Pystyttekö katsomaan hiljattain menehtyneiden läheisten kuvia?
Mulla menee useampi vuosi, ennen kuin pystyn katsoa kuvia menehtyneestä läheisestä ihmisestä tai eläimestä. Nyt vasta teetin seinälle valokuvan rakkaasta kissastani, joka menehtyi yllättäen 4 vuotta sitten. Tekee liian kipeää repiä haavoja auki kuvia katsomalla ennen kuin aika on korjannut pahimman tuskan.
Kommentit (4)
Ihan vain vilkaisen omani kuvaa, jos vaikka jostain laatikosta löytyy. Yhtään kuvaa ei minulla ole hänestä esillä, muistan ilmankin hänet. Enää ei ihan kaikki muistuta hänestä, mutta edelleen välillä vihloo todella kovin. Yhdeksäs vuosi hänen lähdöstään.
Isäni kuoli lähes 30v sitten. En ole kestänyt katsoa hänestä tehtyä valokuvamuistokansiota tai hautajaiskuvia kuin pari kertaa. Äitini menehtyi tänä keväänä ja hänen kuviaan olen katsellut alusta pitäen jo useamman kerran.
En ylipäätään katsele kuvia. En myöskään ota niitä. Turhaa touhua. On niitä valokuvia laatikollinen tuolla vaatehuoneen/varaston perukoilla, pitäisi heittää ne lopullisesti menemään.
Pakotan itseni katsomaan niitä. Jotta kaikki tunteet tulevat nopeammin. Ja siten surusta pääsee nopeammin yli.