Vietiin ranskalaiset tuttavamme joulupuffettiin ja ihmettelivät miksi aikuisille tarjoiltiin vauvan juuressoseita suurena herkkuna
Ainoa mikä tuntui maistuvan oli waldorfsalaatti ja suklaakakku. Että semmoinen jouluvierailu.
Kommentit (147)
Kysyitkö miksi Pariisi on täynnä arabeja ja N-sanoja?
Et osannut selittää, että ovat suomalaisen Joulun perinneruokia? Minä syön niitä kunnioittaakseni edesmenneiden esi-isieni perinteitä. Lisäksi maistuvat hyviltä.
Joka ei näitä perinteitään halua säilyttää,voi syödä ihan mitä itse haluaa.
Ap:lla ei ole mitään ranskalaisia tuttavia. Kunhan valehtelee.
Kuka edes vie vieraansa johonkin kämäseen buffettiin - joku lähiömamma ehkä. Vieraatkin taisivat oikeasti olla jostain Jakomäestä eivätkä Ranskasta.
Laatikko on kyllä liian tujua vauvan soseeksi. Eihän vauvan sose maistu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö miksi Pariisi on täynnä arabeja ja N-sanoja?
- - - -
Sitä ei tarvitse kysyä värillisten ihmisten osalta. Ihan jo yleissivistykseen kuuluu tietää, että aikanaa Ranskalla oli laajat siirtomaa-alueet.
Sieltä se juontaa.
Mitä tulee N-sanaan, niin näkyvään ja selkkeään rasismiin olen törmännyt ainoastaan Suomessa.
En ymmärrä suomalaisia jouluruokia.
Ei buffettiin saa omia ranskiksia viedä!
Häpeän suomalaista ruoka"kulttuuria".
Vierailija kirjoitti:
Häpeän suomalaista ruoka"kulttuuria".
Siinäpä häpiät sitte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ranskalaisten joulukinkku? Edellisistä kommenteista luin, että karppi-kala? Tiedän, että Puolassa ja monessa muussa Keski-Euroopan maassa syödään nimenomaan karppia jouluna. Mutta entä Ranskassa?
Karppi on todella pahaa, mudalta maistuvaa valkoista kalaa. Täysin mautonta
- - - - -
Karppi ei maistu mudalle, jos se on valmistettu ja valmisteltu oikein. Uitettu puoli viikkoa puhtaassa vedessä ja silleen,,,
Siinä on kyllä maustaminen mennyt pahasti pieleen, jos vauvan soseelta maistui lanttuloora ym.
Olisit käskenyt kaataa punaviiniä joka lootaan ja ruokaan, niin olisi rankalaisillekin maistunut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä suomalaisia jouluruokia.
Ethän sä ymmärrä mitään muutakaan.
Kannattaako siitä nyt loukkaantua, jos ei ulkomaalaiset tykkää meidän perinneruoista? Emme mekään yleensä tykkää muiden kansojen perinneruoista. Edes kaikki suomalaiset ei tykkää omista perinneruoistamme!
Laatikot pahoja. Kinkusta tykkään.
Minä en pidä myöskään perinteisistä suomalaisista jouluruoista. Ovat jotenkin niin arkisia ja tylsän värisiäkin suurimmaksi osaksi. Selasin juuri netistä italialaisia, ranskalaisia ja espanjalaisia jouluruokia. Jotenkin raikkaan ja maistuvan oloisia. Jotain näistä teen uudeksi vuodeksi. Nyt joulun ajan olen kevytdieetillä terveydellisistä syistä. Tuntuu ihan mukavalta.
TUNGE UPPI PERSEESEES.