Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hiljainen ja kiltti nainen, miksi olemukseni ärsyttää työpaikoilla voimakkaita persoonia?

Vierailija
20.12.2024 |

Olen kaikille ystävällinen.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kateellisia

Vierailija
2/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Ehkä he luulevat että hiljainen tuomitsee, vaikka on vain erilainen, haluaa olla rauhassa. Pitäisi aina lähteä mukaan läpänheittoon tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänekäs ja veemäinen mies. En tietääkseni ärsytä ketään. 

Vierailija
4/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää voimakkaat persoonat pääosin tai kaikki naisia?

Vierailija
5/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät voi miellyttää teitä.

Vierailija
6/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äänekäs ja veemäinen mies. En tietääkseni ärsytä ketään. 

Mutta vitutat kaikkia, on menty ärsytyksen yli jo.

Vierailija
7/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten savustavat ulos

Been there

Vierailija
8/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tätä tarvitse alapeukuttaa, ei tää mitään misogyniaa ole, sillä nyt vaan on merkitystä, sillä se vaikuttaa vastaukseen aika paljon.

Vierailija
9/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tätä tarvitse alapeukuttaa, ei tää mitään misogyniaa ole, sillä nyt vaan on merkitystä, sillä se vaikuttaa vastaukseen aika paljon.

Voitko selittää?

Vierailija
10/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Vierailija
11/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon yhdistettynä vielä kaunis ulkonäkö niin kyllähän niitä lihavia räväköitä rääväsuita vituttaa. 

Vierailija
12/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

No en olisi halunnut, sillä kysymyksen ainoa tarkoitus oli lyhentää tekstiä Raamatun mittaisesta edes hieman, mutta yritetään nyt sitten selittää. Täällähän joutuu pelaamaan sterotypioilla, sillä en tunne kysyjää, enkä kysymyksen kohteita, voisin yrittää kysyä tarkentavia kysymyksiä, mutta silloinkin joutuisin luottamaan aloittajan vastauksiin, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että hänen tulkinta on välttämättä sama kuin omani olisi, ihmiset ei myöskään osaa analysoida itseään muiden silmin melkein ikinä, joten tuo hiljainen ja kilttikin voi olla pelkästään hänen oma näkemyksensä jota muut ei jaa hänen kanssaan, se voi myös olla täysin yhdentekevää tuossa yhtälössä. 

Edelleen, täysin sterotypian mukaan, silloin kun nainen kirjoittaa "voimakas persoona" toisesta ihmisestä, kyseessä on yleensä toinen nainen, miehestä todennäköisesti käyttäisi toisenlaista ilmaisua.

Oletko oikeasti itse sitä mieltä, että naiset ja miehet ei käyttäydy ja tulkitse asioita eri tavalla? Jos olet niin iso käsi siihen suuntaan, että et näe sukupuolten välistä eroa.

Vastaus tosiaan olisi ollut "kyseessä voi olla tämä tai tämä tai vaikka tämä" tyylinen vastaus, joten ajattelin, että tuo olisi ollut helppo kysymys vastata ja olisi rajannut mahdollisuuksia edes hieman.

Esimerkiksi:

Jos tuo voimakas persoona onkin sellainen showmies niin käytös voi johtua vaikka siitä ettei saa hiljaiselta ja kiltiltä naiselta minkäänlaista vastinetta showstaan ja kyllähän sellainen showmiestä ärsyttää.

Jos tuo voimakas persoona onkin nainen, niin hän voi vaikka nähdä hiljaisen ja kaikille kiltin naisen kynnysmattona jonka yli kaikki (varsinkin miehet) kävelee ja se taas ärsyttää häntä.

Nää oli vaan kaksi esimerkkiä siitä miten asiaan voi vaikuttaa se onko kyseessä naiset vai miehet ja niitä vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon lisää. Olisihan hän voinut myöskin vastata, että siihen kuuluu sekä naisia että miehiä.

Tyydyttikö vai jatkanko?

Vierailija
13/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitää voimaantua ja mennä sinne hoitoalalle missä kaikki äänekkäät ja vittumaiset naiset ovat.

Vierailija
14/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ärsytys näkyy?

Joskus jos pitäisi hoitaa yhteisiä asioita ja ottaa kantaa, niin on ärsyttävää jos aikuinen ihminen ajattelee että juuri hänellä on oikeus ottaa passiivinen rooli, ts muut hoitavat. Erityisen ärsyttävää, jos asia ei oikeasti ole ko henkilölle ihan sama, ja se tulee sitten muuten ilmi. 

Toinen on se, että en minä tee hiljaisten ihmisten seuralla mitään. Kaipaan keskusteluseuraa, en yleisöä. Eli valitsen mielummin kahvipöydän jossa on keskustelua kun hiljaisuutta, tai juon kahvin itsekseni. Nähdäkseni minulla on tähän oikeus. Tähän ei liity ärsytystä, lähinnä vain ettei minulla ole velvollisuutta olla keskustelun seremoniamestari.

Vierailija
15/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Showmiehet yrittää saada siltä hiljaiselta naiselta reaktioita kiusaamalla sitä ja se hiljainen nainen joutuu tekemään rikosilmoituksia

Vierailija
16/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ärsytys näkyy?

Joskus jos pitäisi hoitaa yhteisiä asioita ja ottaa kantaa, niin on ärsyttävää jos aikuinen ihminen ajattelee että juuri hänellä on oikeus ottaa passiivinen rooli, ts muut hoitavat. Erityisen ärsyttävää, jos asia ei oikeasti ole ko henkilölle ihan sama, ja se tulee sitten muuten ilmi. 

Toinen on se, että en minä tee hiljaisten ihmisten seuralla mitään. Kaipaan keskusteluseuraa, en yleisöä. Eli valitsen mielummin kahvipöydän jossa on keskustelua kun hiljaisuutta, tai juon kahvin itsekseni. Nähdäkseni minulla on tähän oikeus. Tähän ei liity ärsytystä, lähinnä vain ettei minulla ole velvollisuutta olla keskustelun seremoniamestari.

Olipa epäsensitiivistä tekstiä. 🥺

Vierailija
17/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ainoa syy voi olla että erotut joukosta. Minulla on äänekäs sukulainen, jolla on mielipide joka asiaan, minkä myös sanoo. Itse en jaksa hänen kommenttejaan joten olen hiljaa. Tämä ärsyttää häntä.

Vierailija
18/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt käy mitenkään ilmi mitä "kiltteys" ja "hiljaisuus" tarkoittaa. Elämän varrella on tullut paljon erilaisia kilttejä ja hiljaisia ihmisiä vastaan työpaikalla. Osa kyllä puhuu ja vastaa ihan asiallisesti kun kysyy jotain, mutta ei liikoja juttele. Ei ärsytä yhtään, annan olla rauhassa jos ei halua keskustella. Osa on mykkiä eikä vastaa mitään, tai saattavat hyvin yksoikoisesti (jopa kiukkuisesti) ynähtää jotain. Silloinkin kun kysyy työhön liittyvää asiaa johon tarvisi vastauksen. Nämä ärsyttää. Samaten kiltteys, osa uskaltaa sanoa ääneen epäkohdista kun tarve on, asiallisesti ja meuhkaamatta, tervehtivät ja heistä huokuu ystävällisyys hiljaisuudesta huolimatta. Jotkut ovat "ei mitään väliä ja aivan sama"-tyyppejä, mitään omaa mielipidettä ja kantaa työasioihin ei sanota kun ollaan niin kivoja ja kilttejä. Pipoa kiristää nämä olevinaan mukavat ihmiset.

Vierailija
19/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset- jotkut hyödyntää toisten heikkoudet. Näkevät herkkyytesi.

Lopettavat heti, kun otat oman tilasi. Ota se hybin mielin. Olet just hyvä omana itsenäsi.

Sinilla on siellä sinun paikkasi.

Ei tarvitse peilata niihin pöljiin. Olkoon omissaan.

Vierailija
20/65 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ärsytys näkyy?

Olipa epäsensitiivistä tekstiä. 🥺

Millä tapaa? Kerron vain omia tunteitani. Eivät kai minun tunteeni ole vähemmän tärkeitä kuin hiljaisten. Toiminnastani et tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi