Onko sinulla jo joulufiilistä? 🎄
Kommentit (74)
Ei ole fiilistä tänä vuonna, joten joulu on hyvin pelkistetty: syömme jouluaterian (vanhemmillani), ei muuta. Lapseni on jo aikuinen, joten ei tarvitse senkään puolesta mitään väsätä. Suomen synkkä tilanne (leikkaukset, konkurssit, työttömyys, ahdasmielisyys ja vihamielinen, ylimielinen ilmapiiri) ei oikein nyt anna mitään fiilistä juhlaan. Säästyneet rahat sukanvarteen, niin on hiukan pelivaraa jos tulee tiukka tilanne (kun turvaverkkojakaan ei liiemmin enää ole). Hyvää joulua kuitenkin kaikille, on tässä sentään pitkät jouluvapaat aikaa palautua syksyn työkiireistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole fiilistä tänä vuonna, joten joulu on hyvin pelkistetty: syömme jouluaterian (vanhemmillani), ei muuta. Lapseni on jo aikuinen, joten ei tarvitse senkään puolesta mitään väsätä. Suomen synkkä tilanne (leikkaukset, konkurssit, työttömyys, ahdasmielisyys ja vihamielinen, ylimielinen ilmapiiri) ei oikein nyt anna mitään fiilistä juhlaan. Säästyneet rahat sukanvarteen, niin on hiukan pelivaraa jos tulee tiukka tilanne (kun turvaverkkojakaan ei liiemmin enää ole). Hyvää joulua kuitenkin kaikille, on tässä sentään pitkät jouluvapaat aikaa palautua syksyn työkiireistä.
Mulla ei ole niitäkään, 3 päivää keskellä viikkoa.
Kuuntelen Jouluradiota nyt ja yritän päästä tunnelmaan 🤶
Tip tap tip tap tipe tipe tip tap 🎅
Ei, töiden tyhypäivästä sain lahjaksi koronan. Sairastaessa menee.
Se odotus alkaa jo juhannukselta, syksyllä mökillä teen joulukortit, lahjoja ostan pitkin vuotta kun näen jotain sopivaa jollekin. Syyskuussa led kausivalot partsille, kesällä on hämäräkytkin led kynttilöitä partsilla ja sisällä, marraskuun puolivälissä kyntteliköt ikkunoihin, kuusi sisälle ym koristelut. Adventtina on kaikki valmiina, leipomukset leivon lähempänä joulua.. Joululeffoja onneksi näkyy ja joulukirjat ym uutuudet tilasin jo keväällä.. Kuumaa kaakaota, kermavaahtoa ja piparminttutikku sekaan sekä hyvä kirja, viltti ympärille, kissa viereen, oi että 😍. Mä tykkään syksystä ja talvesta.. Tänäänkin kävin metsässä kävelyllä, sopivasti pakkasta ja lunta satoi, jo kolme päivää satanu.. Hiljaista oli, tikka nakutti lähellä ja uusi pehmeä lumi missä kahlata polkuja pitkin.. Joulufiilis 😍
On fiilistä! Kuusi ja piparitalo tuoksuu. Tänään ja huomenna ruokien valmistelut ja leipominen. Kuusen alle on kerääntynyt lahjoja. Sauna tuoksuu mäntysuovalle. Jouluastiat nostettu esille. Joulumusiikki soi silloin tällöin. Kaikki tehty rennosti ja tullut itsestään, en esim. pese saunaa jos ei huvita. Kiva ja rento fiilis kotona, mitään ei tehdä pinna kireellä.
jouluni on jo ohi, kaljat ja viina juotu to-la- nyt on enää kotikalja kuhisemassa enkä jaksa hakea lisää keskaria
Eipä oikein. Naapuri popittaa aivan muuta kuin joululauluja.
Aina on tähän aikaan vuodesta pikkasen mukavasti joulufiilistä ei silleen liikaa ettei tuu yli annostus ja sätki ja kuole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole niitäkään, 3 päivää keskellä viikkoa.
No tupla palkka sitten kai kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vasu pois!
SPÄMMI POIS
Vielä pari viikkoa sitten olin huolissani joulufiiliksen ilmaantumisesta. Olin kuitenkin asetellut jo kuuset ja muut joulukoristeet - vaikkakin aluksi hieman vastentahtoisesti. Onneksi kuitenkin tein sen, koska myöhemmin oli jaksamisen kanssa niin haastavaa, etten olisi jaksanut muuta tehdä kuin itkeä ja nukkua. Nyt olen niistä fiiliksistä noussut ja voin jopa sanoa että joulufiilikseni on niillä korkeuksilla missä se yleensäkin on. Oli jotenkin pysäyttävä huomata, miten suuri osuus mielenterveydellä on joulufiiliksen muodostumisessa.
Aluksi pääsin tunnelmaan joululaulujen ja -ohjelmien kautta. Olemme ystäväni kanssa järjestäneet tänäkin vuonna lahjakalenterin, joten jokapäiväisestä lahjojen avaamisesta ei ole ollut haittaakaan. Aloin jo suunnittelemaan kalenteria ensi vuodeksi, ja siinä on ollutkin ehkä se suurin avain joulumieleeni. Juon nyt aamuteeni jouluisilla mausteilla ja olen tehnyt valmiiksi glögiä ja joulusimaa - joista muuten leviää aivan hullaannuttavia tuoksuja kotiin! Suloinen suklaatalo luo tunnelmaa ajastetuilla valloillaan ja joulukukkien avautumista on ollut mukava seurailla. Eilen leivoin taatelikakun ja joulutorttuja teen pienissä erissä sitä mukaan kun uunia lämmittään. Jouluaattonahan se suurin tunnelma muodostuu, kun laatikot valmistuvat uunissa samalla kun joulupukin kuuma linja kuuluu taustalla :)
Jaksuhali, kyllä se ohi menee. Yritetään kestää!