Kuuluuko italiansalaatti teillä joulupöytään?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu.
Eikö se ole aika työläs tehdä kaiken muun valmistelun lisäksi
Olen niin tottunut tekemään italiansalaatin, kun se oli mun hommani jo lapsuudenkodissani vuosikymmeniä sitten. Mukavaa, rentouttavaa puuhaa se ainesten pilkkominen mun mielestäni on. Tykkään ruuanlaitosta muutenkin, ja esimerkiksi laatikothan ovat tosi helppotekoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana tarjoilla pa*skaa pöytään.
Varsinkaan jouluna.
Vegaaninen joulusalaatti ilman kinkkua on hyvä vaihtoehto.
Lisäksi on ilmastoystävällinen.
En ole koskaan kuullutjoulusalaatista, saati vegaanisesta joulusalaatista ilman kinkkua mikähän ihme on joulusalaatti? Ilmeisesti siinä on kinkkua
Ei oo koskaan ollut mut nyt alkoi tehä mieli! Mikä makupari kinkun ja laatikoiden kanssa! Kiitoos vinkistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu.
Ei välttämättä, mutta sopii todella hyvin jouluruokien kanssa!
Mulle kelpaa kaupasta valmis rasiassa tyyliin Saarioinen tms :D <3
-eri
Taidankin tehdä itse italiansalaattia kaupan valmiista en oikein välitä, kun on niin kitkerää..
Sopii hyvin joulupöytään, mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Suomalaisessa italiansalaatissa on pastaa, insalata russossa on perunoita.
Sitä on kuule monenlaista, ei ole aina pottua joukossa.
Itsetehty kyllä kuuluu. Tällä maun puolesta hyvin vähän tekemistä einessalaatin kanssa
Kyllä kuuluu. Saarioinen teki hyvää italiansalaattia, kunnes päätti viisaudessaan lopettaa sen ja perunasalaattinsa.
Olen joskus tehnyt myös itse, hyvää on sekin.
Lidlissä on muuten hyvää italiansalaattia.
Kyllä kuuluu italiansalaatti joulupöytään.
Mutta Karjalanpaisti ei, miksi ihmeessä lautaselle laitettaisiin kinkkua JA Karjalanpaistia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu.
Olen niin tottunut tekemään italiansalaatin, kun se oli mun hommani jo lapsuudenkodissani vuosikymmeniä sitten. Mukavaa, rentouttavaa puuhaa se ainesten pilkkominen mun mielestäni on. Tykkään ruuanlaitosta muutenkin, ja esimerkiksi laatikothan ovat tosi helppotekoisia.
Minkä ohjeen mukaan teet? Vai onko perintönä kulkeva salaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu.
Minkä ohjeen mukaan teet? Vai onko perintönä kulkeva salaisuus...
Eri, muttaminusta ei kannata laittaa kinkkua, kun sitä on erikseen. Makaronia, suolakurkkua, porkkanaa keitettynä, omenaa, säilykeherneitä, kermaviilikastike
Enpä ole koskaan "italiansalaattia" jouluun yhdistänyt, enkä jouluna sitä laittaisi, vaikka itse tehtynä hyvää onkin.
Varsinkaan näinä aikoina tuntuisi vielä kummallisemmalta tarjota venäläistä salaattia joulupöydässä. Koska sieltähän tuo salaatti on kotoisin ja sitä kutsutaan "italiansalaatiksi" vain Suomessa.
Nykyään kuuluu. En ole koskaan voinut sietää kaupan einessalaatteja ja majoneesikastiketta.
Tapasin nykyisen mieheni ja hänen mummonsa teki älyttömän herkullista italiansalaattia. Eipä ollut koskaan mieleen tehdä itse, vaikka perunasalaatinkin teen.
Sillä isoäidin reseptillä teen nykyäänkin. Siihen tulee tuorekurkkuakin, niin raikastaa kummasti.
Samalta isoäidiltä tuli lämminsavulohisalaatti, johon en ollut muualla törmännyt. Mun joulupöytään riittäs vaan nuo kaksi salaattia nykyään.
Kyllä kuuluu. Kävin just eilen ostamassa italiansalaattia. Yleensä keitän kananmunia ja siihen kananmunanpuolikkaalle sopii kivasti italiansalaatti. Kuuluu tai ei, niin on kiva lisä joulupöytään ja varsinkin savukalan kanssa.
Ei kuulu. Kun lapset oli pieniä he toivoivat pastasalaattia yhtenä jouluna pöytään ja silloin oli.