Joulumenu meillä tänä vuonna, mitä mieltä?
Kinkku
Kalkkuna tai kana täytettynä
Näille molemmille sopiva lämmin kastike
Lohta ja kylmää kastiketta
Perunamuusi, porkkanalaatikko, lämpimiä kasviksia
Tuore leipä ja yrttivoilevite
Vihreä salaatti, fetaa ja mozzarellaa, kermaviilisalaatti, suolakurkkua, punajuurta
Viini, olut, vesi
Juustokakku, suklaita, glögi tai Irish coffee
Kommentit (29)
Perunamuusi on tarkoitettu hampaattomille vauvoille ja vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vähäiset on tarjoilut.
Paikalla vain lähin perhe, valittu sen mukaan mitä oikeasti tykätään syödä.
Siinä on kolmen päivän ateriat samassa, olisi selkeämpi tehdä eri menut.
Miksi kuohukermaa ei ole juomalistalla?
Vierailija kirjoitti:
Vähäiset on tarjoilut.
Ei ole.
Meillä:
Kinkku
Rosolli
Vihreä salaatti (kurkku, tomaatti, salaatti, oliivi, punasipuli, viinirypäle, leipäjuusto) +salaatinkastike
Imelletty perunalaatikko
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
Kylmäsavulohi
Kraavilohi
Kotikalja
Majoneesi
Katkarapu-kermaviilikastike
Lisäksi makeita ja suolaisia joulutorttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäiset on tarjoilut.
Paikalla vain lähin perhe, valittu sen mukaan mitä oikeasti tykätään syödä.
Järkevintä valita ruuat niin että on menekkiä. Harmittaisi heittää pois hyvää ruokaa joulun jälkeen.
Joulu tuntuu iän myötä tulevan yhä useammin ja nuo pöperöt tulevat jo korvista. Toki hyviä ovat, mutta kyllästyttää jo.
Ihan ok. Itse vaihtaisin lämpimät kasvikset kylmiin vihannessuikaleisiin. Lisäisin mätiä, smetanaa, pähkinöitä, erilaisia juustoja, sinappia, suolakaloja, kakkuja ja leivonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Itse vaihtaisin lämpimät kasvikset kylmiin vihannessuikaleisiin. Lisäisin mätiä, smetanaa, pähkinöitä, erilaisia juustoja, sinappia, suolakaloja, kakkuja ja leivonnaisia.
Kylmät vihannessuikaleet, mitä ihmettä?!
Kinkku, laatikot, lohet, smetana, sillit, kurpitsapikkelsi, rosolli, säilykeherneet, joululimppu, karjalanpaisti, piparit, joulutortut, glögit ja suklaat. Kotikalja ja kivennäisvesi. Siinäpä aikalailla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä? Oletko ikinä kuullut kurkku-, paprika-, porkkanasuikaleista? Raakoina tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuohukermaa ei ole juomalistalla?
Kermaviili on juomana parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa vaikka kurkkutikku. Menee monelle paljon helpommin kuin kypsennetty kesäkurpitsa, näin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa vaikka kurkkutikku. Menee monelle paljon helpommin kuin kypsennetty kesäkurpitsa, näin esimerkkinä.
Ehkä tässä ei ole kyse siitä mikä menee joillakin vauvasuilla paremmin alas, vaan siitä mitä aloittajan vieraat tykkäävät syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä? Oletko ikinä kuullut kurkku-, paprika-, porkkanasuikaleista? Raakoina tietenkin.
Raasteina.
Miksi pitäisi olla mitään mieltä? Jokainen syö, mitä haluaa.