Oletteko syöneet odotusaikana mäkin hampurilaisia?
Niissähän on cheddar-juustoa, jota ei tietääkseni ole tehty pastöroidusta maidosta eli listerian vaara on.
Itse olen syönyt muutaman kerran, en tiedä onko siinä vaaraa...ne on niin hyviä että 9kk tuntuu ikuisuudelta jos joutuisi olemaan ilman.Kuinka moni oikeesti on saanut listerian mäkin hampurilaisesta,tuskin monikaan,olisihan siitä varmaan lukenut jostain...
Kommentit (10)
Oonko joku kamala äiti ja piittaamaton (tulee vaan aina mieleen kun näitä ruokakeskusteluja lukee) mutta oon syönyt ihan kaikkineen päivineen, ainakin oma suosikkini on tuplajuusto :D
Itse olen kans pärjännyt maalaisjärjellä ja terve lapsi syntynyt. Nyt uudestaan raskaana ja hamburilaiset syön hyvällä omallatunnolla samoin joskus maksa-makkaraa.
käykääpäs ihan kurillanne lukaisemassa tämä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9409418&t=9409418&appid=&…
ja tosissaan, juusto on se juttu =)
mussa on kyllä lievää halua ihan provosoida tällä ruokajutulla, että esim työpaikan ruokailussa mun oli " pakko" ottaa lautaselle semmoisia suositusten vastaisia murkinoita joista en edes erityisemmin pitänyt... ihan vaan osoittaakseni vauhkommille että samaa ilmaa raskaanakin hengitellään.
tää hampurilaisjuttu ei ole provosointia, vaan ennen tämän pinon lukemista en ole edes kuullut tuosta juustojutusta. tai siis, en ole ajatellut. enkä ajattele vastakaan, mutta tarkoitin etten tiennyt kenenkään ajattelevan... jotenkin noin...
turha stressata turhista, kokoaikainen huoli sitä paitsi vaikuttaa vauvaan haitallisemmin kuin väärä suupala silloin tällöin raskausaikana.
Kyllä ja hyvällä ruokahalulla. En jaksa kaikkesta suuhunpantavasta stressata.
Vinku75:
käykääpäs ihan kurillanne lukaisemassa tämä:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9409418&t=9409418&appid=&…
Ihan älytöntä tekstiä. Ihan kuin raskaana oleva ei SAISI noudattaa mitään suosituksia odotusaikana! Asiavirheitäkin oli tuossa linkitetyn viestin " listassa" . Esim. pellavansiemenissä ei ole mitään bakteereja mitä pitäisi välttää, vaan raskasmetallikertymiä jotka hidastavat sikiön kasvua samalla tavoin kuin tupakan nikotiini. Elikkä olisko sittenkin jotain aihetta noudattaa esim. sitä välttämis-suositusta??????
Suosituksiahan nämä kaikki annetut välttämislistat yms. tosiaan on, eikä ne ole edes käytössä kaikissa muissa maissa. Mutta miksi odottava äiti ei YHTÄÄN saisi olla huolissaan sikiön terveydestä? Miksi sellainen äiti halutaan heti leimata ylihuolehtivaksi hössöttäväksi sekopääksi?
kannataa ottaa jostain muualta asiasta selvää kuin nettipalstalta kysymällä. Täältä ei varmastikaan mitään lääketieteellisiä totuuksia löydy tai ainakin on suuri vaara joutua harhaan.
Luottaisitte itseenne/lääkäreihinne, se hysterian määrä mitä tällaisilla älä syö sitätätä äläkä tee tota topiceilla aiheutetaan on ihan naurettavaa. Ei voi kuin ihmetellä että miten niinkin moni raskaus päättyy onnelliseen synnytykseen kun elämä on plussasta lähtien täynnä kauhukuvia...
Niin kyllästynty näitä topicceja lukemaan :(
Ja yleisesti ottaen syön mitä mieli tekee.Sen verran on kuitenkin maalaisjärkeä että en syö äyriäisiä,majoneesia ym...ellen ole varma että tulevat suoraan kylmästä suuhun tai ole tuoreita.
Olin viikon lomalla ystäväni luona maatalossa. Sielä ei maitoa osteta kaupasta vaan otetaan tankista. Kyllähän se mielessä kävi, että ei ole pastoroitua, mutta mailman sivun on ihmiset syönyt ja juonut raskaus aikana mitä mieli tekee...ennen otettiin sitä tissinlämmintäkin. Mielestäni vähän turhaa, mutta jokaisella on oma kanta... Mukavia odotushetkiä kaikille.
Oletko koskaan kuullut että hampurilaisen välistä voi jättää pois jotain? Minä jätän majonneesin joka kerta pois ja otan lisää sipulia joka hampurilaiseen :)
Kyllä se majonneesi on mielestäni suurempi riski kuin se juusto. Majonneesissa on raakaa kananmunaa ja monesti ne majonneesit on pitkään pöydällä jne... Niissä bakteeri ennenmminkin kasvaa!