Suomessa itsensä työllistäminen on tehty mahdottomaksi
Kun ennen omistit hevosen ja kärryt saatoit ruveta vossikka kuskiksi tai omistit auton ja ajokortin sait ajaa taksia. Nyt jahdataan uberkuskeja työnteosta. Liikenneluvan vaatima pankkitakaus ensimmäiseltä autolta on 9000€. Yel ja ennakkovero perustuu mielikuvitus tuloihin. + Paljon muita työnteon konkreettisia esteitä.
Kommentit (55)
Olen ollut rakennusalan yrittäjä 30 vuotta ja olen aina pärjännyt hyvin. Palkkaa olen nostanut 3500 netto kuukaudessa ja yrityksen puolesta on autot ym. Sen olen oppinut että ahkerat pärjäävät aina eivätkä valita pienestä. Ne jotka valittavat joka asiasta ovat yleensäkin vähemmän ahkeria ja liaan mukavuudenhalusia. Työtä ahkerasti tekemällä pärjää aina tässä maassa.
Ahkeruus ja Suomalainen Sisu sillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut rakennusalan yrittäjä 30 vuotta ja olen aina pärjännyt hyvin. Palkkaa olen nostanut 3500 netto kuukaudessa ja yrityksen puolesta on autot ym. Sen olen oppinut että ahkerat pärjäävät aina eivätkä valita pienestä. Ne jotka valittavat joka asiasta ovat yleensäkin vähemmän ahkeria ja liaan mukavuudenhalusia. Työtä ahkerasti tekemällä pärjää aina tässä maassa.
Ahkeruus ei riitä. Pitää olla myös hyvä liikeidea ja kyky hankkia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että yrittäjäpuolue kokoomuksella ei näihin kiinnosta puuttua. Sen sijaan tehdään typeriä rahansiirtoja jo valmiiksi tienaaville yrityksille.
Kokoomus ei ole pienyrittäjän puolue. Ei kyllä ole mikään muukaan.
Soteri-rekisteri oli kaiken huipentuma. Sen toimimattomuus suoraan esti työn tekemisen.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö suomi. Globaalisti tälläinen työnteon rajoittaminen on aika harvinaista. Ennen räjäyttäjän paperit sai vielä pioneerina armeijasta mutta nykyään ei riitä vaikka olisi käynyt minkälaiset koulut, pitää olla työkokemusta ja palkkakuitit. Myös ison E:n sai ennen armeijasta kuljettajana siviiliin mutta nykyään ei. E kortti on vain puolustusvoimien kortti.
Sääntö Suomi on hyvä asia tavalliselle ihmiselle. Säännöt suojaavat yrittäjien mielivaltaa vastaan.
Byrokratia tappaa idean ja verottaja lapioi mullat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi ensi vuonna se asumistuen 10'000 euron omaisuusraja, niin pienimuotoisenkin harrasteluyritystoiminnan harjoittaminenkaan ei kannata. Meidät halutaan passivoida täysin ja passiivisuudesta seuraa yleinen apatia ja liikkumattomuus ja huonot elintavat ja siitä seuraa entistä suuremmat terveys- ym. menot veronmaksajille.
Meidän sosiaalituet on passivoivia. Säästääkään ei voi, että voisi investoida johonkin mistä tulisi tuloja myöhemmin. Valtiomme mieluummin maksaa oleskelusta miljoonia ihmisen elämän aikana kuin katsoo pari vuotta taitojen ja varallisuuden kerryttämistä läpi sormien ja maksaa ne perustuet mitä on. Jonka jälkeen ihminen pääsisi pois tuilta . Ja näin se systeemi vaan toimii. Suomalainen maksaa satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennenkään sitä hevosta ja kärryjä saanut ilman alkupääomaa hankituksi.
Ja pakkohan yhteiskunnassa on säädellä, miten täällä voi toimia? Eikö tuo Bernerin taksilain vapauutus näyttänyt konkreettisesti, mitä ongelmia voi seurata? Ei ennen tarvinnut pelätä tulevansa huijatuksi, hakatuksi ja R:ais.katuksi, jos otti taksikyydin kotiinsa?
Juuri mikään ei ole helpompaa Suomessa, kuin ryhtyä yrittäjäksi. Toiminimiyrityksen perustaa alle tunnissa, Osakeyhtiön perustaminen on yhden päivän homma.
YEL ei perustu mielikuvitukseen, vaan siitä on selkeät ohjeet. Ennakkoveron perintä ei perustu mielikuvitukseen, vaan verotus on nykypäivänä ihan reaaliaikaista, lähes päivän tarkkuudella.
Se, että jos et pysty saamaan siihen firmaasi kassavirtaa eli liiketoimintaa edes sen vertaa, että pystyy YEL:in maksamaan, niin se ei ole yhteiskunnan homma järjestää, vaan sinun itsesi.
Tuo Bernerin taksihässäkkä on hyvä osoitus siitä, että säännöt ovat hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus työttönyysturvaankin evätään jos alkaa yrittäjäksi. Ei ihme että yrittäjyys ei Suomessa kannata. Kannattavampaa on toivoa että joku palkkaa tai sitten maata kotona.
Aina voi liittyä yrittäjien työttömyyskassaan, semmoinenkin on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo ratkaisisi monet ongelmat. Ei katsoisi sitä onko palkansaaja vai yrittäjä. Työttömyys olisi puolitettavissa kun moni pystyisi työllistämään itsensä.
Meillä ei ole varaa perustuloon. Se olisi nopeasti ajateltuna kätevää, mutta käytännössä ei onnistu.
Perustulo pitää olla vaan sen verran pieni, ettei sen varaan jääminen olisi houkuttelevaa.
Se on aina houkuttelevaa jos sillä suinkin vaan pystyy elämään. Jos taas ei pysty edes hyvin suurta niukkuutta noudattaen niin sitten perustulo menettää merkityksensä koska siitä tulee enemmän vain jonkinlainen lapsen viikkorahaan rinnasteinen asia.
Lapselle viikkoraha on kiva kun sen saa pitää itsellään vanhempien kustantaessa koko muun elämän. Jos lapsi maksaisi viikkorahasta ruoan, sähkön ja asumisen hinnan niin sitä ei kutsuttaisi enää viikkorahaksi vaan tuloksi. Meinaatko, että perustuloon maksettaisiin jotain lisää päälle vai mitä? Eihän se olisi perustulo.
Ensimmäisen onnistuneen sydämensiirron teki kirurgi, jolla ei ollut lääketieteen koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on suomessa niin vahvassa asemassa ettei täälä voi itseään järkevästi työllistää.
Halpa heitto, vaativat lupakäytännöt eivät edellytä sosialismia, vaikkakin mielenlaatua mieluummin ehkäistä vahinkoja kuin jälkikäteen saada joku sellaisista vastuusen; niistä on etua isommille yksityisille yrityksille, kun kilpailijoita ei ole niin helppo perustaa.
Valtava byrokratia vaatii kaikenlaisia järjenvastaisiakin lupahakemuksia milloin mistäkin keksitystä asiasta,
Mainitse jokin turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin on tuo vakuutusmaksu joka määräytyy mielikuvitustulojen mukaan. Miksei voi määräytyä oikeiden tulojen mukaan?
Äläpä valehtele.
Sinä saat kuule ihan itse ilmoittaa se YEL-tasosi. Ilmoita vaan kymppitonni per vuosi, niin ei ole kovat maksut. Mutta älä kitise, jos tarvitset sosiaalisia etuuksia, koska ne lasketaan sen mukaan. Mutta perustoimeentulo on taattu myös yrittäjälle.
Terv. Yrittäjä
Ei toimi noin enää.
Jännä, että yrittäjäpuolue kokoomuksella ei näihin kiinnosta puuttua. Sen sijaan tehdään typeriä rahansiirtoja jo valmiiksi tienaaville yrityksille.