Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei naisille myönnetä tukea naiseuteen liittyviin kuluihin?

Vierailija
21.12.2024 |

Naisilla kuluu rahaa meikkeihin, rintaliiveihin, hiustuotteisiin, kynsiin, kuukautisiin. Miksei kelalta saa nähin tukea?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli, mutta eihän naisten ole pakko kuluttaa kosmetiikkaan ja muotiin, ellei halua. Ihan kuten miesten ei ole pakko kuluttaa elektroniikkaan, peleihin, matsien lippuihin, muotiin, autoihin/lisäosiin ym. ellei halua. 

Itse olen kolmikymppinen nainen Helsingistä, ja koska kodissani ei asu miestä, niin täällä ei ole telkkaria, pleikkaria, pihalla omaa autoa, eteisessä ei ole sähköpyörää, koti ei ole nk. älykoti jne. Jos kanssani asuisi ikäiseni helsinkiläismies, niin todennäköisyys noiden asioiden sisältymiselle kasvaisi huomattavasti. 

Vierailija
2/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kuluttaa rahaa ainakin rintaliiveihin ja kuukautisiin. Meikattuna saa parempaa kohtelua.

-ap

Vierailija
4/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli, mutta eihän naisten ole pakko kuluttaa kosmetiikkaan ja muotiin, ellei halua. Ihan kuten miesten ei ole pakko kuluttaa elektroniikkaan, peleihin, matsien lippuihin, muotiin, autoihin/lisäosiin ym. ellei halua. 

Itse olen kolmikymppinen nainen Helsingistä, ja koska kodissani ei asu miestä, niin täällä ei ole telkkaria, pleikkaria, pihalla omaa autoa, eteisessä ei ole sähköpyörää, koti ei ole nk. älykoti jne. Jos kanssani asuisi ikäiseni helsinkiläismies, niin todennäköisyys noiden asioiden sisältymiselle kasvaisi huomattavasti. 

Miehet ainoastaan käyttää telkkaria ja autoa? Ok... 50-luku soitti ja sanoi haluavansa sinut sinne takaisin. 

Vierailija
5/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautissuojiin pitäisi saada korvaus.

Vierailija
6/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tulisi myös mikro ja ovella ramppaavat wolt-kuskit miehen myötä 

Hifistelykamaa harrastuksiin liittyen (toki itsellänikin on esim. maalausteline, joogamatto, käsipainot, vastuskuminauhat, ompelukone, kirjoja, rinkka, retkeilykenkiä, juoksukenkiä ym., mutta tulisi kaikkea muuta myös) 

Vierailija
7/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno auttaa rahahuoliin.

Vierailija
8/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ainoastaan käyttää telkkaria ja autoa? Ok... 50-luku soitti ja sanoi haluavansa sinut sinne takaisin. 

Lukiko siellä niin, että miehet ainoastaan? Mielestäni kirjoitin itsestäni ja siitä, mitä muutoksia luultavasti tulisi, jos asunnossa asuisi myös saman viiteryhmän eri sukupuolen edustaja.

Vaikka on useiden kavereideni elämään tullut nuo autot ja älykodit nimenomaan miehen myötä. Itse en tarvitse autoa, vaikka on se välillä kätevä. Älykotia en halua, enkä telkkaria olohuoneeseen. 

Vierailija
9/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt paljonko miehillä kuluu enemmän rahaa ruokaan. Itse söin varmasti 3 kertaa enemmän kuin naiseni ollessani 20-35 vuotias. Enkä ollut mikään läski vaan urheilin. Nyt kun ikää on enemmän ja kokoa kuitenkin tupla moneen naiseen niin on ruuan tarve suurempi.

Vierailija
10/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pitäisi. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa kenenkään kuukautissuojia? Samalla logiikalla yhteiskunnan pitäisi maksaa vauvojen vaipat, vanhusten vaipat, inkontinenssisuojat, liivinsuojat jne. Joo, ihan kiva idea, mutta jokainen ostakoon itse, jos tarvitsee. Sitä paitsi ei kaikilla naisilla välttämättä ole menkoja. Jos imettää pitkään, niin menkat voivat olla vuosiakin poissa. Iäkkäämmillä naisilla ne lakkaavat kokonaan. Pitäisikö Kelalle toimittaa joka kuukausi menkkatodistus, vai millä perusteella tukea makseltaisiin? Sitä paitsi nykyään miehilläkin voi olla menkat ja he voivat myös synnyttää! 

Vierailija
11/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi me miehet ei saada tukea parranhoitoaineisiin?

Vierailija
12/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin 20-30 vuotta sitten. Nykyään töistä saa vain päivän täytettä mutta ei lompakon.

Vierailija
13/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet ja rintaliivit isorintaisille. Hyvät rintaliivit ovat kalliita.

Vierailija
14/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tukea suoraan naapurilta. Se on sujuvampaa  rahan ei tarvitse kiertää kelan kautta.

Vierailija
15/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteet ja rintaliivit isorintaisille. Hyvät rintaliivit ovat kalliita.

Ai, että vain isorintaisille. Siinä kanssa omahyväinen kirjoitus. Minä, minä, minä. Ajatteletko koskaan muita ihmisiä? Osta itse liivisi ja suojasi! 

Vierailija
16/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset on näistä ainut välttämättömyys, ja siihen suojat pitäisi olla ilmaisia.

Vierailija
17/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kaikilla, koska kaikista töistä ei makseta elämiseen riittävää palkkaa. Ja kaikki eivät töihin kykene. Itse esim. olen pitkäaikaissairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä ja sen vuoksi köyhä. Kertakäyttöiset kuukautissuojat on todella kalliita ja kuukuppia en pysty käyttämään selän liikkuvuusrajoitusten vuoksi. Noihin muihin ei itselläni mene rahaa.

Vierailija
18/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokaiselle pitäisi ostaa vuosittain uusi persephone instan metatöitä varten.

Vierailija
19/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vtun naukumaijat TÖIHIN!!!

Naiset on suomessa pahimpia & syöpäisimpiä demariloisijoita!

Vierailija
20/21 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI TARVI! Vuolkaa pillutelineet vaikka pihkatappi siihen outien reunustamaan limalompakkoonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme