Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävittävätkö vaihdevuodetvyötärön väistämättä?

Vierailija
19.12.2024 |

Vaikka olisi hoikka ja treenattu?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti

Vierailija
42/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva alkaa varastoitua miesmäisesti menopaussin jälkeen eli nainen pötkööntyy. Naisen lantio kapenee ja vyötärö levenee. Paino ei välttämättä nouse, mutta malli miehistyy. Yli 50-vuotias nainen ja mies alkavat kehoiltaan muistuttaa kovasti toisiaan, totesi gyne kerran äidilleni.

En ymmärrä miten lantio voi kaventua, ellei sitten ole ollut lihava ja laihduta ne ylimääräiset läskit pois. Normaalipainoisella lantion leveys on kiinni lantion luista eikä ne kapene iän myötä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyse ei ole painosta vaan vartalon mallista. Kun on voimakas tiimalasi ei se hevin häviä lihoessakaan. Pitää olla reipas ylipaino että niin tapahtuu. Olin vielä neljä vuotta sitten n 6 kg ylipainoinen, ei hävinnyt vyötärö. Eikä ole hävinnyt menopussissa tai äidillä joka on 80v. Mutta ei se sellainen ampiaisvyötärö enää kuin kuin nuorena."

Ei se tosiaan hedelmällisessä iässä lihoessa häviäkään, mullakin oli lasten saamisen jälkeen lähes 10 vuotta noin 30 kg ylipainoa, silti olin vartalonmuodoltani kurvikas eli selkeä vyötärö säilyi. Vaihdevuodet silti vei sen kurvikkuuden. Ne kun ei muuta rasvan määrää, mutta sen jakautumista. Hormonit kun määrää missä keho säilöö varastorasvaa. Ja useimmilla vaihdevuosissa ne hormonit alkaa määrätä, että vatsalle, vaikka nuorempana olisi mennyt takapuoleen ja reisiin.

Mulla on ikää pian 57 eli ihan menopaussin jälkeisestä kokemuksesta puhun. Voimakkaasti kaartuva tiimalasi kyllä säilyy. Äitini, 80, on edelleen tiimalasi, hän ei ole koskaan ollut ylipainoinen.

Vierailija
44/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva alkaa varastoitua miesmäisesti menopaussin jälkeen eli nainen pötkööntyy. Naisen lantio kapenee ja vyötärö levenee. Paino ei välttämättä nouse, mutta malli miehistyy. Yli 50-vuotias nainen ja mies alkavat kehoiltaan muistuttaa kovasti toisiaan, totesi gyne kerran äidilleni.

Siksi lihaskuntotreeni onkin todella tärkeää, kroppaan saa muotoa lihaksilla.

Vierailija
45/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten lantio voi kaventua, ellei sitten ole ollut lihava ja laihduta ne ylimääräiset läskit pois. Normaalipainoisella lantion leveys on kiinni lantion luista eikä ne kapene iän myötä. 

Ei se voikaan. Tuo kommentoinut tuskin on nainen. Leveälanteinen ei muutu kapealanteiseksi vaikka haluaisi eikä kapealanteinen t-malli tiimalasiksi. Geneettisia juttuja nämä.

Tänä päivänä olen onnellinen vartalon mallistani, koska se säilyy paremmin kuin hoikka ja kapealanteinen. Nuorena olisin tahtonut olla kapealanteinen ja tyylikäs😁

Vierailija
46/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? 

Mä, 50v nainen: 100-67-100

Mies, 50v: 100-120-100 

(En oikeasti mitannut miestä, mutta maha sillä on selvästi levein kohta).

Vierailija
47/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä kapealantisen lantiosta häviää loputkin muodot kovalla treenilla. Pyllyä voi tietty treenata, mutta ei t-mallinen muutu tiimalasiksi millään treenillä. Edes nuorena.

Vierailija
48/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se voikaan. Tuo kommentoinut tuskin on nainen. Leveälanteinen ei muutu kapealanteiseksi vaikka haluaisi eikä kapealanteinen t-malli tiimalasiksi. Geneettisia juttuja nämä.

Tänä päivänä olen onnellinen vartalon mallistani, koska se säilyy paremmin kuin hoikka ja kapealanteinen. Nuorena olisin tahtonut olla kapealan

Sama! Nuorena ihailin sellaista kapealanteista uimarikroppaa, mikä oli varmaan muodissakin silloin. Mun leveälanteinen malli oli se kaikkein vihatuin. Nyt olen ihan tyytyväinen, kun vartalo on edelleen naisellinen viisikymppisenäkin. Mullekin on muuten käynyt sama kuin jollekin muullekin täällä eli vyötärö-lantiosuhde on tullut vain selkeämmin erottuvaksi, kun vartalon malli on tullut esiin nuoruuden pyöreyden alta. 

Vierailija
49/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo gynet ovat vähän kummalllisia. Näkevät kaikkialla vaihdevuosia ja niiden vaikutuksia.

Vierailija
50/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo gynet ovat vähän kummalllisia. Näkevät kaikkialla vaihdevuosia ja niiden vaikutuksia.

Ei ole gyne sanonut noin, tuo on joku palstan mies sepittelemässä omiaan.

Vierailija
51/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja kummallisia ovat äiditkin kun viisikymppisille pojilleen kertovat tällaista. 

Vierailija
52/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä kapealantisen lantiosta häviää loputkin muodot kovalla treenilla. Pyllyä voi tietty treenata, mutta ei t-mallinen muutu tiimalasiksi millään treenillä. Edes nuorena.

Ei häviä. Mulla treenaamisen myötä on lantionympärys kasvanut melkein 10 cm enkä ole lihonut, vaan saanut lisää lihaksia. Suurin osa massasta tietysti pyöristää tietysti vaan taaksepäin, mutta kyllä lantion sivuillakin on nykyään enemmän muotoa. 

Vierailija
53/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tökerö kommentti se

minustakin oli, tuo miesgynen heitto.

Tuo lääkäri oli niin töykeä, ettei

äitini enää yhden käynnin jälkeen

palannut vastaanotolle, vaan vaihtoi

sympaattiseen naislääkäriin.

[Itse en miesgynelle mene. Olen käynyt

vain naisgyneillä papat, ehkäisyt ym.]

En siis itse ole tuota kommenttia todennut,

vaan se oli äidilleni kauan sitten tapahtunut

lääkärikäynti ja tökerön l:rin kommentin

lainaus, älkää naiset hyvät kukaan 

loukkaantuko. Tahallaanko te puheeni

väärinymmärrätte

ja luotte palstadraamaa? Ette kai? 🤔

Vierailija
54/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häviä. Mulla treenaamisen myötä on lantionympärys kasvanut melkein 10 cm enkä ole lihonut, vaan saanut lisää lihaksia. Suurin osa massasta tietysti pyöristää tietysti vaan taaksepäin, mutt

Mulla on lantionympärys kasvanut treenaamisen aloittamisesta 4 cm, samalla kun olen laihtunut 18 kg. Pidän ihan hyvänä tuloksena keski-ikäiselle. On hienoa olla vaihdevuosi-iässä ekaa kertaa elämässään tyytyväinen kroppaansa. 

Vierailija
55/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse treenasin ja harrastin tonne 32v aika paljon. Sitten tein 3 lasta. Nyt olen 58 v ja päätin pudottaa painoa ja sieltä löytyi ihanat kurvit helposti ja vaivattomasti.

Vierailija
56/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan kiukuttelee kun sä kerroit vyötärömittas. (Ylläolevalle)

Vierailija
57/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistelen juurikin vaihdevuosien kourissa, olen 54 vuotias. Vuosia (n. 5 vuotta vaihtareiden alkamisesta) paino pysyi samana, mutta vartalon malli tosissaan muuttui. Pelkäsin, että joudun uusimaan koko housuvarastoni, koska vyötärö tuntui vain paisuvan. No, nyt kesällä loman jälkeen myös puntarissa näkyi kolme ylimääräistä kiloa! Ja ette usko, miten hankala niitä on saada sulamaan! Nuorempana riitti, kun vähän tuunasi ruokavaliota kevyemmäksi, ja hieman pidensi lenkkiä. Nyt ei meinaa läski sulaa sitten millään! Parin kuukauden jälkeen oli lähtenyt vain puoli kiloa. Toki olo on parempi, en sinänsä valita. Mutta joo, tämä pötkylävartalo on ilmeisesti tullut jäädäkseen. Näytän ihan äidiltäni. Tätä tämä nyt sitten vain on. En ala millekään nälkäkuurille, se on päivänselvää. Pääasia itselleni, että lihakset säilyvät. Ja se, että vaatteet mahtuvat päälle.

Vierailija
58/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Tv. Rouva 53v. Vyötärö on 65cm.

Vierailija
59/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin on tullut samanlainen vatsakas vartalomalli kuin mummollani. 

Vierailija
60/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pötköksi ampparivyötäröstä

muutun, niin kyllä se saattaa hetken harmittaa, mutta

hyväksyttävä se on, että

keski-ikäkin päättyy sitten aikanaan. Kallistuu seniori-ikään.. ja jos luoja päiviä suo,

niin vanhuuskin on vielä edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme