Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 51v normaalia että 3 kerrosvälin kipuaminen kävellen jälkeen jalat ihan hapoilla ja puuskututtaa?

Vierailija
20.12.2024 |

Onko vain normaalia ikään kuuluvaa kunnon huonontumaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on jo verenpainelääkkeet käytössä. vaikea tietää onko kunto niin huono, mutta pumppu voi reistailla ja liian vähän juotavaa.

Meillä on ramppaaminen ylös ja alas asuntoon kolme ja puoli kerrosta, Kyllä se meiltä sujuu, mutta jos on paljon kannettavaa niin huohottamaan panee. Ollaan vasta 75-vuotiaita.

Vierailija
22/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua nuorempi, ja mulla ollut samaa jo vuosikausia. Ei auta harjoituksen lisääminen, päinvastoin vain pahentaa, jalat menee pahimmillaan alta. Lääkäreitä ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi? 

On kyllä aika paljon ylipainoa,,sekin voisi selittää osittain tuota että tuntuu niin pahalta.

Milloin viimeeksi tsekattu veriarvoja? Niitäkin kannattaisi katsoa ja nyt ois kyllä hyvä hetki kääntää kelkka elintapojen suhteen. Tuskin haluat esim. diabetesta, aivoinfarktia, sitä että pelkkä kävely sattuu polviin (nivelrikko), jne jne. Ne sairaudet ei ole niin helppohoitoisia että pillereitä huiviin ja kaikki on taas hyvin, kaikkea muuta. Tarkoitus ei ollut syyllistää mutta mieti. Tsemppiä!

Vierailija
24/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, mutta on vaikea sydämmen vajaatoiminta joka selittää sen.

Vierailija
25/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Itse olen N 54v enkä ole mitenkään kovin liikunnallinen, mutta ei ole tuota ongelmaa.

Asun kerrostalossa johon on kolme aika jyrkkää ylämäkeä, ja sitten kierrerappusia, hissiä ei ole. Asun 3 kerroksessa. Hyvin menee mäet ja rappuset, jopa painavien kauppakassien kanssa.

Vierailija
26/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole! Jos sinulla ei ole hengitys- tai verenkiertoelimistön sairautta, niin kuntosi on yksinkertaisesti huono! Liikutko tarpeeksi? (Ilmeisesti et) Onko ylipainoa? Olen sinua vanhempi ja kuntoni on riittävällä, mielestäni kohtuullisella, liikunnalla parempi kuin ruuhkavuosinani 30 v hujakoilla oli. 

Vierailija
27/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin normaalia, jos harvemmin liikkuu edes portaissa, oli ikä mikä hyvänsä 

Vierailija
28/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi? 

Ei sillä ole merkitystä. Meillä siippa BMI jatkuvasti yli 30 hilppasee neljä kerrosta kiereeportaita aivan vaivattomasti, ei puhettakaan puuskutuksesta.

Vierailija
29/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

En tiedä mitkä sporttipirkot täällä on vastailleet muuta. Kyll ikä tuo monenlaista tullessaan, ei sitä enää ole kolmekymppinen. 

Vierailija
30/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Itse olen N 54v enkä ole mitenkään kovin liikunnallinen, mutta ei ole tuota ongelmaa.

Asun kerrostalossa johon on kolme aika jyrkkää ylämäkeä, ja sitten kierrerappusia, hissiä ei ole. Asun 3 kerroksessa. Hyvin menee mäet ja rappuset, jopa painavien kauppakassien kanssa.

Minä voin hyvinkin vajaassa tunnissa kulkea yli viisi kilometriä, että tunnu missään, mutta portaat ja ylämäet tuntuu, vaikka kävelen päivittäin 8-15 kilometriä, mutta en portaita. Toki se hengästyminen menee äkkiä ohi. 

Vierailija
31/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi? 

Ei sillä ole merkitystä. Meillä siippa BMI jatkuvasti yli 30 hilppasee neljä kerrosta kiereeportaita aivan vaivattomasti, ei puhettakaan puuskutuksesta.

Taatusti on. Pyydä siippaa ottamaan selkäänsä 100 kilon hiekkasäkki. Vieläkö nousee yhtä kepoisesti?

Vierailija
32/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi? 

Todellakin on merkitystä,sillä on suora vaikutus hapenottokykyyn.

Vierailija
33/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläjän sinä olet tottunut hyvin arkiliikkumaan, joten noi asiat ei tuota sulle ongelmia, joku autoileva keski-ikäinen taas puuskuttaa pienestäkin, ei taevita mitään aydänvikaa todellakaan. 

Vierailija
34/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin jos tilanteeni olisi tuo. Olen 51 vuotias myös ja joka päivä tulee tuo sama kiivettyä. Ylipaino pois ja lihastreeniä lisää.

Vierailija
35/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jatkossa hissillä niin ei hapota.

Vierailija
36/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläjän sinä olet tottunut hyvin arkiliikkumaan, joten noi asiat ei tuota sulle ongelmia, joku autoileva keski-ikäinen taas puuskuttaa pienestäkin, ei taevita mitään aydänvikaa todellakaan. 

Kannattaa pitää huolta peruskunnosta. Itsellänikin on kaikin puolin parannettavaa, painostani alkaen. Bmi 28 +, eli ylipainoa on.

T.  N 54v , Jolle mäet ja rappuset eivät aiheuta ongelmia.

Vierailija
37/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi noin ja vähemmästäkin ponnistelusta, kun rauta-arvot romahti järkky runsaiden kuukautisten takia. En meinannu pysyä edes normaalisti kävelevien ihmisten perässä. Jouduin jättäytymään ihan sen takia, että puuskutin niin, että luulin kuolevani. Vuotta aijemmin kun ei ollut vielä vuotohäiriötä, niin juoksin n.50-55 minuuttiin 10 kilometriä ja vielä vuoristoisella reitillä. Ja joo olen ollut lääkärissä, mutta ei näitä asioita helposti korjata. 

N.53

Vierailija
38/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos kerrokset ovat Eiffelin tornissa.

Vierailija
39/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi? 

On kyllä aika paljon ylipainoa,,sekin voisi selittää osittain tuota että tuntuu niin pahalta.

Kulje jatkossa alussa rauhallista tahtia niin, ettei hengästy ja aina muutenkin hissin sijaan portaita. Siinä lihakset vahvistuu ja kunto nousee huomaamatta ja yhtäkkiä huomaat, että menet reippaasti hengästymättä.

Minulla oli syksyllä vähän toisin päin ilmiö, olen sinua 10 v. vanhempi ja painoindeksi 22. Niin elikkä hissi oli kotitalossa rikki ja asun viidennessä kerroksessa. Olin aivan varma, koska en ole ihmeemmin kuntoillut, niin en pääse kuin hitaasti joka kerroksessa levähtäen. Lähdin kipuamaan ylös ja yhtäkkiä rappuset loppuivat. Olin, että mitäs nyt. No kipusin ylimpään eli seitsemänteen kerrokseen enkä ollut edes hengästynyt.

Lääkärissä olisi ehkä hyvä käydä tarkistuksessa. Kerro hänelle syy aivan rehellisesti, että pelästyit huonoa kuntoasi. Siitä se lähtee lääkärin neuvojen kera kunnon nostatus ja mahdollisen sairauden hoito.

Vierailija
40/49 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun ravintola Koulussa 50 v lihava mies meni hissillä alas ekasta kerroksesta katutasoon. Voi luoja näitä läskejä eivät jaksa tuotakaan matkaa rappuja alas