Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee eroon häiritsevistä ajatuksista?

Vierailija
20.12.2024 |

En nyt yksilöi sen tarkemmin mutta pyörittelen koko ajan päässäni tiettyjä ajatuksia ja ajatusmalleja jotka eivät ole mulle tai mun parisuhteelle hyväksi. Ne vain vahvistavat mun näkökulmaa joka on mahdollisesti ihan vääristynyt. Miten sellaisista pinttyneistä ajatusmalleista oikein pääsee irti? Tunnistatteko ongelman? 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mindfulness-harjoituksia kehiin.

Okei. Tiedän käsitteen mutta en ole koskaan kokeillut. Pitää varmaan yrittää. Kiitos. 

Joo, sellaista intensiivisempää keskittymistä siihen missä olet nyt ja mitä teet. Mundfulnessiä, musiikin kuuntelua jne.

Vierailija
42/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli paha mieli puolestasi, tuo on hirveää. Onko miehellä riittämättömyydentunnetta, masennusta, potenssiongelmia, jotain muita terveyshuolia, työhuolia, suorituspaineita? Onko viitteitä että hänellä olisi joku sivusuhde tai katsooko liikaa p*ornoa? Onko viitteitä ettei mies olisi kokonaan hetero?

Siis miehellä ei enää seiso. Kuitenkin testosteroni ja kaikki muutkin arvot on normaalit. Mies sanoo että minussa ei ole vikaa. Minä en ymmärrä missä muualla se vika voi olla. Ja oikeasti tämä tänne kirjoittelu ei auta millään tasolla. Ensinnäkin tässä on se että aina kun kirjoitan näitä viestejä ja kommentteja, mietin asiaa. Toiseksi se että nämä kommentit vahvistavat mun ajatusta siitä että on jotain mitä mulle ei kerrota. Ja sitten mun mieli alkaa miettiä näitä enemmän ja enemmän. Tästä ketjusta saan nyt uutena ajatuksena tuon että ehkä mies ei olekaan hetero.&nbsp

Seisooko muiden naisten kanssa tai miettiessä niitä, se on oleellinen tieto. Silloinhan asia on aivan selvä, et vain ole tarpeeksi kiihoittava, sori. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli paha mieli puolestasi, tuo on hirveää. Onko miehellä riittämättömyydentunnetta, masennusta, potenssiongelmia, jotain muita terveyshuolia, työhuolia, suorituspaineita? Onko viitteitä että hänellä olisi joku sivusuhde tai katsooko liikaa p*ornoa? Onko viitteitä ettei mies olisi kokonaan hetero?

Siis miehellä ei enää seiso. Kuitenkin testosteroni ja kaikki muutkin arvot on normaalit. Mies sanoo että minussa ei ole vikaa. Minä en ymmärrä missä muualla se vika voi olla. Ja oikeasti tämä tänne kirjoittelu ei auta millään tasolla. Ensinnäkin tässä on se että aina kun kirjoitan näitä viestejä ja kommentteja, mietin asiaa. Toiseksi se että nämä kommentit vahvistavat mun ajatusta siitä että on jotain mitä mulle ei kerrota. Ja sitten mun mieli alkaa miettiä näitä enemmän ja enemmän. Tästä ketjusta saan nyt uutena ajat

Niin, sitähän minä sanoin jo koko ajan ajattelevani. Haluaisin lähinnä lopettaa sen ajattelun, en tarvitse vahvistusta sille. 

Miehen omien sanojen mukaan ei seiso millekään mutta mistäs minä voin sitä tietää.  

Vierailija
44/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuolla on tuo mun äsken kirjoittama viesti. Vikana kommenttina tällä hetkellä. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4164791/milta-tuntuu-seksiton-elama-koe…

Lyhyesti. Mies sanoo että ei johdu minusta. Minä taas en ymmärrä mistä muusta se voi johtua. Ja sitä minä pyörittelen päässäni aivan liikaa, ja siitä haluaisin päästä irti. 

Miksi sinä ajattelet sitä seksiä ja sitä onko vika sinussa? Sinuna ajattelisin vain ja Ainostaan sitä, haluatko enää olla parisuhteessa. Miehesi syy seksittömyyteen on hänen ongelmansa, ei sinun. 

Eli takaisin perusasioihin. Mitä sinä haluat ja haluatko miestäsi, koska hän ei tule muuttumaan. 

Vierailija
45/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa soditaan. Muuallakin...

Vierailija
46/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua häiritse se ajatus, että häiritsevistä ajatuksista pitäisi päästä eroon?

Vierailija
47/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa soditaan. Muuallakin...

Toki. Aina on jollain huonommin asiat. Kiitos muistutuksesta. 

En minäkään olisi aiemmin arvannut että tämä olisi minulle näin kipeä asia. 

Vierailija
48/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaasuvalottaa

Vierailija
49/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuolla on tuo mun äsken kirjoittama viesti. Vikana kommenttina tällä hetkellä. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4164791/milta-tuntuu-seksiton-elama-koe…

Lyhyesti. Mies sanoo että ei johdu minusta. Minä taas en ymmärrä mistä muusta se voi johtua. Ja sitä minä pyörittelen päässäni aivan liikaa, ja siitä haluaisin päästä irti. 

Miksi sinä ajattelet sitä seksiä ja sitä onko vika sinussa? Sinuna ajattelisin vain ja Ainostaan sitä, haluatko enää olla parisuhteessa. Miehesi syy seksittömyyteen on hänen ongelmansa, ei sinun. 

Eli takaisin perusasioihin. Mitä sinä haluat ja haluatko miestäsi, koska hän ei tule muuttumaan. 

Haluan olla parisuhteessa. JOS mies myöntäisi että syy hänen haluttomuuteensa/kyvyttömyyteensä on todellakin minussa, silloin eroaisin. Mutta niin kauan kun hän vakuuttaa että minussa ei ole mitään vikaa, että hän rakastaa mua ja haluaa että mun on hyvä olla, niin kauan jään. Haluaisin vain itse kehittyä ihmisenä niin että osaisin nousta tämän asian yläpuolelle, niin että en kärsisi omista ajatuksistani tai siitä että mieheni ei halua minua enää. Näin en voi jatkaa kauaa, oon vain niin rikki koko ajan. 

Vierailija
50/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta luulen tietäväni mitä käyt läpi. Nuoruuteni pitkä parisuhde oli seksitön. Olimme henkisesti ja fyysisesti läheisiä, mutta ei seksiä vuosiin. Muistan hyvin kun siitä tuli minulle pakkoajatus, jota hämmensin päässäni koko ajan. Kävimme myös pariterapiassa, mutta siitä ei ollut apua. Mies lopulta sanoi, että olen läheisempi kuin sisko hänelle ja hän ei voi enää kuvitella seksiä kanssani. Ero oli minulle helpotus ja pakkoajattelu loppui heti.

Menin naimisiin ja liitossa ei ollut seksiongelmia. Nyt lähempänä viittäkymppiä olen taas sinkku ja tapailin miestä, jolla ei seissyt seurassani. Pakkoajattelu käynnistyi kun olin muutaman kuukauden odotellut hänen rentoutumistaan. Samaten alkoi suorittaminen, jotta hän tuntisi olonsa mahdollisimman hyväksi ja turvalliseksi. Mikään ei auttanut. Lopulta jätin hänet. Itsetunto palasi nopeasti ennalleen ja seksiajatukset normaaleiksi. En osaa muuta sanoa kuin että minulle ei käy seksitön suhde ja en voi sellaisessa elää. Toivottavasti löydät jonkun ratkaisun. Mielenterveys on kuitenkin tärkein voimavara elämässä, älä uhraa sitä.

Vierailija
51/51 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, edellinen, kommentistasi. Kyllä kuulostaa siltä että ymmärrät sen mitä tarkoitan. Minulle itselleni on tullut yllätyksenä se että koen tämän näin vahvasti. En olisi aiemmin osannut arvata, kuinka kova paikka mulle on se että mieheni ei halua mua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän