Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiveen hakattu kymmenen käskyä on?

Vierailija
19.12.2024 |

Esim. saako varastaa vaikkapa lääkettä rakkaalleen jos ei ole rahaa 

Raamattu myös opettaa ettei saa mennä uusiin naimisiin? Eli joutuuko helvettiin jos menee? Rakastuu toiseen niin ei, pitää vaan sinnitellä sen aiemman kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään.

1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -

1:11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa

1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Vierailija
22/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään.

1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -

1:11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa

1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesu

Siinä tuli taas raamatunkohtia. Haluatko avata ihan omin sanoin mitä haluat tällä kertoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pysty noudattamaan kymmentä käskyä koko elämänsä ajan nuhteettomasti joten loppupeleissä armo ratkaisee. Käskyt ovat yleinen ohjenuora miten tulisi käyttäytyä, aina voi keksiä jotain äärimmäisiä erikoistapauksia.

Vierailija
24/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pysty noudattamaan kymmentä käskyä koko elämänsä ajan nuhteettomasti joten loppupeleissä armo ratkaisee. Käskyt ovat yleinen ohjenuora miten tulisi käyttäytyä, aina voi keksiä jotain äärimmäisiä erikoistapauksia.

No tuleeko sulle mieleen mitään hyvin oleellista mitä kymmenestä käskystä puuttuu? Mulla tulee, mutta kerro toki ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän