Kysymys autoileville palstailijoille: Pidätkö ajossa aina ovien lukitusnapin aktiivisena?
Itse asun Lahdessa ja olen alkanut pitää, koska täällä pyörii nykyään ties mitä outoja uhittelijoita ja ihan kamasta sekaisin olevaa porukkaa.
Kaksi kertaa on liikennevaloissa yritetty tunkea sisään ja se oli viimeinen niitti. Ennen sai mennä vuosia ilman mitään ongelmia.
Kommentit (6)
Minulla tuollainen Citroen, siinä jo ohjekirjassa sanotaan että lukkojen pitää mennä automaattisesti kiinni koska se jäykistää koria. Kyse siis auton suunnitteluratkaisusta. Tuo auto tuollainen Ds3Racing mutta sama syy monissa autoissa automaattilukitukseen. Vaikuttaa suunniteltuihin ajo-ominaisuuksiin ja korin jäykkyyteen. Menettää pidon helpommin radalla vaikka tuo minun auto tai voi mennä mutkat pitkiksi jos on poistanut lukituksen, näin ohjekirjassa sanotaan
Meidän auto lukitsee itse kun lähtee liikkeelle ja istuu sisällä. Täälläkin on tapahtunut sellaista että valojonossa on yritetty autoon ja häiriköity.
Minäkin olen laittanut päälle asetuksen, joka lukitsee auton ovet kun auto liikkuu tietyllä nopeudella.
Mulla lukittuu myös auton ovet automaattisesti sen jälkeen, kun olen lähtenyt liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuollainen Citroen, siinä jo ohjekirjassa sanotaan että lukkojen pitää mennä automaattisesti kiinni koska se jäykistää koria. Kyse siis auton suunnitteluratkaisusta. Tuo auto tuollainen Ds3Racing mutta sama syy monissa autoissa automaattilukitukseen. Vaikuttaa suunniteltuihin ajo-ominaisuuksiin ja korin jäykkyyteen. Menettää pidon helpommin radalla vaikka tuo minun auto tai voi mennä mutkat pitkiksi jos on poistanut lukituksen, näin ohjekirjassa sanotaan
Lol, aika vetelä kori on jos lukoilla pitää vahvistaa 😅😅😅
Oli kiire niin hain mäkin ajokaistalta hampurilaisen ja söin sitä siinä parkkipaikalla. Eiköhän puolessa minuutissa joku uivelo tullut siihen ikkunan taakse kyselemään mitä syön ja onko hyvää.
En saa nykyään sellaista rauhallista mielentilaa autossa ellei ovet ole lukossa.