Olen hiljainen ja kiltti nainen, miksi olemukseni ärsyttää työpaikoilla voimakkaita persoonia?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten savustavat ulos
Been there
Niin siinä käy.
Eräs keljuili harva se päivä, ja kun en reagoinut yhtään mitenkään, kun tajusin sen yrittävän savustaa minut ulos, niin se alkoi valehdella, että olen ilkeä hänelle.
Psykopaatteja voi olla yllättävissäkin ihmisissä.
Vaikea ottaa kantaa, kun en tiedä miten tää kiltteys ja hiljaisuus ilmenee olemuksestasi ja miten tämä ärsyynnys ilmenee.
Kiltteys ja hiljaisuus eivät mua itsessään ärsytä, mutta jos tällainen henkilö on ihan lapanen, ei ota mihinkään kantaa, ei uskalla hoitaa vaikeampia asiakkaita, ei osaa pyytää apua tms, että se alkaa vaikuttamaan työn laatuun ja sujuvuuteen, niin se kyllä pännii.
Mä olen hiljaisen ja kiltin näköinen nainen mutta voimakas persoona. Ja ärsytän hyvin monia ihmisiä. Ne eivät kai voi sietää sitä, että ulkoinen olemukseni ja luonteeni eivät vastaa toisiaan :)
Itse olen rauhallinen introvertti (mutta pirun tehokas), ja se tuntuu ärsyttävän monia. Kuvittelevat automaattisesti, että minulla ei ole ystäviä tai mielipidettä.
Itse olin aikoinaan työpaikassa jossa oli vaihdevuosi-ikäinen yhtä pitkä kuin leveä matami. Teknisen alan hommia tehtiin. Olin nuori ja hiljainen, osin epävarma ja halusin kovasti oppia. Muistan ikuisesti kun rouva julisti että ei tarvitse tietää tuollaisia asioita. Haukkui vaatteitani, persoonaa muille ja muilla oli hauskaa. Onneksi koko paska meni konkkaan.
Kysyt asiaa kysymyksellä joka sisältää oletuksen. Me ei voida tietää, mutta ehkä tuollainen asioiden olettaminen muista ihmisistä on vähän ärsyttävä piirre?
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Ehkä he luulevat että hiljainen tuomitsee, vaikka on vain erilainen, haluaa olla rauhassa. Pitäisi aina lähteä mukaan läpänheittoon tms.
Niinpä, samaa ihmetellyt
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hiljaisen ja kiltin näköinen nainen mutta voimakas persoona. Ja ärsytän hyvin monia ihmisiä. Ne eivät kai voi sietää sitä, että ulkoinen olemukseni ja luonteeni eivät vastaa toisiaan :)
Oikeutatko huonoa käytöstä voimakkaalla persoonallasi? Moni tekee niin.
Oletko hidas väivelö töissäsi? Omassa työpaikassa tällainen joka jumalattoman hidas ja valehtelee päin naamaa. Hiljainen koska yksinkertaisesti on niin tyhmä. Viestiä viety eteenpäin ettei pärjää ilman muiden auttamista mutta ei - täällä ristinä vaan tököttää koneellaan.
Vierailija kirjoitti:
He ovat kateellisia
Miksi joku olisi vässykälle kateellinen? Maailmassa on kuule muitakin tunteita. Esim ärsyyntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hidas väivelö töissäsi? Omassa työpaikassa tällainen joka jumalattoman hidas ja valehtelee päin naamaa. Hiljainen koska yksinkertaisesti on niin tyhmä. Viestiä viety eteenpäin ettei pärjää ilman muiden auttamista mutta ei - täällä ristinä vaan tököttää koneellaan.
Tämä.
M23 kirjoitti:
Ihmiset ovat outoja.
Autistiretardi hiljaa. Mene katsomaan niitä animeja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rauhallinen introvertti (mutta pirun tehokas), ja se tuntuu ärsyttävän monia. Kuvittelevat automaattisesti, että minulla ei ole ystäviä tai mielipidettä.
Tämäkin vielä. Introvertilla ei ole mielipiteitä, jos kukaan ei älyä kysyä :)
Hiljaisuus on tottakai ok, mutta pystytkö ja rupeatko aina tarvittaessa suoraan viestintään työasioita koskien?
Oot luultavimmin parempi työntekijä kuin he.
Jotkut voimakkaat persoonat ovat yleisesti vittuuntuneita vähän kaikkeen ja kaikkiin. Oletko varma että olet erikoisärsytyksen kohde? Ehkä heillä vaan ei mene niin hyvin ja elämä ottaa päähän
Tää matami oli itse viinaan(Viiniin) menevä, ilkeä, kiero ja nussinut pomoaan vuosia. Ilmeisesti oli tullut liian vanhaksi ja rumaksi siihen hommaan. Huomasin kyllä pomon katseet kun kuljin ohi itse en ollut kiinnostunut.
Ei kai kukaan aikuinen, työssäkäyvä ihminen kuvaile itseään sanalla "kiltti."
Hissukat nähdään luusereina