Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, ehdittäiskö näkee vielä ennen joulua?

Vierailija
21.12.2024 |

Mikä ihmeen kumma se on, että ihmiset, jotka eivät juuri muuten ole yhteyksissä eivätkä ehdottele tapaamisia, haluavat nähdä juuri pari päivää ennen joulua?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää järjestää! Vaihdetaan identtiset marmeladirasiat ja glögipullot.

Vierailija
22/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun lumet ovat sulaneet ja tiet puhdistettu hiekoistushiekasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tämä on huonoon omatuntoon liittyvä juttu. Ei ole pidetty yhteyttä, ja siitä omatunto vähän soimaa. Jouluna sitten asia yritetään paikata samalla kun hoidetaan muutkin rästiasiat ja suoritetaan joulun tehtävälistaa. Sitten asian voi merkata tehdyksi ja unohtaa taas vuodeksi.

Vierailija
24/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja v tut.

Vierailija
25/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla on kyllä niin kyynisiä ja negatiivisia ihmisiä että jopa tällainen saadaan käännettyä pahantahtoiseksi :O

Omalla kohdalla selitys sille miksi haluan nähdä ihmisiä joulun alla on se, että mulla on joulumieli joka aikaansaa sellaista että haluaa muistaa ihmisiä kortein, lahjoin ja tapaamisin. 

Vierailija
26/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep - minä en ehdi. On ollut aivan helvetin vaikea vuosi, kaikki sen tiesivät ja syvä radiohiljaisuus. Nyt sitten jeesustellen halutaan kahville. Ei mennä.

Vierailija
27/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep - minä en ehdi. On ollut aivan helvetin vaikea vuosi, kaikki sen tiesivät ja syvä radiohiljaisuus. Nyt sitten jeesustellen halutaan kahville. Ei mennä.

Ole sitten yksinäsi marttyyri. Näin sitä ihminen valitsee itselleen yksinäisyyden jos näkee tapaamispyynnöt jeesusteluna.

Vierailija
28/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva. Nähdään vaan. Missä ja milloin sinulle sopisi?

Väärä vastaus. Ei hän oikeasti halua tavata.

Väärin. Tuolla annetaan molemmille pakoreitti. Vaihdetaan viesti tai kaksi ja tullaan johtopäätökseen että ei löydy sopivaa aikaa. Yritetään alkuvuodesta (lue: ei koskaan) uudestaan kun on paremmin aikaa.

Vierailija
29/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla on kyllä niin kyynisiä ja negatiivisia ihmisiä että jopa tällainen saadaan käännettyä pahantahtoiseksi :O

Omalla kohdalla selitys sille miksi haluan nähdä ihmisiä joulun alla on se, että mulla on joulumieli joka aikaansaa sellaista että haluaa muistaa ihmisiä kortein, lahjoin ja tapaamisin. 

Joo, mä en edes tavoita millainen mielenlaatu pitää olla että ajattelee jeesusteluksi sitä että toinen ehdottaa  nähdä juuri joulun alla.

Joulu ON perinteinen juhla jossa muistetaan sukua, perhettä, ystäviä, kavereita, postinkantajaa jne. Niitäkin kavereita joita ei paljoa muulloin näe. Eikö se ole hyvä että edes kerran vuodessa? Totta kai voi sanoa että en halua nähdä. Ei kukaan pakota, tietenkään. On ihan sallittua kiehua omissa myrkyissään ihan rauhassa vaikka ympäri vuoden. 

Vierailija
30/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut yhteydessä ystäviisi ja he ovat vain ohittaneet nuo vaikeudet kokonaan, eivätkä sitten ole olleet ollenkaan yhteydessä?

Mulla kävi oman ystävän kanssa niin, että yritin tukea ja olla saatavilla hänen raskaan tilanteen aikana (asumme kaukana toisistamme joten tapaamme harvoin, mutta muutoin olemme yhteydessä).

Loppui omat voimavarat siinä vaiheessa kun sain pelkästään tiuskintaa, lyhyitä tylyjä vastauksia ja lopulta täydellisen radiohiljaisuuden. Ilmeisesti en osannut oikealla tavalla tukea. 

Harmitti, mutta totesin sitten, että jos en kelpaa niin olkoon. Ymmärrän, että hänellä on paha olo, ja että fokus on pelkästään niissä omissa asioissa. Sitä en ymmärrä, kun aletaan sitä kanssakulkijaa, tukijaa, tylyttämään ja käyttäytymään lapsellisesti mykkäkoulun ym. merkeissä, niin annan olla. Tuohon käytökseen en keksinyt syytä, mikä minussa ansaitsi sellaista, eikä minun eikä kenenkään ole sellaista pakko sietää.

Toivottavasti kyseessä kohdallasi ei ole samanlaisesta tilanteesta.

Vierailija
31/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*näkemään

Vierailija
32/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä en edes tavoita millainen mielenlaatu pitää olla että ajattelee jeesusteluksi sitä että toinen ehdottaa  nähdä juuri joulun alla.

Joulu ON perinteinen juhla jossa muistetaan sukua, perhettä, ystäviä, kavereita, postinkantajaa jne. Niitäkin kavereita joita ei paljoa muulloin näe. Eikö se ole hyvä että edes kerran vuodessa? Totta kai voi sanoa että en halua nähdä. Ei kukaan pakota, tietenkään. On ihan sallittua kiehua omissa myrkyissään ihan rauhassa vaikka ympäri vuoden. 

Ihminen tulkitsee toisten tekemisiä yleensä sen kautta mikä on itselle tyypillistä. Jeesusteluun taipuvainen tulkitsee toisten teot helposti jeesusteluna. Se joka aidosti välittää muista, näkee myös muiden tapaamiskutsut ihan vain välittämisenä, mitä ne minunkin mielestäni kaikkein todennäköisimmin ovat.

Se, miten ihminen näkee muut, paljastaa hyvin millainen hän on itse ;) Tämä on ollut minulle hyvin hyödyllinen oivallus.

Vierailija
33/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ennen joulua tapaamiskyselyitä, koska lopetin lahjojen antamisen

Vierailija
34/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei oikeasti halua nähdä mutta ehdottaa siks just tollasta ajankohtaa mikä ei useimmille käy

Vierailija
35/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei oikeasti halua nähdä mutta ehdottaa siks just tollasta ajankohtaa mikä ei useimmille käy

Miksi ei käy? Minulle käy yleensä hyvin joulun alla, ja yleensä käy kavereillekin. Siinä on hyvä hetki nähdä ja vaihtaa lahjatkin. Tänäänkin näin kaverin jouluostosten lomassa kahvilla. En tietenkään ehdottaisi ajankohtaa josta ajattelen ettei se käy

Vierailija
36/36 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tajua miksi ehdottaisi aikaa toivoen ettei se käy. Jos en halua jotakuta nähdä niin en ehdota näkemistä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän