Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oatly, Valio ja moni muu lopettaa vegaanisten jäätelöiden ja sorbettien valmistuksen

Vierailija
20.12.2024 |

Vegaanisillä jäätelöillä ja sorbeteilla, jotka sopii vegaaniseen ja maidottomaan ruokavalioon, on ollut niin pieni ja marginaalinen kuluttajakunta että tuotteiden valmistus ajetaan alas ja esimerkiksi Oatlyn kaurajäötelöt ovat jo kadonneet ruokakaupoista ympäri maailman. Oatly suosittelee korvaamaan jäätelöt jatkossa kaurajogurtilla, joka yhtiön mukaan ajaa samaa asiaa kuin jäätelöt.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun aiheesta ei löydy mitään uutista. Kun googlettaa niin tulee pelkästään tämä keskustelu eikä mitään oikeaa tietolähdettä...

Vierailija
22/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius on mielisairaus, ihminen on luonnollisesti omnivori eli sekasyöjä. Ja mitään maitoallergiaa ei ole olemassa, sen te woket olette keksineet ihan itse kuten enemmistön muistakin ruoka-aineallergiasta, sillä oikeasti kyse ei ole siitä että ei voi syödä vaan siitä että on vain nirso eikä halua syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Choice smooth vanilla soijajäätelö on tosi hyvää. Olen sitä vieraillekin laittanut jälkiruokaan ja kun olen sitten kertonut, että se on soijajäätelöä, ovat ihan hämmentyneinä maistelleet, että oikeastiko, onpa hyvää. Jotkut on kertoneet, että he on alkanut ostaa sitä kotiinkin silloin, kun tarvitsee vaniljajäätelöä, koska on paremman makuista kuin tavallinen. 

Vierailija
24/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitushan on täyttä peetä, eikä pidä lainkaan paikkaansa.

Käykääpä isommissa kaupoissa katsomassa maidottomien jäätelöiden määrää, niitä on todella paljon. Myös maitoallergiset niitä syövät, eikä vain vegaanit.

Vierailija
25/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että silti on kysyntää tervellisemmälle luomulle, maidolle, maitojäätelölle, mehujäälle ja vegaanisille. Kaikki kelpaa. Ei lisäaineita kasa.

Vierailija
26/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Sen enempää Oatly kuin Valio ei ole tehnyt mitään ilmoitusta eikä lehtiuustista siitä että tuotteet eivät enää jatkuisi. Ette vain osaa etsiä tuotteita kaupasta tai sitten kuljette ostoksilla silmät kiinni. Löytyy varmasti jokaisesta kaupasta, niin pienistä kuin suuristakin.

Vierailija
27/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä noiden valmistajien vegaaniset jäätelöt hyviä ole olleetkaan. Sen sijaan esim. Kolmen Kaverin vegaanijäätelöt on niin hyviä, että usein ostan niitä, vaikka olenkin laktovegetaristi, eli mulle käy lehmänmaidostakin tehdyt. 

Jos tykkäät transrasvoista. 

Itse asiassa niissä on transrasvoja vähemmän kuin lehmänmaitojäätelössä, lehmänmaidossahan niitä aina jonkin verran on. Muutenkin transrasvalle on nykyään tiukat rajoitukset, ei sitä tarvi missään Suomessa myytävissä tuotteissa pelätä. 

Kolmen Kaverin vegaanijätskissä se mikä joillekin voi olla ongelma on kookosrasva, sehän on kovaa tyydyttynyttä rasvaa. Mutta niin on maidon rasvakin, kumpikaan ei ole erityisen terveellistä, mutta ei kohtuudella käytettynä haittaakaan.

Vierailija
28/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin. Oatlyn jäätelöitä on Googlen hakusivun perusteella esimerkiksi S-ryhmän, K-ryhmän, jonkun Minimanin ja Lidlin valikoimissa.

Vierailija
29/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä linjaus, noita turhia veke tuotteita ei kukaan tarvitse. 

Vierailija
30/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisissa jäätelöissä on aina jokin ihmeellinen sivumaku verrattuna kermapohjaisiin jäätelöihin, kaurapohjaisissa eritoten. Rakenne on myös yleensä vetisempi.

Vierailija
31/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorbetti on vegaaninen muutenkin. 

Joissakin sorbeteissa on kananmunaa ja joissakin on jopa ollut maitoa. Kannattaa siis olla varovainen ja syynätä tuoteseloste jos ostaa sorbetteja.

KUOLISIN jos suuhun tulisi 1 mg kananmunaa 😱. 

- Ada24, vegan

Typerä asenne pilkata toisten vakaumusta. Nälvitkö myös esim. juutalaisia tai islaminuskoisia samoin, että kuoletko jos suuhun tulee 1 mg sianlihaa? No ei se mitään, mitään muuta et osoita kuin oman tyhmyytesi tällaisella pilkkaamisella.

Vierailija
32/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap menee ensikerralla kauppaan silmät auki niin löytyy se Oatly sieltä kaupan kylmähyllystä kun näkeekin jotain. En usko että ovat kadonneet minnekään eikä netistä löydy edes mitään uutista asiasta että näin olisi.

Vierailija
33/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisissa jäätelöissä on aina jokin ihmeellinen sivumaku verrattuna kermapohjaisiin jäätelöihin, kaurapohjaisissa eritoten. Rakenne on myös yleensä vetisempi.

Minusta kookospohjaisissa se sivumaku on hyvä, ainakin tällaiselle joka tykkää kookoksesta. Minusta se on jopa parempi kuin maidon maku.

Vierailija
34/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä uutinen oli missä....? 

Vierailija
35/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegetys on wokea, itse diagnosoidut maito- ja ruoka-aineallergiat vielä wokempaa. Go woke, go broke.

Vierailija
36/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorbetti on vegaaninen muutenkin. 

Joissakin sorbeteissa on kananmunaa ja joissakin on jopa ollut maitoa. Kannattaa siis olla varovainen ja syynätä tuoteseloste jos ostaa sorbetteja.

KUOLISIN jos suuhun tulisi 1 mg kananmunaa 😱. 

- Ada24, vegan

Typerä asenne pilkata toisten vakaumusta. Nälvitkö myös esim. juutalaisia tai islaminuskoisia samoin, että kuoletko jos suuhun tulee 1 mg sianlihaa? No ei se mitään, mitään muuta et osoita kuin oman tyhmyytesi tällaisella pilkkaamisella.

Ei noista kannata välittää. Tuollainen käytös johtuu ihan puhtaasti kognitiivisesta dissonanssista joka syntyy siitä kun oma etiikka ei kuitenkaan kestä omia kulutusvalintoja.

Vierailija
37/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan töissä oli näitä vegaaneja ja kauramaidon litkuttajia. Kun sitten kesällä vein jäätelöä, sekä kerma- että kaurajäätelöä, katosi aidot jäätelöt hetkessä ja sitä kaurapaskaa ei suostunut syömään edes ne vannoutuneet kaura-vegaani-litkuttajat. Siellä se pyöri pakasteessa syömättömänä. Joten ei yllätä uutinen.

Miksi keksit tällaisen jutun väkisin?

Vierailija
38/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius on mielisairaus, ihminen on luonnollisesti omnivori eli sekasyöjä. Ja mitään maitoallergiaa ei ole olemassa, sen te woket olette keksineet ihan itse kuten enemmistön muistakin ruoka-aineallergiasta, sillä oikeasti kyse ei ole siitä että ei voi syödä vaan siitä että on vain nirso eikä halua syödä.

Selvä.

Vierailija
39/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä noiden valmistajien vegaaniset jäätelöt hyviä ole olleetkaan. Sen sijaan esim. Kolmen Kaverin vegaanijäätelöt on niin hyviä, että usein ostan niitä, vaikka olenkin laktovegetaristi, eli mulle käy lehmänmaidostakin tehdyt. 

Mun mies taas just tykkäs Oatlyn jäätelöistä. 

Miehes on soijapoika🤣

No, mun mieheni on naimisissa oleva kahden lapsen isä, joka on toiminut yrittäjänä vuodesta 2007. Nyt hän on yrittämisen ohella opiskellut uuden korkea-asteen tutkinnon ja työllistynyt uudelle alalle. Sen lisäksi hän osaa remontoida ja korjaa myös moottoripyörämme itse. En tiedä, millainen sinä olet, mutta viestisi perusteella et kovinkaan kummoinen tyyppi.

Onko hyvä sängyssä?!

Vierailija
40/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermapohjaisissa jäätelöissä on ihmeellinen kerman sivumaku, mutta et maista sitö koska olet tottunut syömään pelkästään kermajäätelöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi