta vuoden.. Pirtsakoita tapauksia.

Viipuli saa uuden menopelin tällä viikolla! Se on aina kiva kun saa jonkun vähän virkeämmän pelin alleen.. :) Mä kans tykkään opeleista! Ja nautihan soffailusta munkin edestä.. Mä liityn soffajengiin sitten PE!

Toivottavasti Pi-Ki saisit levättyä ja vähän ¿rentouduttua¿, josko siitä olisi apua. :) Ja toihan oli hyvä idis, tee aamukampa, on sitten jotain mihin tähdätä ja jos sattuu synnytys sit käynnistyyn aikaisemmin se on tervetullut yllätys!

Coltsfoot oli sitten riidellyt siipan kanssa.. no, kyllähän mun mielestä ihan aiheesta, mä ainakin oisin vetänyt herneen nenään jo aikaa sitten jos mun mies puuhastelisi tuossa määrin vielä työn lisäksi jotain.. Toivottavasti meni viesti perille ja mies ymmärtäisi alkaa viettämään sun kanssa ¿laatuaikaa¿.. :) Meillä yleensä riidan jälkeen sopiminen on AH niin ihanaa.. hih..

Masu-mamma oli nähnyt kisulinkin pitkästä aikaa, varmasti on ollut haikeeta antaa toinen ¿toiseen kotiin¿ ja eroaminen on aina tuskallista.. Mutta kuitenkin ihana että hän on sellaisessa paikassa missä voitte häntä tavata kuitenkin! :)

Nyt on taas jatkettava töitä. Tulen illalla taas kurkkimaan kunhan ollaan ensin käyty miehen kanssa Jumbossa shoppailemassa ja syömässä! Voikaa hyvin!

Mammis

Vierailija
12/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Niin se on vaan uusi viikko aluillansa. Huomenna olisi toiseksi viimeinen tentti ennen virallista ä-lomaa, ja arvatkaapas olenko lukenut?...... eeen. Pakko ottaa kohta itseä niskasta kiinni ja istua nenä kiinni luentomuistiinpanoissa loppupäivä..

Pi-Ki-raukka täällä vieläkin kärvistelee :( Hirveästi tsemppiä, ja tosiaan, korkeintaan enää 8 yötä sulla. Koita kestää!!

Mammiksellakin äippäloma häämöttää ja shoppailemaankin pääset, kivaa =)

Nincan kaveri oli synnyttänyt aika varhaisilla viikoilla, mutta pääasia että kaikki on ok! Varohan nyt saamasta sitä taudinkutaletta mieheltäsi!

Ja Viipuli saa uuden auton! *kade* Me ollaan yritetty etsiä kohtuuhintaista 90-luvun farmaria, mutta ainakaan vielä ei oo tärpänny.. Ei kehtaa kahta koiraa ja vauvaa survoa tuohon meidän nykyiseen, joka on pikkuinen 2-ovinen vanha Madza. Ja toden totta, kyllähän sinä oot jo hyvinkin loppuajan-Enska ;D

Coltsfoot ja mies olivat sotineet :( Ymmärrän kyllä että ottaa päähän tuo miehesi remppaus-hommeli! Pistä se nyt ruotuun!!

Juska pääsee 4D:hen, voi vitsi! Saatte sitten haltioissaan tuijotella sitä DVD:tä ja pikkuista siellä uiskentelemassa!

Masu-mamma oli nähnyt kissansa pitkästä aikaa :) Varmaan ihana jälleennäkeminen.. On sullakin jo sen verran viikkoja kasassa, ettei varmaan ole yhtään liioiteltua kulkea lähtövalmiudessa.

( . ) Tänään kävin neuvolassa ekaa kertaa uudella paikkakunnalla, terkka oli nuorehko ja oikein mukavanoloinen. Kerroin hälle suppareita, jotka on välillä jo aika rajuja, hän käski lähteä synnärille tarkistukseen HETI jos niitä alkaa taas tulemaan! Ja jos vedet nyt menis, pitäisi välittömästi soittaa ambulanssi ja mennä vaakatasossa sairaalaan.... HUI KAUHISTUS!! Enhän minä nyt vielä.... Apua! (Mutta katsotaanpa, niin valitan täällä vielä vkolla 42+0 että miksi se ei jo synny...)

Vauvan tarjonnasta ei ole vielä selvyyttä (kukas se kyselikään sitä viime viikolla?), mutta ilmeisesti rt. Jos ei ensi viikon nlassa selviä, tulee lähete ultraan. Tämän takia siis pitää matkata ambulanssilla, jos synnytys nyt käynnistyisi. Mutta eiköhän sitä ihan loppuun asti mennä, vaikka supisteleekin päivittäin.

Mun puolesta tyttö vois syntyä vaikka heti huomenna, alkaa olla sen verran tukala olo kaikkine kolotuksineen, liikkuminen on vaappuvaa ähinää ja hartiat ei enää kestä kyljellään nukkumista.... Ja koko ajan janottaa ja kusettaa ja on nälkä ja närästää ja turvottaa ja raskausarpia on tullut taas lisää ja valivalivali..

Suppareita ainakin Pi-Kille ja muillekin jotka niitä tuntevat tarvitsevansa! Mää lähden nyt lukemaan tenttiin, vaikka inspiraatiota täysi 0.

Sere 34+3 (kuulemma nyt otettava rauhallisesti, parin viikon päästä " saa" jo syntyä!)

Vierailija
13/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäs jälleen viikonloppu meni nopsasti ja arki alkamassa. Ihanaa on se, että miehellä on talvilomaa ensi viikko! Silloin on aikaa olla yhdessä ja varmaan tehdään loput hankinnat vauvalle tuolloin, käydään tutustumassa synnytyssairaalaan ja ihan vaan ollaan yhdessä. =)

Tänään on pyykkikone pyörinyt pariin kertaan ja yritin vähän siivoilla. Piti kylläkin mennä pitkäkseen pariksi tunniksi kun tuli huimaava ja huono olo. No, meni onneksi ohi levolla. Illalla jatketaan siivousta yhdessä. Siskon mies on tulossa meille yöksi huomenna niin haluan, jotta koti on oikeinkin siistissä kunnossa.

Pi-Ki ja Ninca: toivottavasti ette ole kipeäksi tulossa! Siis lepoa ja käsien pesua, kuumaa juomaa ja jälleen lepoa. Pi-Kille edelleen myös jaksamista odotteluun...

Mammiksella oli tiedossa shoppailureissu miehen kanssa. Tuuhan kertomaan mitä kaikkea löytyi jahka kaupat on kierrelty. :)

Masu-mamma joutunut kissasta luopumaan. Onneksi tosiaan teillä mahdollisuus mirriä tavata. Me on myös miehen kanssa mietitty niin, että jos kissasta joudutaan luopumaan niin jommankumman vanhemmille annetaan. Lähinnä siis on ennalta mietitty asiaa siksi, että jos vauvan tulo sekoittaa kissan pään...

Nyt minä meen kirjottelemaan kauppalistaa. Vauva myös liikkuu nyt niin paljon, että istuminen koneen äärellä ei ole mitenkään äärimmäisen miellyttävää..

Pirtsakkaa päivää, voikaa hyvin! T. iida-linnea 31+4

Vierailija
14/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Makkaralle vielä onnittelut pikku-prinsessasta!

Enpä sitten ehtinytkään viikonloppuna kirjotella mitään, kun aika tuntui menevän vauhdilla. Tosiaan, käytiin perjantaina ostamassa se hoitopöytä Ikeasta. Se kuuluu siihen Diktad-mallistoon ja siinä on erikseen alaosa, jossa hoitotaso sekä ylähyllykkö. Sikäli ihan kätevä, et voi sen hoitotason kääntää sitten aikanaan kaapiston päälle ja käyttää tavallisena lipastona/säilytyshyllykkönä. Ja oli muuten poistuvana tuotteena, että onneks älyttiin hakee se jo nyt. Oltiin sitä nimittäin katseltu jo pidemmän aikaa.

Leenis oli saanu jo lääkityksen mahdolliseen tulehdukseen tai hiivaan, hyvä niin! Toivotaan, et helpottaa tilannetta! Ja olit selviytyny hyvin myös lastenhoitokeikasta:)

Biancolle tervetulotoivotukset!

Mammis oli saanu pikkuisen ensisänkyyn reunapehmusteet ja lakanat, ihanalta kuulosti!

Pi-Ki koitahan vaan levätä ja ottaa nyt rennosti vielä kun siihen on mahdollisuus! Helpommin tosin varmasti sanottu kuin tehty, mutta eiköhän se Eemeli ymmärrä sieltä kohta tulla ulos:)

Nyt lähden koirien kanssa taas kipaisemaan ulkona. Voikaahan hyvin!

Hippux ja pikku-Hippu 29+2

Vierailija
15/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt on sitten katottu Kummelit ja ulkoilutettu koira ym. Mies kävi nopeesti töiden jälkeen kotona ja lähti sitten lätkää pelaamaan. Jospa tästä menisi itse kohta ottamaan lyhyehköt tirsat ja heräis sitten vaikka Emmerdalea kattomaan¿

No sieltähän se COLTSFOOTkin heti ilmoittautui, kun vähän huhuili :) Harmitus se teidän riita. Kyllä mäkin katselisin tuota miestä mielellään useamminkin kotona¿ Etenkin nyt, kun päivät menee muutenkin matelemalla, kun ei ole itse töissä. No, kohta se sentään on sen pari viikkoa isyyslomalla =) Ja hitsin vitsi, sullakin tosiaan töissä viimesiä viedään! No niin! Sittenhän sitä jaksaakin olla töissä extra-energinen :) Tai no¿itse olin kyllä viimeiset 2 viikkoa jotenkin ihan naatti ja motivaatio oli nollassa ¿ jotenkin sitä vaan ajatteli sitä lähestyvää lomaa. Ja ehdottomasti mammaloman paras puoli on se, että saa nukkua niin pitkään kuin haluaa! (Siis ennen vauvan syntymää :D) Tai vastaavasti mennä päikkäreille milloin huvittaa. Mä olen normaalisti hirmuisen aamu-uninen. Ja hei tytsyt: muistakaa nauttia siitä äippälomasta ennen synnytystä ihan jo senkin takia, että me ei saada tätä aikaa koskaan enää takaisin. Mahdollisella seuraavalla mammalomalla meillä onkin sitten eräs pieni pyörimässä jaloissa, eikä voikaan esim. nukkua ihan milloin huvittaa. (Pitäis varmaan itsekin koittaa ajatella tuon oman neuvon mukaan tää vika viikko, hih!)

JUSKA, juu, minä kävin ainakin siellä HKI:n lääkärikeskuksessa siinä ultrassa. Se ainakin on halvempi kuin Femedan, ja ihan ¿tarpeet tyydyttävä¿. Ja minä se myöskin mietiskelin sitä 3D:n ja 4D:n eroa, joten kiitos selvennyksestä! :)

Voi, MASU-MAMMA miehineen oli kisusta joutunut luopumaan. Mä en myöskään tiedä, mitä sitä tekis, jos tulisi itse (tai mies tai lapsi) allergiseksi noille karvakorville. Siis tottahan niistä on luovuttava, mutta mulla varmaan hajois pää siinä vaiheessa :( Onneks te saitte sen kuitenkin sinne miehen vanhempien luo, joten pääsette sitä halutessanne katsomaan. Enkä kyllä minäkään antaisi kellekään tuntemattomalle ihmiselle omia eläimiäni, jos niistä joutuisi luopumaan¿ No, toivottavasti sellaista ei joudu koskaan pohtimaan sen kummemmin.

VIIPULI, se olo taisikin mennä ehkä ohi. Siis oli kyllä ihmeellinen olotila ¿ ensin tuntui, kuin ois kuume nousemassa, sitten rupesi oksettamaan! No, väkisin siinä vähän söin, ja kävin koiran kanssa siellä ulkona, niin johan helpotti! Nyt on jo paljon parempi olo. Toivottavasti se oli vaan joku kropan ¿tilapäinen mielenhäiriö¿. :)

Hyi, ihan kuin ois jotain lorahtanu housuihin!!! Pakko käydä tarkistaa, vaikka samalle musta on oikeesti tuntunu jo monta monituista kertaa ¿eikä siellä sit kuitenkaan mitään ole :( Hetkinen, palaan kohta¿¿¿¿¿¿¿¿¿ No joo¿ Pikkasen vaan v.vuotoa. No, kai se sekin on jotain, koska mulla ei sitäkään oikeestaan tule ollenkaan. Tulis nyt vaan se himputin limatulppa¿

Oi oi SERE, menehän nyt lukemaan! *lukuintoa* Ajattelet vaan sitä loppurutistuksena. Ja olipa kiva, että sait mukavan terkan uudesta neuvolasta!!! =)

Kiitos myös IIDA-LINNEALLE ja HIPPUXILLE muiden muassa, kun voimia jaksatte toivotella. Eihän tässä oikeasti enää pitkä aika ole¿ No hittolainen! Jos mä oon jaksanu jo sen 41 viikkoa (tai no sen n.35 viikkoa itse asiasta tietäen, eli kun raskaustesti näytti plussaa joskus 5+viikolla), niin kyllä pitäis yhden viikon mennä hujauksessa, eikös??? =D Nyt menen hetkeksi oikasemaan itseni sängylle. (Harmittaa vaan valmiiks se kipuilu, minkä asennonvaihto lepoasennossa tuottaa¿) Ehkä palaan vielä illemmalla, tai viim. huomen aamulla. Ja kappas! Kohta on tosiaan maaliskuu¿ Saas nähdä, saadaanko helmivauvaa ollenkaan, vai meneekö uuden kuun puolelle. On sitä tänäänkin melkoisesti noita kivuttomia supistuksia ollut, mutta en mä pidä niitä oikein minään, kun ei muuta ihmeellistä tosiaan ole ilmassa. Mutta nyt taas: heipat!

Pi-Ki

Vierailija
16/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukamas nyt ollut niin kiire, ettei ole ehtinyt käymään. Nytkin pitää mennä samoin tein, kun mies haluaa jotain musiikkia ladata koneelle. hmph!

Noh - postataan nyt kuitenkin viimeisin massukuva http://kuvablogi.com/nayta/250740/ (kas näin!) ja toivotellaan kaikille loppupääläisille kovasti supistuksia, jotta sinne synnyttämään pääsisitte pikkuhiljaa. Ainakin PI-KI kärvistelee vielä kotosalla - tsemppiä!

Uusiakin oli tullut. Ainakin Bianca. Onnea plussasta! Hienoa tosiaan, että myös tuolta enskojen L-puolelta tänne tulee odottajia. Tsemppiä ultraan.

Nyt pittöö mennä jotta moi moi!

ps. Mooli - jos luet tämän, niin tuuppa joku pieni elonmerkki itsestäsi antamaan. Eikös sullakin ala viikon huidella pian jo 30 paremmalla puolella ;)

peipposka 22+2

Vierailija
17/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin jo hermona, jos jo 41 viikkoa täynnä, joten LI-VElle tsempitystä! Eikö kuitenkin suurin osa esikoisita mene yliaikaisiksi? (Tosin tuossa vaiheessa se on varmaan laiha lohtu...)

HIPPUX oli IKEA-shoppaillut. Minä raahaan miehen Ikeaan vähintään pari kertaa kuussa. Pinnasänky on saatu hankittua, mutta muuten pitää vielä miettiä. Ehkäpä sitten 4D:n jälkeen, kun tietää, onko tulossa tyttö vai poika, voisi päättää, että minkä väriseksi yhden seinän vauvanhuoneesta maalaisin. Minun kun tekisi mieleni vaaleansinistä seinää, mutta jotenkin tytön kohdalla haluaisin vielä miettiä hieman. Miten teille tuo hoitopöytä tulee? Olen itse miettinyt, että onko se hankalaa, jos hoitopöytä on vauvan huoneessa, jos vesipiste on vessassa. Pitäähän vauvan peppu pestä ainakin kakkaamisen jälkeen. Siksi olen miettinyt, että jos hankkisin sellaisen hoitoalustan pesukoneen päälle ja kokeilisin käytännössä, että miten vaipanvaihto sujuu. Olen ihan kokematon näissä asioissa, kun ei ole tutuilla vauvoja. Toisaalta pesuhuoneessa ei ole oikein säilytystilaa vauvanvaatteille, joten on varmaan ärsyttävää etsiskellä puhtaita vaatteita vaipanvaihdon jälkeen ja tajuta, että ne pitää hakea toisesta huoneesta. Neuvoja kaivataan!

Minulla on ärsyttävä ongelma, joka kaivaa mieltäni. Appivanhemmat olivat sanoneet, että voisivat avustaa vauvanhankinnoissa. Eilen käytiin sitten kylässä ja me juttelimme viattomasti siitä, miten olimme kierrelleet liikkeissä ja katselleet söpöjä vauvatavaroita. Lähtiessä appivanhemmat lykkäsivät mukaan kirjekuoren, jossa oli avustussumma. Kotona sitten tajusin, että kuoressa oli aivan hirmuinen summa siihen nähden, mitä olimme odottaneet! Minua jäi kamalasti vaivaamaan se, että ovatko appivanhemmat tulkinneet innostuneet vauvapuheemme rahan kerjäämiseksi. Ei muutenkaan tekisi mieleni ottaa vastaan sellaista älytöntä summaa, kun tiedämme, että tulisimme omillammekin toimeen. Me olemme molemmat kuitenkin töissä ja he eläkkeellä (vaikken heidän rahatilannettaan tarkemmin tunnekaan). Jotenkin tuntuu myös pahalta omien vanhempieni puolesta, kun jotenkin tuollainen rahan antaminen loukkaa mielessäni heidän panostaan. Eihän meidän tietenkään tarvitse tai pidä minun vanhemmilleni rahoista kertoa. Itse arvostan rahaa enemmän, että äitini on luvannut jo lastenvahtiapua ja kutoo innoissaan vauvalle vaatteita. Jos vain keksisin keinon antaa rahalahjan takaisin, niin mieleni huojentuisi kovasti, se vain loukkaisi lahjan antajia, jotka varmasti toimivat hyvää tarkoittaen. Jotenkin vielä tuntuu siltä, että appivanhemmat eivät vielä muutenkaan erota euroja markoista ja ovat tästäkin syystä liioitelleet tuon lahjasumman määrässä. Juttelin aamulla miehelle ja tämä lupasi soittaa vanhemmilleen ja jutella, ettei jää mitään väärinkäsityksiä. Emme voi antaa varmaan rahoja pois, mutta voimme ainakin yrittää vakuuttaa appivanhemmille, että selviämme omillamme ja että haluamme niin myös tehdä. En haluaisi jatkossa saada rahaa aina, kun teemme isoja hankintoja - tulisimmehan pikkuhiljaa appivanhemmista riippuvaisiksi ja olisi inhottavaa, jos lapsemme saisivat kamalasti rahaa synttäreillä ja jouluna - emme halua kasvattaa lapsiamme uskomaan, että rahaa sataa taivaalta, vaan tietämään, että säästäväisyys kannattaa. Olipas tässä avautuminen! No, ehkäpä mieleni keveni vähäsen.

t. pikku-Juska

Vierailija
18/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Kindnessiäkään näkynyt. Missäs luuraat?? Ja olikohan joku muu, jota juuri tässä miettisin... Nyt ei tule mieleen.

Kaikki palstalle edes moi sanomaan - hopi hopi!!!