Nyt ei syyllistetä. Sinä, joka tilaat Temusta, mitä tilaat?
Kommentit (306)
Ihmiset ei osaa analysoida tarpeitaan järkevästi, kun kävelee kaupassakin ja poistokoreissa on suurella alennuksella jotain romua, niin heti ole helppo päässään kuvitella sitä tarvitsevansa, kun on niin halpakin. Jos joku temun tarjous saa tilaamishalun heräämään, niin samalla tilaa sitten 5 muuta tavaraa. Niin se huijaaminen toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena minua ei kiinnosta paskan vertaa joku tuotteiden alkuperä, se on hinta kun ratkaisee. Ja täten Temu saa mun vähäiset eurot, kun jotain tartten esim. pienen käyttöelektroniikan tai perusvaatteiden suhteen.
Eikä kiinnosta jonkun viherpiiperön syyllistämiset myöskään. Näinköhän luulette, että jos suomalaiset lopettaa Temusta tilaamisen, sillä on vaikutusta vaikkapa ilmaston lämpeämiseen?
Eipä oo ei. Samasta syystä en ole vegaani enkä kierrätä. Kahvi, broileri, leikkeet maistuu ja samalla hekottelen niille yleensä naispuolisille tapauksille, jotka potevat huonoa omaatuntoa maailman tuhoutumisesta.
Lähtölaskenta on jo käynnissä, ihan sama mitä tilaat tai oot tilaamatta Temusta.
Täällä yksi, joka katsoo kaikkia Temu-tilaajia kieroon. Annetaan vapaaehtoisesti rah
Juu, tietoni annan ihan vapaaehtoisesti, nimeni, osoitteeni ja sähköpostini, muuten en saa pakettia ja laskua. kovasti kiinalaiset minun tiedoistani viisastuvat.
Annan rahaa vastikkeeksi tavaroista, se raha jakautuu Temulle, tehtaille ja tehtaiden työntekijöille. Osa rahasta menee Kiinan hallitukselle/valtiolle veroina? Temun vastustajat luulevat varmaan, että kaikki maksamani rahat menevät Kiinan valtiolle?
Jos ostan samoja tai samanlaisia, samaan käyttötarkoitukseen sopivia tavaroita Suomesta, rahani menevät kauppiaalle, maahantuojalle, kiinalaisille tehtaille ja tehtaiden työntekijöille. Kai tuohon vielä joku välikäsi mahtuu rahastamaan.
Mieluummin maksan ostoksistani vähemmän ja Temu saa välityspalkkionsa sekä tehtaat ja työntekijät enemmän kuin toisessa vaihtoehdossa.
Ja tilaan askastelutarvikkeita, metallisia ja puisia, erilaisia säilytysratkaisuja, pensseleitä, värejä, papereita, tarroja, teippejä, helmiä yms. yms. Joihinkin tuotteisiin olen ollut pettynyt, mutta kun olen asioita tarkastellut, olen huomannut, että oma vika! En ollut lukenut tuotekuvausta, mittoja tms. tarkasti. Nekin tuotteet olen sitten käyttänyt johonkin eri tarkoitukseen kuin alunperin olin ajatellut!
Erittäin kovaa itsensä kusetusta, jos kuvittelee temun kautta kiinalaisen työntekijän saavan enemmän palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita ja askartelutarvikkeita tilannut ja koruja yhden. Miten muuten Temu eroaa perus H&M-, ja Tokmanni- Made in China-kamasta?
Nuo sentään edes esittävät valvovansa työntekijöiden työoloja, c'mon.
Tilasin TEMU:sta veneen kaikuluotain-plotterin kääntyvän kuulapää jalustan. Hinta oli jotain 1/6-osa siitä mitä suunnilleen samanlaimnen olisi maksanut kotomaisessa veneilytarvikeliikkeessä.
- Yhden kesän käyttökokemuksella en osaa kuvitella miten mikään toimisi paremmin. Eli 100,0% tyytyväinen ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Temusta, koska elän köyhyysrajalla eikä ole mahdollista ottaa huomioon kuin hinta kaikessa kulutuksessa. Temusta tilaan käyttötavaroita. Tuotteita, jotka ovat samoja Temussa ja jälleenmyyjillä Suomessa on esimerkiksi pahviset Therian-maskien pohjat ja Sanrio esimerkiksi Hello Kitty tuotteet, ja hinta Temussa 5-10% jälleenmyyjien hinnoista. On myös tavaroita, joita ei saa mistään muualta. Ostan ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä tai hinta on liian korkea, niin tilaan Temusta. Varovaisempi olen hygienia- ja keittiötavaroissa sekä elektroniikassa, jossa laite kytketään verkkovirtaan. Toistaiseksi kaikki tilaamani on ollut toimivaa ja laadultaan kohtalaisesta erittäin hyvään. Jos taloustilanne olisi parempi, suosisin tietenkin eettisemmin ja ekologisemmin tuotettuja tavaroita. Toisaalta kierrätän lähes kaiken, en matkustele tai omista autoa, tiskikonetta jne, joten kokonaisuudessaan esimerkiksi hiilijalanjälkeni on hyvin pieni eikä Temu-tilau
Tässä viestissä kiteytyy millainen ihminen tilaa tuolta. Therian-maskit ja Hello Kitty-tuotteet ovat varmasti välttämättömiä pienituloiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, en tilaa Kiinassa valmistettuja tuotteita. Sellaiset löytäisit itsekin jos viitsisit nähdä asian eteen jotakin vaivaa.
Vilkaisepa missä puhelimesi tai läppärisi on valmistettu. Tai kännykkäsi tai televisiosi tai jääkaappisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euron kuulokkeet, postivapaasti. Verotta.
Eikö kellään sytytä?. Edes viranomaisilla? Mitä tämän takana on?
Euron kuulokkeiden takana on sen luokan laaduton paskaroju, että sellaisia valmistava tehdas pitäisi jyrätä maantasalle ja laittaa omistajat vankilaan ympäristörikoksesta. Käyttäjät lienevät syyntakeettomia, joten heitä ei ole tarvis rangaista enempää kuin elämä on jo tehnyt. 😂
Onko ne suomalaisesta firmasta ostetut, Kiinassa valmistetut kuulokkeet ja muu elektroniikka parempia, kun hintaan vain lisätään kymppi tai kaksi ja muutoin ne samat kuulokkeet? Mistä löydät Suomessa tehtyjä kuulokkeita? Kerro mullekin.
On. Niissä on palautus- ja vaihto-oikeus ja niistä on EU:n taia tullin tai muun viraston tarkastusleima esim sähköturvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Temusta, koska elän köyhyysrajalla eikä ole mahdollista ottaa huomioon kuin hinta kaikessa kulutuksessa. Temusta tilaan käyttötavaroita. Tuotteita, jotka ovat samoja Temussa ja jälleenmyyjillä Suomessa on esimerkiksi pahviset Therian-maskien pohjat ja Sanrio esimerkiksi Hello Kitty tuotteet, ja hinta Temussa 5-10% jälleenmyyjien hinnoista. On myös tavaroita, joita ei saa mistään muualta. Ostan ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä tai hinta on liian korkea, niin tilaan Temusta. Varovaisempi olen hygienia- ja keittiötavaroissa sekä elektroniikassa, jossa laite kytketään verkkovirtaan. Toistaiseksi kaikki tilaamani on ollut toimivaa ja laadultaan kohtalaisesta erittäin hyvään. Jos taloustilanne olisi parempi, suosisin tietenkin eettisemmin ja ekologisemmin tuotettuja tavaroita. Toisaalta kierrätän lähes kaiken, en matkustele tai omista autoa, tiskikonetta jne, joten kokonaisuudessaan esimerkiks
Olen eri, mutta miksi pienituloisen pitäisi ostaa vain kaikkein välttämättömintä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Temusta, koska elän köyhyysrajalla eikä ole mahdollista ottaa huomioon kuin hinta kaikessa kulutuksessa. Temusta tilaan käyttötavaroita. Tuotteita, jotka ovat samoja Temussa ja jälleenmyyjillä Suomessa on esimerkiksi pahviset Therian-maskien pohjat ja Sanrio esimerkiksi Hello Kitty tuotteet, ja hinta Temussa 5-10% jälleenmyyjien hinnoista. On myös tavaroita, joita ei saa mistään muualta. Ostan ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä tai hinta on liian korkea, niin tilaan Temusta. Varovaisempi olen hygienia- ja keittiötavaroissa sekä elektroniikassa, jossa laite kytketään verkkovirtaan. Toistaiseksi kaikki tilaamani on ollut toimivaa ja laadultaan kohtalaisesta erittäin hyvään. Jos taloustilanne olisi parempi, suosisin tietenkin eettisemmin ja ekologisemmin tuotettuja tavaroita. Toisaalta kierrätän lähes kaiken, en matkustele tai omista autoa, tiskikonetta jne, joten kokonaisuudessaan esimerkiks
Eli sellainen, jolla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena minua ei kiinnosta paskan vertaa joku tuotteiden alkuperä, se on hinta kun ratkaisee. Ja täten Temu saa mun vähäiset eurot, kun jotain tartten esim. pienen käyttöelektroniikan tai perusvaatteiden suhteen.
Eikä kiinnosta jonkun viherpiiperön syyllistämiset myöskään. Näinköhän luulette, että jos suomalaiset lopettaa Temusta tilaamisen, sillä on vaikutusta vaikkapa ilmaston lämpeämiseen?
Eipä oo ei. Samasta syystä en ole vegaani enkä kierrätä. Kahvi, broileri, leikkeet maistuu ja samalla hekottelen niille yleensä naispuolisille tapauksille, jotka potevat huonoa omaatuntoa maailman tuhoutumisesta.
Lähtölaskenta on jo käynnissä, ihan sama mitä tilaat tai oot tilaamatta Temusta.
Täällä yksi, joka katsoo kaikkia Temu-tilaajia kieroon. Annetaan vapaaehtoisesti rah
Juu, tietoni annan ihan vapaaehtoisesti, nimeni, osoitteeni ja sähköpostini, muuten en saa pakettia ja laskua. kovasti kiinalaiset minun tiedoistani viisastuvat.
Annan rahaa vastikkeeksi tavaroista, se raha jakautuu Temulle, tehtaille ja tehtaiden työntekijöille. Osa rahasta menee Kiinan hallitukselle/valtiolle veroina? Temun vastustajat luulevat varmaan, että kaikki maksamani rahat menevät Kiinan valtiolle?
Jos ostan samoja tai samanlaisia, samaan käyttötarkoitukseen sopivia tavaroita Suomesta, rahani menevät kauppiaalle, maahantuojalle, kiinalaisille tehtaille ja tehtaiden työntekijöille. Kai tuohon vielä joku välikäsi mahtuu rahastamaan.
Mieluummin maksan ostoksistani vähemmän ja Temu saa välityspalkkionsa sekä tehtaat ja työntekijät enemmän kuin toisessa vaihtoehdossa.
Ja tilaan askastelutarvikkeita, metallisia ja puisia, erilaisia säilytysratkaisuja, pensseleitä, värejä, papereita, tarroja, teippejä, helmiä yms. yms. Joihinkin tuotteisiin olen ollut pettynyt, mutta kun olen asioita tarkastellut, olen huomannut, että oma vika! En ollut lukenut tuotekuvausta, mittoja tms. tarkasti. Nekin tuotteet olen sitten käyttänyt johonkin eri tarkoitukseen kuin alunperin olin ajatellut!
Noista nettisivujen keräämistä tiedoista. Et anna sinne pelkästään yhteistietojasi tilauksen yhteydessä, vaan nuo sivustot keräävät sulta ja sun koneeltasi tietämättäsi kaikenlaista tietoa, etkä tiedä minne ne päätyy, jos et lue evästeasetuksia eikä sekään ole tae. Näin tekee toki monet muutkin sivustot, Yhdysvallat on kova keräämään myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, en tilaa Kiinassa valmistettuja tuotteita. Sellaiset löytäisit itsekin jos viitsisit nähdä asian eteen jotakin vaivaa.
Vilkaisepa missä puhelimesi tai läppärisi on valmistettu. Tai kännykkäsi tai televisiosi tai jääkaappisi?
Jääkaappi japanilainen, en tiedä missä tehty. Puhelin japanilainen, Thaimaassa tehty. Läppäri taiwanilainen, tehty Taiwanissa. Telkkari japanilainen, tehty Tšekissä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euron kuulokkeet, postivapaasti. Verotta.
Eikö kellään sytytä?. Edes viranomaisilla? Mitä tämän takana on?
Euron kuulokkeiden takana on sen luokan laaduton paskaroju, että sellaisia valmistava tehdas pitäisi jyrätä maantasalle ja laittaa omistajat vankilaan ympäristörikoksesta. Käyttäjät lienevät syyntakeettomia, joten heitä ei ole tarvis rangaista enempää kuin elämä on jo tehnyt. 😂
Onko ne suomalaisesta firmasta ostetut, Kiinassa valmistetut kuulokkeet ja muu elektroniikka parempia, kun hintaan vain lisätään kymppi tai kaksi ja muutoin ne samat kuulokkeet? Mistä löydät Suomessa tehtyjä kuulokkeita? Kerro mullekin.
On. Niissä on palautus- ja vaihto-oikeus ja niistä on EU:n taia tullin tai muun virasto
Myös Temusta ostetun voi palauttaa. Tuo sähköleima puuttuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi, joka katsoo kaikkia Temu-tilaajia kieroon. Annetaan vapaaehtoisesti rahaa Kiinaan, joka veljeilee Venäjän kanssa, vastine
Ihan tosi. Parempi antaa se raha ylikansallisille firmoille, joiden tuotteet valmistetaaan Kiinassa ja jotka vetävät pelkästä välityksestä moninkertaisen hinnan.
Onnittelut sulle, välkkyparka!
Vierailija kirjoitti:
Tullivirkailijoiden eteen kaadetaan joka päivä vuori pieniä Temu-pakettaja. Sieltä vain sitten tutkimaan selänrapsuttimia, rättejä ja vilkkuvia härveleitä.
Se on kai heidän työtään, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun tuote muuttuu hyväksi kun kauppias ostaa sen ja laittaa täällä hyllyyn isolla hintalapulla.
Paitsi ettei muutu, ei osta eikä laita.
Ostaa ostaa ja laittaa laittaa. Hyväksytyksi muuttuu kalliimmalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Temusta tilaa alhaisella älykkyysosamäärällä varustetut naiset. Jokunen mieskin. Tyhmyys ja köyhyys kulkevat käsikädessä.
Mikään sanoma ei mene perille. Ei Tukesin, eikä Valvira- raportit asiasta.
Usko nyt jo. MIEHET tilaa sieltä eniten!
Vierailija kirjoitti:
Vain typerät tilaavat Temusta. Tai he, joita ei ihmisoikeudet kiinnosta.
Paljonko sulle maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa ihmisoikeuksia poljetaan, sieltä en tilaa mitään. En tarvitse "made on china" pask*a
Kultapieni, ei ole pakko tilata Kiinasta, sinulla on vapaus ostaa kalliimmallakin ja pitää aivoja narikassa. Rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana!
Rauhoitu. Ihmiset saavat ihan itse päättää ostamisistaan, niin sinäkin.
Tilaan Temusta, koska elän köyhyysrajalla eikä ole mahdollista ottaa huomioon kuin hinta kaikessa kulutuksessa. Temusta tilaan käyttötavaroita. Tuotteita, jotka ovat samoja Temussa ja jälleenmyyjillä Suomessa on esimerkiksi pahviset Therian-maskien pohjat ja Sanrio esimerkiksi Hello Kitty tuotteet, ja hinta Temussa 5-10% jälleenmyyjien hinnoista. On myös tavaroita, joita ei saa mistään muualta. Ostan ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä tai hinta on liian korkea, niin tilaan Temusta. Varovaisempi olen hygienia- ja keittiötavaroissa sekä elektroniikassa, jossa laite kytketään verkkovirtaan. Toistaiseksi kaikki tilaamani on ollut toimivaa ja laadultaan kohtalaisesta erittäin hyvään. Jos taloustilanne olisi parempi, suosisin tietenkin eettisemmin ja ekologisemmin tuotettuja tavaroita. Toisaalta kierrätän lähes kaiken, en matkustele tai omista autoa, tiskikonetta jne, joten kokonaisuudessaan esimerkiksi hiilijalanjälkeni on hyvin pieni eikä Temu-tilaukseni merkittävästi siihen vaikuta.