Nyt ei syyllistetä. Sinä, joka tilaat Temusta, mitä tilaat?
Kommentit (306)
Temu herättää tunteita. Ilmeisesti jopa enemmän niissä, jotka eivät sieltä koskaan tilaa. Jostain syystä juuri Temuun liitetyt ongelmat (eettisyys, lisääntyvä muoviroska, myrkyt jne) on niitä joihin jokaisen suomalaisen tulisi puuttua lafkaa boikotoimalla. Citymaasturilla saa edelleen ajaa Puuiloon ostamaan hormonihäiriköitä sadan kilometrin päähän tupakka suussa, mutta Temusta ei nyt vaan saa ostaa mitään koska eettisyys ja terveys ja luonto ja Kiinan politiikka.
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran olen tilannut Temusta. Osa on ollut samaa laatuluokkaa jonkun Tokmannin kanssa, osa on ollut ihan hämmästyttävän hyviä. Huonot palautan. Viimeisimmät ostokset oli jarrulevyt, vaha, ketjujen puhdistusaine ja vaatteiden reikien korjauspaikkoja. Puhdistusaine oli vähän pienempi pullo kuin ostaessa ymmärsin, mutta toimii ja ei haise liuottimelle. Korjauspaikat on erinomaisia. Jarrulevyt toimii aika näyttää kuluuko nopeasti ja tukeeko äänihaittaa. Vaha oli helppo levittää ja jälki siistiä.
Ja kyllä, samat olisi Suomestakin saanut, mutta mä en nykyisellä palkalla raaski ostaa asioita juuri muualta kuin ruokakaupasta tai kirpparilta. Kannattaa varmaan varoa kadulla, kun nyt mun uraanijarrulevyt säteilee ja valaisee koko kaupungin.
Onpa hauskaa, muiden terveydellä leikkiminen. Heh heh, uraani, heh kuolen nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euron kuulokkeet, postivapaasti. Verotta.
Eikö kellään sytytä?. Edes viranomaisilla? Mitä tämän takana on?
Euron kuulokkeiden takana on sen luokan laaduton paskaroju, että sellaisia valmistava tehdas pitäisi jyrätä maantasalle ja laittaa omistajat vankilaan ympäristörikoksesta. Käyttäjät lienevät syyntakeettomia, joten heitä ei ole tarvis rangaista enempää kuin elämä on jo tehnyt. 😂
Onko ne suomalaisesta firmasta ostetut, Kiinassa valmistetut kuulokkeet ja muu elektroniikka parempia, kun hintaan vain lisätään kymppi tai kaksi ja muutoin ne samat kuulokkeet? Mistä löydät Suomessa tehtyjä kuulokkeita? Kerro mullekin.
Ei ne ole parempia, mutta voit palauttaa sovituksen jälkeen ilmaiseksi takaisin verkkokauppaan
Valco valmistaa suomalaisia laatukuulokkeita.
Marimekon tuotteita oon tilannut viime aikoina <3
Silkkaa tyhmyyttä tilata mitään usb-liitännäisiä tavaroita joita tässäkin keskusteluissa on mainittu. Usb on ikäänkuin pieni tietokone joten epämääräisestä kaupasta tilaamalla et ikinä tiedä millä saastutat oman koneesi kun isket sen kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euron kuulokkeet, postivapaasti. Verotta.
Eikö kellään sytytä?. Edes viranomaisilla? Mitä tämän takana on?
Euron kuulokkeiden takana on sen luokan laaduton paskaroju, että sellaisia valmistava tehdas pitäisi jyrätä maantasalle ja laittaa omistajat vankilaan ympäristörikoksesta. Käyttäjät lienevät syyntakeettomia, joten heitä ei ole tarvis rangaista enempää kuin elämä on jo tehnyt. 😂
Onko ne suomalaisesta firmasta ostetut, Kiinassa valmistetut kuulokkeet ja muu elektroniikka parempia, kun hintaan vain lisätään kymppi tai kaksi ja muutoin ne samat kuulokkeet? Mistä löydät Suomessa tehtyjä kuulokkeita? Kerro mullekin.
Ei ne ole parempia, mutta voit palauttaa sovituksen jälkeen ilmaiseksi takaisin verkkokauppaan
Temuunkin voi palauttaa, ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkisetin, hiusdonitseja, kaulureita, käsintehtyjä saippuoita, höyrytuoksulaitteen ja siihen eteeriset öljyt, luxus kylpyhuonepyyhkeitä. 10 kappaletta vintage-sormuksia.
En kyllä uskaltaisi höyryttää niitä "eteerisiä" öljyjä. Luultavasti jatkettu jollain ja laitettu esanssituoksua.
Väärin. Ehtaa tavaraa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alushousuja ostin miehelle 10 kappaleen paketin kun muutamalla eurolla! Suomessa olisi pitänyt maksaa 3kpl paketista 30e! Ostin myös pipon ja käsineet joululahjaksi, 3- 5e/kpl.. aluspaitoja tilasin 5kpl 8 euroa. Teknisiä treenialusvaatteista ostin miehelleni myös 2kpl 4e kappale. Paljon halvempia kuin Suomessa. Talvikengät tilasin15e sekä muutaman kaulaliinan yhteensä 12e .. fleece kerrastoja pari 6e kappale.
Olipa nyt mistä vaan ostettu, suoraan Kiinasta tai Tokmannilta kaupan katteiden kanssa, niin eikö yhtään hälytyskellot soi?? Miten voi millään tavalla eettisesti tai ekologisesti kestävästi tuottaa vaatteita noilla hinnoilla?? "Muutaman" kaulaliinan. Mihin ihminen tarvitsee yhtä kaulaliinaa enempää kerrallaan? Ja nehän kestää ikuisesti! Miten saat kaulaliinan rikki?? Ja fleece kerrastoja, siis ihan pelkkää muovia. Kuka haluaa pukea ihoaan vasten muovia ja miks
Ne kaikki muuttuvat hyviksi ja hyväksytyiksi, kun ne ostetaan täältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä samoja käyttötavaroita joita saa myös verohelvetti landian kivijalkakaupoista jos vaan haluaa maksaa liikaa.
Näytäpä yksikin tuote, joka on sama Prismassa ja Temussa?
Täällä koko väki odottaa. Meitä on monta jotka kyselee ja haluaa tietää.
En ole tilannut Temusta, enkä edes katsonut sen sivuja. Mutta olen laittanut merkille, että Prismassa on huolestuttavan paljon alkanut tavaroiden valmistumaana olevan Kiina. Tarvitsin A4-kansiotaskuja, paljon, ja Prismassa oli 100kpl edullisesti, valmistusmaana Kiina eikä missään lukenut, että olisivat acid free. Ostin sitten kalliimmalla konttoriliikkeestä jonkun tunnetun merkin, jossa oli mainittu kaikki tarpeelliset tiedot, ei myrkkyjä ja valmistettu Eu:ssa.
Annas kun arvaan. Olet keski-ikäinen 2 teinin toimistotyössä käyvä äippä, ja koet huonoa omaatuntoa ilmastonmuutoksesta, joten pelastat maailman yksi kansiotasku kerrallaan. Kierrätät kaiken autistisen tarkasti, syöt luomujuureksista tehtyä sosekeittoa, yrität lopettaa kahvinjuonnin koska hiilijalanjälki, ja ostat suomalaisilta naisyrittäjiltä 200 euron hintaisia huovutettuja telttoja (eli tunikoita) ja kaulassa on Aarikan punaiset puuhelmet.
Vauuu, kylläpä vastuullisuus on noloa. Oh em gee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta tilaa alhaisella älykkyysosamäärällä varustetut naiset. Jokunen mieskin. Tyhmyys ja köyhyys kulkevat käsikädessä.
Mikään sanoma ei mene perille. Ei Tukesin, eikä Valvira- raportit asiasta.
Pelkkää politiikkaa! :)
Mikä koulutus sulla muuten on? Minä tyytyväinen tilailija vaan kaksinkertainen maisteri.
Tähän voi muuten todeta sen, että ei varmaan oo kauhean työllistävät tutkinnot, kun on taloudellisesti kannattavampaa etsiä tavarat temusta ja roikkua siellä ostelemassa kuin ostaa haluamansa tavara kaupasta. Ja vaikka tätä ajallista kysymystä ei laskettaisi, niin yleensä kaksinkertaisen maisterin ei tarvitse tilata tuotteita eurolla Kiinasta, jos on minkäänlaiset odotukset tehdä koulutusta vastaavaa työtä.
Laajat opiskelut, 40 vuoden työura omalta alalta, ihan hyvä eläke ja oikein hyvät tiedot moneltakin alalta, en kuulu mihinkään lammaskatraaseen tai huutosakkiin. Kyllä on varaa ostaa muualtakin, mutta Temun tarjonta on erittäin monipuolista, tuotteiden vertailu ja ostaminen helppoa ja toimivaa. Jollakin suomalaisella tavaratalolla on esimerkiksi tarjolla yhdet "lammasnahkatossut", Temussa niitä on sivukaupalla vähän eri hintaisina ja mallisina, mm. nekin "suomalaiset" tosssut. Toistaiseksi ainakin voin itse päättää rahojeni käytöstä. Uskon, että tulleja hankitaan, mutta näillä hinnoilla ja epäeettisyydellä kuluttajaa kohtaan en sitten vain osta. Muuten, kumma miten juuri Temusta kohutaan. Samanlaisia kattokauppasusteemejähän on iät ajat ollut muitakin: Amazon, Etsy, Alibaba, Ebay jne.
Tilasin paperitavaraa, leimasimia ja tarroja, askarteluihin ja journaleihin. Ihan ok laatu, ei sen kummempia tai huonompia kuin mitä oon ostanut Suomesta. Valikoimaa on enempi Temussa ja siksi kiinnostikin tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Temusta, koska elän köyhyysrajalla eikä ole mahdollista ottaa huomioon kuin hinta kaikessa kulutuksessa. Temusta tilaan käyttötavaroita. Tuotteita, jotka ovat samoja Temussa ja jälleenmyyjillä Suomessa on esimerkiksi pahviset Therian-maskien pohjat ja Sanrio esimerkiksi Hello Kitty tuotteet, ja hinta Temussa 5-10% jälleenmyyjien hinnoista. On myös tavaroita, joita ei saa mistään muualta. Ostan ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä tai hinta on liian korkea, niin tilaan Temusta. Varovaisempi olen hygienia- ja keittiötavaroissa sekä elektroniikassa, jossa laite kytketään verkkovirtaan. Toistaiseksi kaikki tilaamani on ollut toimivaa ja laadultaan kohtalaisesta erittäin hyvään. Jos taloustilanne olisi parempi, suosisin tietenkin eettisemmin ja ekologisemmin tuotettuja tavaroita. Toisaalta kierrätän lähes kaiken, en matkustele tai omista autoa, tiskikonetta jne, joten kokonaisuudessaan esimerkiks
Kirjoitin, että tilaan Temusta käyttötavaroita, en että mainitsemani Sanrio ja Therian tuotteet olisivat käyttötavaroita, vaan nämä olivat esimerkkeinä tuotteista, jotka ovat samoja kuin Suomesta ostettuna. Nämä tuotteet ovat lasten askarteluun ja leikkeihin, vaikka ei se varsinaisesti sinun asiasi ole, mihin pienet tuloni käytän. Arvelisin, että moni pienituloinen perhe kuitenkin jotain ostaa lapsilleen pakollisten tarpeiden lisäksi. Temusta tilatessa on mahdollista huomattavasti paremmin näitäkin hankintoja tehdä nimenomaan mitkä eivät välttämättä ole ehdottoman pakollisia, myös pienituloisena.
Nykyään kaikki väittää olevansa pienituloisia täällä palstalla. Jonkunlainen köyhiä kadehtiva trendi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki väittää olevansa pienituloisia täällä palstalla. Jonkunlainen köyhiä kadehtiva trendi.
Vaikka olisi miljonääri, epäeettisille välikäsille ei ole pakko maksaa mitään.
Jännä miten jotkut haluaa kieltää ja estää sen, mihin laillisesti saamani palkan käytän.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten jotkut haluaa kieltää ja estää sen, mihin laillisesti saamani palkan käytän.
Juurikin näin, jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa. Ei muuta kuin temusta vain tilaus sisälle, se on sama asia jos tillat jostain muualta, vaikka ebay:stä. Loppujen lopuksi asia ei kiinnosta ketään, kuka tilaa mistäkin. Suomessa on kaikki vain kateellisia toisillensa, oli se sitten palkka tai ilmainen ämpäri.
Temusta on itse tullut tilattua paljon erillaisia kaapeleita, vaatteita, työkaluja jne.. halvemmalla mitä esim kärkkäiseltä ja meissali sarjassakin oli ihan sama tuotenumero, mitä kärkkäisen paketissa, mutta halvemmalla. Jokainenhan saa toki ostaa mistä tavaransa haluaa, se on kun ei rahan päälle ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja niin mihin sinä tarvitset noita tuotteita? Elät köyhyysrajalla ja tilaat jotain jota kutsut käyttötavaroiksi ja jotka mun piti Googlettaa että mitä edes ovat. Siis jotain harrastusjuttuja?"
Ketjun otsikossa sanotaan että tässä ketjussa ei saa syyllistää ihmisiä. Ainoastaan jutellaan mitä ihmiset ovat tilanneet. En ole itse tilaaja. t. eri
Temu-paksan tilaajia saa ja pitää syyllistää aina, varsinkin kun omien sanojensa mukaan tilaavat roskaa myyntiin tänne, mutta jättävät kaikki verot maksamatta
Onnea. Laitetaan temu-tilaajat lisää leikkuriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja niin mihin sinä tarvitset noita tuotteita? Elät köyhyysrajalla ja tilaat jotain jota kutsut käyttötavaroiksi ja jotka mun piti Googlettaa että mitä edes ovat. Siis jotain harrastusjuttuja?"
Ketjun otsikossa sanotaan että tässä ketjussa ei saa syyllistää ihmisiä. Ainoastaan jutellaan mitä ihmiset ovat tilanneet. En ole itse tilaaja. t. eri
Temu-paksan tilaajia saa ja pitää syyllistää aina, varsinkin kun omien sanojensa mukaan tilaavat roskaa myyntiin tänne, mutta jättävät kaikki verot maksamatta
Onnea. Laitetaan temu-tilaajat lisää leikkuriin
Tottakai, jos joku haluaa maksaa niin ilman muuta myyn. Sama asia jos ostan romuauton ja myyn siitä varaosia torissa, tienaan vielä enemmän joskus ja ei siitä tarvitse veroja maksella, jos rakennan talon ja myyn sen muutaman vuoden päästä, ei tarvitse veroja maksella. Kannattaa sinunkin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis yhtäkkiä ollutkaan köyhä
Koeta nyt vihdoin päättää mitä olet