Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähityöstä pitäisi maksaa palkanlisää vaativat työntekijät

Vierailija
21.12.2024 |

Työntekijät ovat yhtenäisesti sitä mieltä, että lähityöstä täytyy alkaa maksaa palkkaa myös työmatkoista tai muuta palkanlisää, kertoo työntekijöiden edustaja. On epäreilua, että etätyöläiset eivät joudu käyttämään aikaa ja rahaa työpaikalle matkustamiseen, sanoo yksi työntekijöistä. Liitot tulevat neuvottelemaan asiasta

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suuressa sairaalassa töissä. Matka parkkipaikalta pukuhuoneeseen kestää n. 15 min. Siinä kun vaihtaa vaatteet ja kävelee omalle osastolle, menee toiset 15 min.  Sama tietysti kotiin lähtiessä. Leimaus suoritettava työvaatteet päällä omalla osastolla. Joka päivä menee siis tunnin verran omasta ajasta sairaalan käytäviä suhatessa. Toki työmatkat tähän päälle lisäksi. 

Vanhoina hyvinä aikoina meille annettiin 10 min. aikaa vaatteiden vaihdolle työaikana, joka oli mielestäni kohtuullista. Sekin käytäntö katosi jonnekin. Etätyöläisiin verrattuna olemme todella huonossa asemassa ja tähän epäkohtaan pitäisi puuttua!

Ylläri, että hoitajat valittaa. Hoitoalalla on kuitenkin TODELLA hyvät lisät, on hälyrahat, ylityökorvaukset jne. Ja hitosti saikkuja. Itse teen etätöitä (olen

Ja taas hoitaja paljastaa elävänsä pumpulissa. Ei muuten ole. Ei todellakaan. Hälyrahoja ei makseta läheskään joka paikassa. Se on oikeastaan hoitoalan etuus. Ja ylityökorvaukset määräytyy monessa paikassa niin typerästi ettei niitä edes kannata tehdä. Teillä on oikeasti hyvä palkka. Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni siitä, että kelpaisiko tällainen vaihto? Ja sitten ne saikut pois. Etätöissäkin tehdään kipeänä töitä. Ja ruokatunti palkattomaksi, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä