Noloa oli työpaikalla, kun vakituisille jaettiin suklaarasiat ja jouluapulaiset jätettiin ilman
Siinä katsoivat ihmeissään vesi kielellä vierestä, kun pomo jakeli niitä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä hiljaisesti hyväksyit asian ja tuli vaahtopallot pöksyissä haukkumaan pomoasi.
En minä häntä hauku. Häntä isompi pomo oli näin määrännyt.
Ap
Pomon autosta rengas tyhjä perjantaina kun pitäisi kotiin lähteä 👍
Tuo on yksiselitteisesti työntekijöiden eriarvoistamista, joka on laitonta ja TES:n vastaista. Mutta ittepä olet sinne töihin mennyt etkä ilmeisesti liittoon kuulu, joten viepä omakustanteisesti juttu käräjäille :D
Ikävää, mutta tällaisia firmoja on montakin. Jos eivät raaski suklaata ostaa kaikille, voisivat ainakin jakaa ne muuten kuin kaikkien pailkalla ollessa. Muuten voisivat säästää vielä enemmän ja jättää kokonaan ostamatta.
Kauanko nuo jouluapulaiset ehtivät olla töissä? Muutaman päivän vai muutaman viikon? Vakituiset ovat olleet kuitenkin koko vuoden ja heidät kuuluu palkitakin. Itse en odottaisi mitään lahjaa, jos olisin ollut vain jouluapulainen. Korkeintaan torttukahvit.
Kyse on moukkamaisuudesta yritysen johtopaikoilla. Sitä ei valitettavasti voi poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko nuo jouluapulaiset ehtivät olla töissä? Muutaman päivän vai muutaman viikon? Vakituiset ovat olleet kuitenkin koko vuoden ja heidät kuuluu palkitakin. Itse en odottaisi mitään lahjaa, jos olisin ollut vain jouluapulainen. Korkeintaan torttukahvit.
Tuo on toisarvoista, jos kyse on vain suklaasta. Ääliömäinen käytäntö.
Ette te vakituisista kukaan tarjoillut niistä suklaarasioistanne näille jouluapulaisille, edes pomo itse? Kun jäivät vesikielellä katsomaan..
Onko mahdollista, että jouluapulaiset saavat sitten omat muistamisensa kun heidän työpätkänsä loppuu?
Taidan olla aikamoinen mulkero työyhteisössämme, meillä toimihenkilöt sai lahjat ja työntekijät ei. Tein 2020 aloitteen tästä ja sanoin etten tarvi mitään väkisin keksittyä tarpeentonta lahjaa, käytetään varat paremmin. Meni läpi ja nyt kaikki joululahjavarat menee henkilöstön äänestämään hyväntekeväisyys kohteeseen. Meitä on useampi tuhat, eli ihan kiva potti.
Meillä saa aina kaikki joulupaketin, jossa vaihteleva sisältö. Sen saa vakkarit, määräaikaiset, työharjoittelijat ja vuokrafirman kautta olevat. Sen saavat kaikki töissä/harjoittelussa olevat.
Meillä sai aikanaan suklaalevyn (ei rasiaa) jos tuli pikkujouluun jossa typeriä pakkoleikkejä. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että jouluapulaiset saavat sitten omat muistamisensa kun heidän työpätkänsä loppuu?
Toivottavasti näin. Muuten on kyllä niin, että jos ei kaikille riitä, olisi fiksumpaa olla antamatta kenellekään omia. Yhteisiä rasioita voisi sen sijaan laittaa vaikka kahvihuoneen pöydälle tarjolle, joista kaikki saa sitten suklaata maistella. Niin tehdään meidän köyhässä firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli suklaarasiat. Ehkä firma ei olisi kaatunut, vaikka niitä olisi ostettu muutama enemmän? Ja kyseessä oli joulumuistaminen, ei palkinto koko vuoden työstä, tai toivottavasti ei: suklaarasia?!
Ihan oikein. Et ole oikea työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vakituiset saa palkkaa ympäri vuoden ja kaikki haluaisivat vakituisen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
No oletpa sinä ihana. Et taida hirveästi arvostaa työpaikkasi määräaikaisia? Johonkin tarpeeseenhan heidät on palkattu, tuskin huvikseen ainakaan näinä aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on moukkamaisuudesta yritysen johtopaikoilla. Sitä ei valitettavasti voi poistaa.
No, kyllä sen kuulee koko kaupunki minkä niminen päällikkö on ilkeä harjoittelijoille jne.
Ja sinä hiljaisesti hyväksyit asian ja tuli vaahtopallot pöksyissä haukkumaan pomoasi.