Onko siis kuukautiset ihan turhia yli 40vee naisilla, jos munasolujaan ei enää ole jäljellä?
Kommentit (28)
Se pelkkä munasolun irtoaminen ei tarkoita hedelmällisyyttä. Myös kohtu vanhenee, sen limakalvot surkastuu, kuukautisvuoto niukkenee joka siis indikoi kohdun verevyyden heikentymistä.
Biologiasta 10+?
Jos ei ole munasoluja, ei ole kuukautisia :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 ja onko munasoluja tai ei, on aika irrelevantti juttu tässä iässä. Kuukautiset tulevat silti edelleen. Tämä todistaa vain sen, että ei ole olemassa mitään luontoäitiä. Kukaan naispuolinen ei kiusaisi naista näin turhalla vaivalla vuosikymmenestä toiseen.
Ei tule kuukaitisia, jos ei ole ovulaatiota.
Saan vielä siirtyä kuukautissiteistä suoraan vanhuuden inkontinenssisuojiin, jos kuukautiset eivät pian lopu.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita naisia, jotka ovat saaneet lapsen yli 40-vuotiaana (vanhin 47-vuotiaana aikana, jolloin mitään lapsettomuushoitoja ei ollut tarjolla), joten oletuksesi munasolujen olemattomuudesta ei pidä paikkaansa ainakaan kaikkien kohdalla.
Tiede on muutenkin aivan pihalla naisten kehon toiminnoista. Propaganda ohjaa vahvasti keskittymään nuoriin tyttöihin ja raskaana oleviin naisiin kaikessa tieteellisessä seksuaaliväkivallassa. Ei sitä kannata ottaa yhtään sen tosissaan kuin naapurin pervoa setää joka kehittelee psykoottisia selityksiä siitä, miksi naapurin tyllerön pitäisi avata haaransa juuri hänelle. Samaa tekee lääketeollisuus ja onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuukautiset ovat liioiteltuja siihen nähden, että osa ei tee lapsia, osa ei saa lapsia ja osalle tulee pari lasta nuorena. Lisäksi joillekin tulee ongelmia lisääntymiselimien vuoksi tai hormonisekoilu. Miksi lisääntymiseen tarvittaisi verenvuotoa, outoa. Vaikka limakalvo tavallaan tulee vuodon mukana pois, uusiutuu ja muut ainekset.
Miten niin liioiteltuja? Ei kuukautisia voi valita. Ne tulevat niin kauan kuin tulevat, ellei niitä sotke e-pillereillä.
Minulla oli munasarjoissa toimintaa vielä pitkälle yli 50-vuotiaana, jopa sen jälkeen kun kuukautiset olivat loppuneet ja vaihdevuodet alkaneet. En minä siihen itse voinut vaikuttaa.
Ei tule kuukaitisia, jos ei ole ovulaatiota.