Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa oli työpaikalla, kun vakituisille jaettiin suklaarasiat ja jouluapulaiset jätettiin ilman

Vierailija
21.12.2024 |

Siinä katsoivat ihmeissään vesi kielellä vierestä, kun pomo jakeli niitä

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikyynel!

Vierailija
22/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuuraaja, ja ymmärrän ihan hyvin, että jotkut asiat koskevat vakituisia, mutta ei kaikkia talossa satunnaisesti liikkuvia. Joskus minä saan suklaata, joskus jään ilman. Keskimäärin menee ihan työmäärän suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi tulee potkulaki keväällä.

Vierailija
24/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikyynel!

Suklaakyynel? 

Vierailija
25/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kukaan ei saa mitään lahjaa. Kaupungilla olemme töissä. Edellisessä työpaikassa sai sentään joulukukan tai konvehtirasian. Ei kannata julkiselle töihin mennä.

Vierailija
26/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on moukkamaisuudesta yritysen johtopaikoilla. Sitä ei valitettavasti voi poistaa.

No, kyllä sen kuulee koko kaupunki minkä niminen päällikkö on ilkeä harjoittelijoille jne.

Jossain pikkupaikkakunnalla ehkä.

Vierailija
27/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hiljaisesti hyväksyit asian ja tuli vaahtopallot pöksyissä haukkumaan pomoasi. 

En minä häntä hauku. Häntä isompi pomo oli näin määrännyt.

Ap

Kas, isollakin pomolla oli arvoisensa tehtävä.

Vierailija
28/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hiljaisesti hyväksyit asian ja tuli vaahtopallot pöksyissä haukkumaan pomoasi. 

En minä häntä hauku. Häntä isompi pomo oli näin määrännyt.

Ap

Kas, isollakin pomolla oli arvoisensa tehtävä.

Joka men wituiks

Vierailija
29/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöntekijät jäivät ilman joululahjoja. Kuitenkin koko vuoden minäkin olen töissä ollut ja tehnyt työni ja velvollisuuteni aivan kuten muutkin. Mutta ei, ei edes joulukorttia. Meitä on 50 henkilön firmassa 3kpl. Eipä olisi paljoa rahapussi ohentunut. 

Vierailija
30/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi tulee potkulaki keväällä.

Joo eli paikaillinen sopiminen?. Sitähän tarkoitit?  Tanskassa ja Ruotsissa paikallinen sopiminen kasvattanut palkkoja ja tuottavuus noussut. Se lisää jatkossa myös työpaikkoja.

Kannatan paikallista sopimista, kuten me suurin osa AY-väestä. Ainoastaan siellä Hakaniemessä vanhat änkyrät vastustavat.

Vierailija
31/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida johto osata työtään. Henkilöstö on yrityksen tai organisaation tärkein voimavara. Jos porukka päättää, että he eivät enää töihin tule, niin siihen kaatui moni firma. Työntekijöitä ne määräaikaiset työntekijätkin ovat. Eipä sitä työntekijäkään viitsi yritykseen sitoutua tai joustaa, jos kokee, että kohdellaan epäoikeudenmukaisesti tai pidetään kakkosluokan työntekijänä. 

Vierailija
32/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minuakin on kohdeltu. Enkä ollut mikään hetken työntekijä, vaan vuosia samassa paikassa työskennellyt. Pomo antoi salassa muille lahjat. Tietysti tuo tuli ilmi, kun muut eivät tienneet, etten minä ollut saanut.

Pomo oli muutenkin huonoin ja epämiellyttävin esimies ketä minulla koskaan ollut. Yllättäen selvisi kiertoteitä, että oli voittanut vuoden esimies palkinnon Pariisiin. Kukaan meistä työntekijöistä ei tiennyt koko kisasta mitään. Oltiin ihan huuli pyöreänä kun kuultiin asiasta (hänen äitinsä lipsautti asian vahingossa, ei tiennyt ettei me tiedetä). Edelleen ihmettelen millä kriteereillä hän sen voitti kun meiltä alaisilta ei oltu kysytty mitään. Ikinä ei puhunut sanaakaan koko voitosta tai reissusta.

Vierailija
33/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin näin joulun kunniaksi antaa AP:lle sen 3,50 euroa että saa sen Pandan rasiansa ja itku loppuu.

Vierailija
34/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia typeryksiä sitä johtohommiin pääseekin.

Vierailija
35/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran kipeänä sinä päivänä, kun töissä jaettiin joululahjoja. Pomo oli jakanut lahjani muille, vaikka olisi ihan hyvin voinut jättää sen vain työpisteelleni. 

Vierailija
36/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kerran kipeänä sinä päivänä, kun töissä jaettiin joululahjoja. Pomo oli jakanut lahjani muille, vaikka olisi ihan hyvin voinut jättää sen vain työpisteelleni. 

Näin ohiksena - jääkö koululainen ilman joululomaa jos ei ole paikalla kuusijuhlapäivänä?

Vierailija
37/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko nuo jouluapulaiset ehtivät olla töissä? Muutaman päivän vai muutaman viikon? Vakituiset ovat olleet kuitenkin koko vuoden ja heidät kuuluu palkitakin. Itse en odottaisi mitään lahjaa, jos olisin ollut vain jouluapulainen. Korkeintaan torttukahvit.

Suklaarasia ei montaa euroa maksa, joten jos kyse ei ole kymmenistä tai sadoista jouluapulaisista, niin totta kai fiksu työnantaja heitäkin muistaa. 

Vierailija
38/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko nuo jouluapulaiset ehtivät olla töissä? Muutaman päivän vai muutaman viikon? Vakituiset ovat olleet kuitenkin koko vuoden ja heidät kuuluu palkitakin. Itse en odottaisi mitään lahjaa, jos olisin ollut vain jouluapulainen. Korkeintaan torttukahvit.

Suklaarasia ei montaa euroa maksa, joten jos kyse ei ole kymmenistä tai sadoista jouluapulaisista, niin totta kai fiksu työnantaja heitäkin muistaa. 

Yleensä jouluapulaisen työnantaja on vuokrafirma, joten suklaarasiapyynnöt on syytä osoittaa sinne.

Vierailija
39/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla kukaan ei saa mitään lahjaa. Kaupungilla olemme töissä. Edellisessä työpaikassa sai sentään joulukukan tai konvehtirasian. Ei kannata julkiselle töihin mennä.

Ei meilläkään saa edes joulutorttua, vaikka firma kierii rahassa.

Vierailija
40/66 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin näin joulun kunniaksi antaa AP:lle sen 3,50 euroa että saa sen Pandan rasiansa ja itku loppuu.

Ei se nyt siitä hinnasta olekaan kyse vaan työntekijöiden eriarvoistamisesta. Johdon täytyy olla typerä, jos se ei voi antaa sitä 3,50 euron suklaarasiaa kaikille. Ei varmasti jää hinnasta kiinni. Asenne on vain se, että määräaikaista työntekijää ei arvosteta. Jos ihmiseltä puuttuvat käytöstavat ja sosiaaliset taidot, niin johtotehtävät kannattaisi jättää muille.